آریا بانو

آخرين مطالب

آیا پیلاتس به کاهش وزن کمک می کند؟ ورزشي

آیا پیلاتس به کاهش وزن کمک می کند؟

  بزرگنمايي:

آریا بانو - پیلاتس ورزشی است با شدت پایین که برای حجم دادن به عضلات، تقویت عضلات ضعیف و بهتر شدن فرم بدن است.
تمرین پیلاتس هم برای سلامت مفید است و هم کمک می کند در وزن سالمی بمانید.
اما پیلاتس به اندازه ورزش های هوازی مثل دویدن یا شنا کردن در کاهش وزن موثر نیست به خاطر این که در کلاس های پیلاتس کالری کمتری نسبت به ورزش های هوازی می سوزانید.
اما اگر از کلاس ها ی پیلاتس لذت می برید به برنامه های روزانه ورزشی استقامت به خرج می دهید، مرتب در کلاس ها شرکت می کنید و سبک زندگی سالمی را ادامه می دهید.
اگر هدف تان کاهش وزن است سعی کنید پیلاتس را با یک برنامه غذایی سالم و ورزش های دیگر ترکیب کنید. ورزش پیلاتس را به صورت متناوب با ورزش های قدرتی و ورزش های هوازی مثل شنا، دو، پیاده روی یا دوچرخه سواری انجام دهید.
ادامه مطلب را بخوانید تا درباره فواید پیلاتس و نقش آن در کاهش وزن بیشتر بدانید.

تخقیقات چه گفته اند؟
تحقیقاتی که برای کاهش وزن روی ورزش پیلاتس شده است کمی پیچیده است.
در یکی از تحقیقات که در سال 2017 روی 37 خانم 30 تا 50 ساله دارای اضافه وزن انجام شد ورزش پیلاتس به مدت 8 هفته نتایج زیر را در بر داشت:
کاهش وزن
کاهش شاخص توده بدن
فرم دادن به کمر
کاهش دور باسن و کمر
هیچ تفاوتی در توده بدون چربی بدن (وزن چربی بدن منهای وزن کل بدن) ایجاد نکرد.
این آمار با گروهی که در طول این دوره زمانی هیچ ورزشی نکرده بودند مقایسه شده است.
یکی دیگر از تحقیقات که در سال 2015 انجام شده است
در یکی دیگر از تحقیقات که در سال 2015 روی زنان بین 59 تا 66 سال انجام شده است به این نتیجه رسیده اند که 12 هفته ورزش پیلاتس هیچ تغییری در ساختار بدنی آن ها ایجاد نکرد اما قدرت بدن آن ها هم در قسمت بالاتنه و هم در قسمت پایین تنه افزایش یافت. علت تغییر نکردن ساختار بدنی آن ها این بود که مراقب برنامه غذایی خود نبودند.
اما تحقیقات معتبری که در این زمینه انجام شده است نشان می دهد که برای درمان دردهای مزمن کمر و دیگر آسیب های بدن موثر است اما نیاز به تحقیق فراوان دارد.
اگر قسمتی از بدن تان آسیب دیده و دردناک است هرگز بدون اجازه پزشک ورزش پیلاتس را انجام ندهید.
پیلاتس چقدر کالری می سوزاند؟
سوزاندن مقدار کالری در پیلاتس (پیلاتس مت یا زمینی و پیلاتس ریفورمر) بستگی به وزن فعلی و سطح سخت بودن کلاستان دارد.
شخصی که 68 کیلوگرم وزن دارد 50 دقیقه کلاس پیلاتس مت یا زمینی در سطح ابتدایی به طور میانگین 175 کالری می سوزاند و 50 دقیقه کلاس پیشرفته 254 کالری می سوزاند.
در تمام کلاس های پیلاتس زمانی که ضربان قلب بالا برود کالری بیشتری می سوزانید.
کالری ها چقدر در کاهش وزن تاثیر می گذارند
برای کم کردن 450 گرم وزن باید 3500 کالری بسوزانید.
اگر هدفتان کاهش وزن است علاوه بر پیلاتس ورزش های هوازی مثل پیاده روی، دو و دوچزخه سواری هم تمرین کنید. به علاوه باید با پروتئین خالص، غلات کامل، میوه ها و سبزیجات یک برنامه غذایی سالم داشته باشید.
ورزش پیلاتس را چقدر باید انجام داد؟
اگر به تازگی ورزش پیلاتس را شروع کرده اید هفته ای 2 الی 3 مرتبه تمرین کنید تا فواید آن را تجربه کنید.
به علاوه می توانید کلاس های پیشرفته تر پیلاتس ریفورمر و کلاس های ترکیبی مثل پیلوکسینگ (پیلاتس و بوکس) و یوگالتس (یوگا و پیلاتس) را هم امتحان کنید. در این کلاس ها بیشتر از کلاس های پیلاتس زمینی وزن کم خواهید کرد.
اگر می خواهید وزن کم کنید برای رسیدن به نتایج بهتر چند بار در هفته در این کلاس های ترکیبی شرکت کنید به علاوه می توانید به طور متناوب (یک روز در میان) با ورزش های قدرتی و هوازی نیز تمرین کنید. ترکیب پیلاتس با ورزش های قدرتی و هوازی به اضافه برنامه غذایی سالم روش موثری است برای فرم دادن به عضلات و رسیدن به اهداف کاهش وزن.
تاثیر پیلاتس چیست؟
پیلاتس به بهتر شدن فرم بدن، حجم گرفتن عضلات و فرم گرفتن عضلات هسته منجر می شود. در نتیجه تصور می کنید که وزن کم کرده اید زیرا هنگامی که عضلات فرم می گیرند لاغر به نظر می رسید حتی اگر وزن کم نکرده باشید.
نکاتی برای کاهش وزن
ورزش برای کاهش وزن بسیار مهم است اما برنامه غذایی سالم نیز به همان اندازه اهمیت دارد.
غذاها و میان وعده های سالم مثل میوه و سبزیجات، پروتئین خالص و غلات کامل بخورید.
اگر می خواهید یک برنامه غذایی سالم داشته باشید حتما با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید و هرگز روزانه کمتر از 1200 کالری مصرف نکنید.
نتیجه گیری
پیلاتس ورزشی است با شدت پایین که برای حجم دادن به عضلات، تقویت عضلات هسته و بهتر شدن فرم بدن کمک می کند. به علاوه با تقویت قسمت های آسیب دیده بدن درد را از بین می برد.
اگر می خواهید وزن کم کنید پیلاتس را وارد برنامه سلامتی خود کنید. پیلاتس تمرین کنید و در کنار آن سبک زندگی و برنامه غذایی سالم داشته باشید.
قبل از شروع هر تمرینی ابتدا با پزشک مشورت کنید.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

مقام اول و سوم برای تیم های پومسه ایران در مسابقات جهانی

بازی تدارکاتی نیاز اصلی فوتبال زنان برای صعود به المپیک

پشت پرده رفت و برگشت والیبال بانوان مازندران در لیگ برتر

پرش سه گام چیست و چه قوانینی دارد؟

برانکو باشگاه پرسپولیس را تهدید کرد!

برنامه این هفته 90 سانسور شد!

علیرضا منصوریان سرمربی ذوب آهن شد

نگاه کانون به مدیران ورزشی زن، حمایتی است

"تاج" باید فدراسیون فوتبال را ترک کند

کُری خوانی مهرداد میناوند برای استقلالی‌ها (فیلم)

اعزام مربیان برای آموزش موتورسواران در دستور کار است

خداحافظی حنیف عمران زاده از فوتبال

دهلی از صدور روادید برای نماینده کوزوو سر باز زد

اقدام هیأت کوهنوردی خراسان، غیرقانونی و بازگشت به عقب است

چشم برانکو و پرسپولیس دنبال چه کسی است؟

پیشنهاد نجومی عربستان به ستاره پرسپولیس

انتقاد عادل فردوسی پور از کیروش (فیلم)

اجازه همسر برای کوه‌نوردی زنان متاهل خراسان‌رضوی الزامی شد

فوتبال ساحلی شایسته حمایت و توجه بیشتر مسئولان

فوتبال زنان ایران به عنوان صدرنشین راهی دور بعد شد

1000 تماشاگر زن؛ نمایش یا گشایش

کشتی زنان بدون اردو و سرمربی در آستانه مسابقات جهانی

سخن ماندگار ناصر حجازی از زبان پسرش آتیلا

توافق پنهانی استقلال با سرور جپاروف

فواید ورزش در دوره قاعدگی چیست؟

ورزش اسکواش چیست و قوانین آن چگونه است؟

کل کل ادامه‌دار محسن افشانی با هواداران استقلال

مشکلات اقتصادی دلیل اعزام نشدن به مسابقات بین المللی است

بانوی دوچرخه سوار ملی پوش: بیکارم

دخترانی که این بار تغییر چهره ندادند

یک برنز تنها دستاورد تیم پرحاشیه

ورزشگاه آزادی این بار از نگاه یک خبرنگار زن

تیم فوتسال بانوان ملی حفاری برابر حریف خود به برتری رسید

کومیته تیمی بانوان ایران حسرت به دل ماند

ای کاش بازی پدرم را از نزدیک تماشا می کردم

زنان تماشاگر بازی پرسپولیس و کاشیما وارد ورزشگاه آزادی شدند

14 چیزی که قبل از خیانت کردن باید بدانید

حرکت غیرتمندانه هواداران تراکتورسازی+ تصاویر

پست اینستاگرامی مهدوی کیا پیش از بازی پرسپولیس (فیلم)

حمایت آزاده نامداری استقلالی از پرسپولیس

850 صندلی ورزشگاه آزادی سهم زنان از فینال لیگ قهرمانان

بانوان تکنسین اورژانس امروز به «آزادی» می روند

کومیته تیمی زنان ایران به دیدار رده بندی رسید

ساده‌ترین راه برای ورزشکاران تا قوی و سریع تر شوند/بهترین ریکاوری پس از یک صعود

پیروزی پرگل تیم ملی بانوان ایران برابر لبنان

ایران با استرالیا، لائوس و ویتنام همگروه شد

پرونده بانوان مازندران در لیگ برتر والیبال باز نشده، بسته شد

2 تیم از لیگ والیبال زنان کنار گذاشته شدند

نقش برجسته بانوان در میزبانی مسابقات اسلالوم جوانان آسیا

ورزش های کششی که می توانید در محل کار انجام دهید