آریا بانو

آخرين مطالب

آیا پیلاتس به کاهش وزن کمک می کند؟ ورزشي

آیا پیلاتس به کاهش وزن کمک می کند؟

  بزرگنمايي:

آریا بانو - پیلاتس ورزشی است با شدت پایین که برای حجم دادن به عضلات، تقویت عضلات ضعیف و بهتر شدن فرم بدن است.
تمرین پیلاتس هم برای سلامت مفید است و هم کمک می کند در وزن سالمی بمانید.
اما پیلاتس به اندازه ورزش های هوازی مثل دویدن یا شنا کردن در کاهش وزن موثر نیست به خاطر این که در کلاس های پیلاتس کالری کمتری نسبت به ورزش های هوازی می سوزانید.
اما اگر از کلاس ها ی پیلاتس لذت می برید به برنامه های روزانه ورزشی استقامت به خرج می دهید، مرتب در کلاس ها شرکت می کنید و سبک زندگی سالمی را ادامه می دهید.
اگر هدف تان کاهش وزن است سعی کنید پیلاتس را با یک برنامه غذایی سالم و ورزش های دیگر ترکیب کنید. ورزش پیلاتس را به صورت متناوب با ورزش های قدرتی و ورزش های هوازی مثل شنا، دو، پیاده روی یا دوچرخه سواری انجام دهید.
ادامه مطلب را بخوانید تا درباره فواید پیلاتس و نقش آن در کاهش وزن بیشتر بدانید.

تخقیقات چه گفته اند؟
تحقیقاتی که برای کاهش وزن روی ورزش پیلاتس شده است کمی پیچیده است.
در یکی از تحقیقات که در سال 2017 روی 37 خانم 30 تا 50 ساله دارای اضافه وزن انجام شد ورزش پیلاتس به مدت 8 هفته نتایج زیر را در بر داشت:
کاهش وزن
کاهش شاخص توده بدن
فرم دادن به کمر
کاهش دور باسن و کمر
هیچ تفاوتی در توده بدون چربی بدن (وزن چربی بدن منهای وزن کل بدن) ایجاد نکرد.
این آمار با گروهی که در طول این دوره زمانی هیچ ورزشی نکرده بودند مقایسه شده است.
یکی دیگر از تحقیقات که در سال 2015 انجام شده است
در یکی دیگر از تحقیقات که در سال 2015 روی زنان بین 59 تا 66 سال انجام شده است به این نتیجه رسیده اند که 12 هفته ورزش پیلاتس هیچ تغییری در ساختار بدنی آن ها ایجاد نکرد اما قدرت بدن آن ها هم در قسمت بالاتنه و هم در قسمت پایین تنه افزایش یافت. علت تغییر نکردن ساختار بدنی آن ها این بود که مراقب برنامه غذایی خود نبودند.
اما تحقیقات معتبری که در این زمینه انجام شده است نشان می دهد که برای درمان دردهای مزمن کمر و دیگر آسیب های بدن موثر است اما نیاز به تحقیق فراوان دارد.
اگر قسمتی از بدن تان آسیب دیده و دردناک است هرگز بدون اجازه پزشک ورزش پیلاتس را انجام ندهید.
پیلاتس چقدر کالری می سوزاند؟
سوزاندن مقدار کالری در پیلاتس (پیلاتس مت یا زمینی و پیلاتس ریفورمر) بستگی به وزن فعلی و سطح سخت بودن کلاستان دارد.
شخصی که 68 کیلوگرم وزن دارد 50 دقیقه کلاس پیلاتس مت یا زمینی در سطح ابتدایی به طور میانگین 175 کالری می سوزاند و 50 دقیقه کلاس پیشرفته 254 کالری می سوزاند.
در تمام کلاس های پیلاتس زمانی که ضربان قلب بالا برود کالری بیشتری می سوزانید.
کالری ها چقدر در کاهش وزن تاثیر می گذارند
برای کم کردن 450 گرم وزن باید 3500 کالری بسوزانید.
اگر هدفتان کاهش وزن است علاوه بر پیلاتس ورزش های هوازی مثل پیاده روی، دو و دوچزخه سواری هم تمرین کنید. به علاوه باید با پروتئین خالص، غلات کامل، میوه ها و سبزیجات یک برنامه غذایی سالم داشته باشید.
ورزش پیلاتس را چقدر باید انجام داد؟
اگر به تازگی ورزش پیلاتس را شروع کرده اید هفته ای 2 الی 3 مرتبه تمرین کنید تا فواید آن را تجربه کنید.
به علاوه می توانید کلاس های پیشرفته تر پیلاتس ریفورمر و کلاس های ترکیبی مثل پیلوکسینگ (پیلاتس و بوکس) و یوگالتس (یوگا و پیلاتس) را هم امتحان کنید. در این کلاس ها بیشتر از کلاس های پیلاتس زمینی وزن کم خواهید کرد.
اگر می خواهید وزن کم کنید برای رسیدن به نتایج بهتر چند بار در هفته در این کلاس های ترکیبی شرکت کنید به علاوه می توانید به طور متناوب (یک روز در میان) با ورزش های قدرتی و هوازی نیز تمرین کنید. ترکیب پیلاتس با ورزش های قدرتی و هوازی به اضافه برنامه غذایی سالم روش موثری است برای فرم دادن به عضلات و رسیدن به اهداف کاهش وزن.
تاثیر پیلاتس چیست؟
پیلاتس به بهتر شدن فرم بدن، حجم گرفتن عضلات و فرم گرفتن عضلات هسته منجر می شود. در نتیجه تصور می کنید که وزن کم کرده اید زیرا هنگامی که عضلات فرم می گیرند لاغر به نظر می رسید حتی اگر وزن کم نکرده باشید.
نکاتی برای کاهش وزن
ورزش برای کاهش وزن بسیار مهم است اما برنامه غذایی سالم نیز به همان اندازه اهمیت دارد.
غذاها و میان وعده های سالم مثل میوه و سبزیجات، پروتئین خالص و غلات کامل بخورید.
اگر می خواهید یک برنامه غذایی سالم داشته باشید حتما با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید و هرگز روزانه کمتر از 1200 کالری مصرف نکنید.
نتیجه گیری
پیلاتس ورزشی است با شدت پایین که برای حجم دادن به عضلات، تقویت عضلات هسته و بهتر شدن فرم بدن کمک می کند. به علاوه با تقویت قسمت های آسیب دیده بدن درد را از بین می برد.
اگر می خواهید وزن کم کنید پیلاتس را وارد برنامه سلامتی خود کنید. پیلاتس تمرین کنید و در کنار آن سبک زندگی و برنامه غذایی سالم داشته باشید.
قبل از شروع هر تمرینی ابتدا با پزشک مشورت کنید.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

آغاز لیگ برتر تیراندازی بانوان از فردا

وزیر ورزش از خادم الشریعه تقدیر کرد

اردوی آمادگی بدمینتون بانوان کشور از امروز آغاز شد

مسابقات بدمینتون بانوان پیشکسوت کشور در ساری آغاز شد

درخشش بانوی شطرنج ایران در بوندسلیگا

اولین دوره رالی آماتوری زنان کشور برگزار می شود

ورزش های ایستاده برای شکم

فدراسیون اسلامی ورزش زنان احیا شد

اردوی تیم های ملی وزنه برداری بانوان آغاز شد

تیم های راه یافته به پلی آف لیگ برتر فوتسال زنان مشخص شدند

پیروزی پرگل راه یاب ملل مریوان در هفته ششم لیگ فوتبال زنان

سرمربیان تیم ملی قایقرانی در بخش رویینگ انتخاب شدند

تیم فوتبال دختران ایران با استرالیا،لائوس و ویتنام همگروه شد

سلطانی‌فر: زیرساخت‌های حضور زنان در ورزشگاه‌ها آماده است

نخستین کنگره بین المللی حقوق ورزشی گشایش یافت

رده بندی تفنگداران اهداف پروازی کشور اعلام شد

بانوی موتورسوار ایران: حضور در رقابت های جهانی رویای من است

بوجانگاسانا: آموزش و فواید سلامتی حرکات یوگا

جایگاه نگران‌کننده تکواندوکاران ایران در رده‌بندی المپیکی

تهران، میزبان اولین نشست کمیسیون ورزش زنان آسیا

زنان حقوقدان ورزشی جهان به تهران می‌آیند

کادر فنی تیم‌های ملی بسکتبال زنان این هفته مشخص می‌شوند

تهران قهرمان والیبال دختران دانشگاه علمی کاربردی شد

غیبت تیم ملی بسکتبال زیر 18 سال در جام جهانی

کادر فنی تیم بسکتبال پنج نفره بانوان انتخاب می شود

نفرات برتر رنکینگ تیراندازی با کمان کشور معرفی شدند

برترین های رقابت های آزاد تپانچه بادی بانوان کشور معرفی شدند

شهرداری بم در مهمترین دیدار لیگ برتر فوتبال بانوان پیروز شد

استرس زیاد مانع گل شدن توپ های بازیکنانم می شود

عملکرد بازیکنانم رضایت بخش بود

سپیدار قائمشهر با دریافت 5 گل، بازی را به حریف ایلامی باخت

نخستین شکست ملی حفاری رقم خورد

پیکان برنده دیدار هفته هفتم لیگ برتر والیبال بانوان شد

می بازم، پس هستم

مدعیان لیگ برتر فوتبال بانوان فردا به مصاف هم می روند

بانوی شطرنج ایران: مدال های روسیه سقف آرزوهای من نیست

تیرانداز ملی پوش:کسب سهمیه المپیک در جام جهانی هند ساده نیست

فدرر و سوئیس گوی سبقت را از ویلیامز و آمریکا ربودند

بانوی شطرنج باز ایران نایب قهرمان جهان شد

معرفی خادم‌الشریعه به عنوان قهرمان مجموع مسابقات شطرنج

وزارت ورزش طرح حضور بانوان را در ورزشگاه ها ارائه دهد

صالحی امیری: مساله فرهنگی در ورزش ایران ابلاغی نیست

دختران نوری در صدر لیگ کشتی کلاسیک

یک سال و نیم برای حضور بانوان در ورزشگاه تلاش کردیم

حرکات ورزشی ساده برای رسیدن به اندام زیبا

سودای نابغه کشتی زنان جهان برای پنجمین طلای المپیک

بسکتبال پنج نفره بانوان همچنان تعطیل، دختران سه نفره در اردو

دختر اسکواش باز ایران رتبه 15 دنیا را کسب کرد

جهان شطرنج مات هنرنمایی جوانان ایرانی

شانس حضور در المپیک با مربیان داخلی بیشتر است