آریا بانو

آخرين مطالب

آیا پیلاتس به کاهش وزن کمک می کند؟ ورزشي

آیا پیلاتس به کاهش وزن کمک می کند؟

  بزرگنمايي:

آریا بانو - پیلاتس ورزشی است با شدت پایین که برای حجم دادن به عضلات، تقویت عضلات ضعیف و بهتر شدن فرم بدن است.
تمرین پیلاتس هم برای سلامت مفید است و هم کمک می کند در وزن سالمی بمانید.
اما پیلاتس به اندازه ورزش های هوازی مثل دویدن یا شنا کردن در کاهش وزن موثر نیست به خاطر این که در کلاس های پیلاتس کالری کمتری نسبت به ورزش های هوازی می سوزانید.
اما اگر از کلاس ها ی پیلاتس لذت می برید به برنامه های روزانه ورزشی استقامت به خرج می دهید، مرتب در کلاس ها شرکت می کنید و سبک زندگی سالمی را ادامه می دهید.
اگر هدف تان کاهش وزن است سعی کنید پیلاتس را با یک برنامه غذایی سالم و ورزش های دیگر ترکیب کنید. ورزش پیلاتس را به صورت متناوب با ورزش های قدرتی و ورزش های هوازی مثل شنا، دو، پیاده روی یا دوچرخه سواری انجام دهید.
ادامه مطلب را بخوانید تا درباره فواید پیلاتس و نقش آن در کاهش وزن بیشتر بدانید.

تخقیقات چه گفته اند؟
تحقیقاتی که برای کاهش وزن روی ورزش پیلاتس شده است کمی پیچیده است.
در یکی از تحقیقات که در سال 2017 روی 37 خانم 30 تا 50 ساله دارای اضافه وزن انجام شد ورزش پیلاتس به مدت 8 هفته نتایج زیر را در بر داشت:
کاهش وزن
کاهش شاخص توده بدن
فرم دادن به کمر
کاهش دور باسن و کمر
هیچ تفاوتی در توده بدون چربی بدن (وزن چربی بدن منهای وزن کل بدن) ایجاد نکرد.
این آمار با گروهی که در طول این دوره زمانی هیچ ورزشی نکرده بودند مقایسه شده است.
یکی دیگر از تحقیقات که در سال 2015 انجام شده است
در یکی دیگر از تحقیقات که در سال 2015 روی زنان بین 59 تا 66 سال انجام شده است به این نتیجه رسیده اند که 12 هفته ورزش پیلاتس هیچ تغییری در ساختار بدنی آن ها ایجاد نکرد اما قدرت بدن آن ها هم در قسمت بالاتنه و هم در قسمت پایین تنه افزایش یافت. علت تغییر نکردن ساختار بدنی آن ها این بود که مراقب برنامه غذایی خود نبودند.
اما تحقیقات معتبری که در این زمینه انجام شده است نشان می دهد که برای درمان دردهای مزمن کمر و دیگر آسیب های بدن موثر است اما نیاز به تحقیق فراوان دارد.
اگر قسمتی از بدن تان آسیب دیده و دردناک است هرگز بدون اجازه پزشک ورزش پیلاتس را انجام ندهید.
پیلاتس چقدر کالری می سوزاند؟
سوزاندن مقدار کالری در پیلاتس (پیلاتس مت یا زمینی و پیلاتس ریفورمر) بستگی به وزن فعلی و سطح سخت بودن کلاستان دارد.
شخصی که 68 کیلوگرم وزن دارد 50 دقیقه کلاس پیلاتس مت یا زمینی در سطح ابتدایی به طور میانگین 175 کالری می سوزاند و 50 دقیقه کلاس پیشرفته 254 کالری می سوزاند.
در تمام کلاس های پیلاتس زمانی که ضربان قلب بالا برود کالری بیشتری می سوزانید.
کالری ها چقدر در کاهش وزن تاثیر می گذارند
برای کم کردن 450 گرم وزن باید 3500 کالری بسوزانید.
اگر هدفتان کاهش وزن است علاوه بر پیلاتس ورزش های هوازی مثل پیاده روی، دو و دوچزخه سواری هم تمرین کنید. به علاوه باید با پروتئین خالص، غلات کامل، میوه ها و سبزیجات یک برنامه غذایی سالم داشته باشید.
ورزش پیلاتس را چقدر باید انجام داد؟
اگر به تازگی ورزش پیلاتس را شروع کرده اید هفته ای 2 الی 3 مرتبه تمرین کنید تا فواید آن را تجربه کنید.
به علاوه می توانید کلاس های پیشرفته تر پیلاتس ریفورمر و کلاس های ترکیبی مثل پیلوکسینگ (پیلاتس و بوکس) و یوگالتس (یوگا و پیلاتس) را هم امتحان کنید. در این کلاس ها بیشتر از کلاس های پیلاتس زمینی وزن کم خواهید کرد.
اگر می خواهید وزن کم کنید برای رسیدن به نتایج بهتر چند بار در هفته در این کلاس های ترکیبی شرکت کنید به علاوه می توانید به طور متناوب (یک روز در میان) با ورزش های قدرتی و هوازی نیز تمرین کنید. ترکیب پیلاتس با ورزش های قدرتی و هوازی به اضافه برنامه غذایی سالم روش موثری است برای فرم دادن به عضلات و رسیدن به اهداف کاهش وزن.
تاثیر پیلاتس چیست؟
پیلاتس به بهتر شدن فرم بدن، حجم گرفتن عضلات و فرم گرفتن عضلات هسته منجر می شود. در نتیجه تصور می کنید که وزن کم کرده اید زیرا هنگامی که عضلات فرم می گیرند لاغر به نظر می رسید حتی اگر وزن کم نکرده باشید.
نکاتی برای کاهش وزن
ورزش برای کاهش وزن بسیار مهم است اما برنامه غذایی سالم نیز به همان اندازه اهمیت دارد.
غذاها و میان وعده های سالم مثل میوه و سبزیجات، پروتئین خالص و غلات کامل بخورید.
اگر می خواهید یک برنامه غذایی سالم داشته باشید حتما با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید و هرگز روزانه کمتر از 1200 کالری مصرف نکنید.
نتیجه گیری
پیلاتس ورزشی است با شدت پایین که برای حجم دادن به عضلات، تقویت عضلات هسته و بهتر شدن فرم بدن کمک می کند. به علاوه با تقویت قسمت های آسیب دیده بدن درد را از بین می برد.
اگر می خواهید وزن کم کنید پیلاتس را وارد برنامه سلامتی خود کنید. پیلاتس تمرین کنید و در کنار آن سبک زندگی و برنامه غذایی سالم داشته باشید.
قبل از شروع هر تمرینی ابتدا با پزشک مشورت کنید.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

24 بازیکن به اولین اردوی تیم بسکتبال بانوان دعوت شدند

«ناطقی» نایب رئیس بانوان فدراسیون ووشو شد

ورزش هایی که می توانید در خانه انجام دهید

اردوی تیم بسکتبال سه نفره زنان از 14 فروردین آغاز می شود

28 بازیکن به تیم ملی فوتبال بانوان ایران دعوت شدند

بانوان ورزشکار سفیران ایران در سطح جهان هستند

سرمربی بانوان سپیدار قائمشهر وعده تیم متفاوت را داد

13برای بانوان فوتبالیست مازندران خوش یمنی آورد

تیم فوتبال بانوان سپاهان، ملوان بندر انزلی را شکست داد

دختر خانم نائب رئیس در نزدیکی تیم ملی بسکتبال

متشرعی سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان شد

ابتکار: توسعه فضاهای ورزشی خاص زنان با جدیت دنبال شود

نائب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال: به عقب برنمی گردیم

استاد فیده زنان ایران مدرس فدراسیون جهانی شطرنج شد

سرانجام سه شنبه سرمربی تیم ملی بسکتبال زنان مشخص می شود

تیم فوتسال بانوان ایران مغلوب روسیه شد

دانشگاه آزاد قهرمان لیگ برتر بسکتبال بانوان شد

بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی والیبال بانوان مشخص شدند

دونده چینی رکورد 50 کیلومتر پیاده روی سرعت را شکست

تیم والیبال بانوان ذوب آهن از جام باشگاه های آسیا انصراف داد

گروه بهمن به مقام سوم لیگ بسکتبال بانوان رسید

بیارجمندی عضو کمیته توسعه کنفدراسیون راگبی آسیا شد

هرمزگان قهرمان لیگ یک والیبال نشسته بانوان شد

قول مشروط پرسپولیس و استقلال برای حضور در لیگ بسکتبال بانوان

مربی تیم فوتسال بانوان: تیم ملی به سمت جوانگرایی می رود

تیم فوتسال بانوان ایران برابر روسیه پیروز شد

قهرمانی سپاهان در لیگ برتر ووشوی بانوان

تهران قهرمان رقابت های هندبال ساحلی بانوان کشور شد

کسب یک سهمیه المپیک هم شاهکار است

ترکیب تیم ملی فوتبال نوجوانان بانوان برابر ویتنام مشخص شد

الهام هاشمی مدیر فنی تیم ملی تفنگ شد

نفرات اعزامی به مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا مشخص شدند

فدراسیون فوتبال میزبان مراسم پاسداشت روز جهانی فوتبال زنان

شکست بانوان نوجوان فوتبال ایران برابرلائوس

7 ورزش دست برای درمان درد آرتروز

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان: دروازه بان در حد انتظار نبود

دومین شکست تیم ملی فوتبال زنان ایران مقابل بلاروس

مدال برنز رقابت های آزاد اسلالوم تایلند بر گردن بانوی ایرانی

دوچرخه‌سواری زنان؛ شکل‌گیری تردیدها در سایه نگاه جنسیت‌زده

بانوان نوجوان ایران مقابل استرالیا شکست خوردند

شکست دختران فوتبال ایران برابر روسیه

داور بین المللی روئینگ ایران مسافر بلغارستان شد

هامبورگ عنوان سومی شطرنج بوندسلیگا را از آن خود کرد

المپیاد ورزشی بانوان کارگر کشور در اصفهان آغاز شد

آغاز دور جدید تمرینات تیم ملی تپانچه از نیمه اسفند

تهران قهرمان مسابقات واترپلو بانوان کشور شد

با این ورزش ها از شر سلولیت ها خلاص شویم

شکست تیم ملی فوتبال بانوان ایران مقابل بلاروس

لیگ دوچرخه سواری زنان در ماده استقامت برگزار شد

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان: گلزن نداریم