آریا بانو

آخرين مطالب

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در گفت و گو با ایرنا: (بخش اول)

آمریکا شمشیر جنگ اقتصادی را بر گردن مردم گذاشته است اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - تهران- سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: آمریکایی ها دروغ می گویند که می خواهیم مردم ایران را نجات دهیم، آنها دقیقا شمشیر را بر گردن مردم گذاشته اند و مستقیما به خود مردم فشار می آورند.

ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح و معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگار اجتماعی ایرنا، از آخرین اخبار و مطالب مربوط به ربوده شدن، مرزبانان ایران در مرزهای شرقی به دست تروریست ها، علل و ریشه های حمله تروریستی اهواز، جنگ اقتصادی و رسانه ای غرب علیه ایران سخن گفت.
او گفت: با توجه به اینکه مرزبانان ایرانی به حالت بیهوش ربوده شده اند، احتمال همدستی عوامل نفوذی در داخل وجود دارد اما باید تحقیقات کامل شود تا بتوانیم اظهار نظر قطعی و قضاوت نهایی را داشته باشیم.
به گفته سخنگوی ارشد نیروهای مسلح کشورمان، جنگ اقتصادی آخرین حربه دشمنان نظام علیه جمهوری اسلامی است که از ابزار رسانه برای رسیدن به اهداف خود در این جنگ استفاده می کنند و مسئولان کشور باید با برنامه ریزی و هوشیاری همیشگی این جنگ را جدی بگیرند.
شکارچی گفت: اگر بخواهیم وضعیت خود را با برخی از کشورهای جهان مقایسه کنیم، در بالاترین نقطه اقتدار ایستاده ایم و دشمن هم در سراشیبی سقوط است. طبیعی است که دشمن با چنگ و دندان قصد دارد از سقوط خود جلوگیری کند. ولی مشکل این است که اقتدار ما را امروزه دشمن با جنگ رسانه ای حتی در حوزه اقتصادی که ظرفیت های زیادی داریم، در ابهام فرو می برد.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح افزود: مشکلات کشورمان در درون کشور بدون وابستگی به دشمن حل خواهد شد. در این 40 سال جمهوری اسلامی تمام مشکلات را خودش و بدون وابستگی به دشمن حل کرده است. «آنجایی که بخواهیم برای حل مشکلات اقتصادی نگاهمان به بیرون باشد، آن روز روز سقوط ما در این جنگ اقتصادی است».
با هم قسمت اول این گفت و گو را می خوانیم:
ایرنا: از حادثه ربودن مرزبانان ایران در میرجاوه شروع کنیم، در مورد این حادثه سپاه اطلاعیه ای صادر کرد و از دولت پاکستان خواست، ربایندگان را تعقیب و مرزداران را آزاد کند، چه اطلاعات جدیدی از این حادثه دارید و اگر پاکستان در دستگیری این افراد اقدام مورد انتظار را انجام ندهد، چه اقدامی می کنید؟
شکارچی: جمهوری اسلامی ایران با کشور پاکستان ارتباط برادرانه دارد و سطح مناسبات و همکاری های متقابل دو کشور مطلوب ارزیابی می شود. سفر سردار سرلشکر باقری به عنوان ریاست ستاد کل نیروهای مسلح مؤید همین مطلب است. انهدام گروهک های تروریستی در مرز ایران و پاکستان برای دو کشور مهم است. این یک مشکل مشترک است که حتما با همکاری های دوجانبه حل خواهد شد. می‌دانیم که این گروهکها به دلیل عزم جدی جمهوری اسلامی در مقابله با تروریسم تلفات زیادی را متحمل شده اند، به همین دلیل و با حمایت برخی کشورهای منطقه هر از چند گاهی دست به اقداماتی می زنند که البته دور از انتظار نیست.
امروز به اذعان کارشناسان امنیتی دنیا کشور ما یکی از امن ترین کشورهای جهان است و این دقیقا همان چیزی است که دشمنان جمهوری اسلامی آن را بر نمی تابند.
به صراحت اعلام می کنم که هیچ گروهک تروریستی که قصد تضعیف امنیت ما را داشته باشد نمی تواند از چنگ جمهوری اسلامی جان سالم به در ببرد. هر جا که جمهوری اسلامی مدعی برخورد شده است، برخورد کرده ایم و با این حادثه نیز قطعا برخورد خواهد شد. ایجاد امنیت پایدار در منطقه یکی از موفقیت های جمهوری اسلامی است که از نیروهای بومی منطقه و از بسیجیان داوطلب منطقه نیز برای تامین این هدف استفاده می شود. وقتی ما امنیت را مردمی می کنیم یک جاهایی ممکن است که دشمنان افرادی را در مراکز ما نفوذ دهند. اما امنیت پایدار همواره امنیت مردم محور بوده است.
ایرنا: پس خیانت عوامل نفوذی داخلی صحت دارد؟
شکارچی: این حادثه مستلزم فرصت و بررسی بیشتر است و نمی توان دقت را فدای سرعت کرد. درست شبیه حادثه اهواز که اگر ما می خواستیم فوری قضاوت کنیم، شاید این قضاوت قضاوت خوبی نبود. این حادثه هم مستلزم بررسی بیشتر است. عوامل اطلاعاتی موضوع را به سرعت بررسی می کنند و زمانی که اطلاعات تکمیل شد، به اطلاع عموم مردم خواهد رسید. ولی احتمال اینکه در این حادثه افراد نفوذی نقش داشته اند خیلی زیاد است. واقعیت امر این است که درگیری در آنجا رخ نداده است و توانستند نیروهای ما را به صورت بیهوش از این منطقه منتقل کنند. حتی اگر یک نفر از نیروهای ما هم در حال طبیعی بود این اتفاق رخ نمی داد. نیروهای ما بسیار قدرتمند و شجاع هستند. به هر حال از طریق نفوذی می توان یک جاهایی آسیب وارد کرد. ما باید دقت کنیم که در هیچ بخشی از نهادهای کشور این نفوذ رخ ندهد. چه به صورت نفوذ سیاسی، نفوذ اقتصادی، نفوذ فرهنگی و چه نفوذ امنیتی.
ایرنا: در مورد حادثه تروریستی اهواز شما همان روز حادثه ( 31 شهریور) خبرنگاران را دعوت کردید و توضیحاتی ارائه کردید و اعلام کردید که تروریست ها در دو کشور حاشیه خلیج فارس سازماندهی شدند. امروز با گذشت حدود یکماه از آن روز چه اطلاعات بیشتری از ریشه های این حادثه دارید؟
شکارچی: همه می‌دانیم که آمریکا مرکز فرماندهی همه تروریست های جهان است. مرکز آموزش و پرورش آنها هم رژیم صهیونیستی است. هر جا که تروری صورت می گیرد این دو دست دارند. شک نداریم که حکومت آل سعود هم در این حادثه دست دارد و از این اتفاق بسیار خوشحال است. هم به لحاظ مالی و پشتیبانی و هم به لحاظ فکری. در بسیاری از موارد دست حکومت آل سعود آغشته به خون های ناحق ریخته افرادی است که توسط تروریست ها به شهادت می رسند.
در سوریه، عراق، یمن، فلسطین و ایران. کنسولگری عربستان در ترکیه به یک آدم رسانه ای و خبرنگار رحم نمی کند. و این در حالی است که سفارتخانه ها باید مرکز پناه دادن به شهروندانشان باشند.
ما اعلام می کنیم جمهوری اسلامی از حقوق شهروندان خود کوتاه نمی آید و جاهایی که باید تلافی کند، تلافی کرده و تلافی خواهد کرد.
در خصوص حادثه اهواز، شاید داعشی ها وارد خاک ایران نشدند ولی عواملی را که جذب می کنند، و افرادی را برای یکسری رفتار ناجوانمردانه هدایت و راهبری می کنند. آنچه مسلم است این است که هیچ کشوری در جهان به اندازه ایران قربانی تروریسم نیست.
امروزه می بینیم که سازمان منافقین که دستش به خون هزاران انسان بی‌گناه آلوده است هم در پناه آمریکا و هم برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و هم با پشتیبانی مالی عربستان فعالیت می کند و در زمان جنگ تحمیلی نیز با هدایت و پشتیبانی صدام چه جنایت هایی که نکردند.
نکته قابل توجه این است که آمریکا، امروز نه تنها آنان را تروریست نمی داند بلکه آنها را پشتیبانی و هدایت می کند. در حالی که در حال حاضر بخش زیادی از مشکلاتی که هم در کشور ما و در سایر کشورهای مسلمان وجود دارد توسط گروهک خبیث سازمان منافقین است.
گروه هایی که حرکات تروریستی انجام می دهند مثل پژاک، کوموله، دموکرات، جند الشیطان و... تمامی این ها منشاء فکری، مالی، پشتیبانی، آموزشی و سازماندهی شان همین کشورها هستند. جرم جمهوری اسلامی ایران از دید آنها این است که با ظلم و ستم مقابله می کند، حامی محرومان و مستضعفان جهان است. جرم جمهوری اسلامی این است که از مردم مظلوم یمن، غزه، فلسطین و لبنان دفاع می کند. آنها خود می دانند که جمهوری اسلامی هیچگاه به دنبال قدرت طلبی و توسعه طلبی نیست. جمهوری اسلامی قدرتش را برای مستضعفین و اقتدار دفاعی را برای محرومین دنیا می خواهد. اول برای خود و مردم خود می خواهد، ثانیا اگر دفاع می کند از مظلومین و محرومین عالم دفاع می کند.
ایرنا: به جز این دو مورد اخیر در اهواز و میرجاوه آیا عملیات تروریستی دیگری هم اخیرا بوده که خنثی شده باشد؟
شکارچی: ده ها عملیات تروریستی در نطفه خفه می شوند که اگر اینها خنثی نشوند چندین برابر ممکن است آسیب وارد کند. ما کشوری هستیم که استکبار جهانی برای ناامن کردن کشورمان برنامه ریزی می کند.
تعدادی از کشورهای اروپایی، آمریکا در رأس نظام سلطه و رژیم غاصب صهیونیستی و کشورهایی که با رژیم صهیونیستی همکاری می کنند مثل عربستان سعودی و امارات متحده عربی در واقع یک هدف را راهبری می کنند و آن زمین گیر کردن دنیای اسلام، تسلیم کردن مسلمانان و زیر یوغ آمریکاییان بردن، ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی و نا امن کردن کشورهای جهان اسلام است.
آنها کانون دفاع از مستضعفان و محرومان عالم را ایران می دانند و از انقلاب اسلامی ایران آسیب زیادی دیده اند. به همین علت دشمنی ها را به سمت ایران اسلامی متمرکز کردند. هر کشوری که به جای جمهوری اسلامی بود آسیب های بسیار جدی دیده بود. به نظر من با توجه به هجمه ای که دشمن وارد می کند، این حرکات، حرکات بسیار ناچیزی است در مقایسه با آسیب هایی که جمهوری اسلامی به منافع آمریکا در سراسر جهان وارد کرده است. امروز جمهوری اسلامی موفق شده است آمریکا را از صدر به زیر بکشد اما به هر حال تحرکاتی علیه ما دارند.
ایرنا: حتما اذعان دارید که به خصوص در ماه های اخیر و با افزایش فشارهای اقتصادی آمریکا ما درگیر جنگ اقتصادی هستیم، ابعاد این جنگ اقتصادی را چگونه می بینید؟ ما در کجاها آسیب پذیرتر هستیم؟
شکارچی: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند امروز هم جنگ اقتصادی و هم جنگ رسانه ای و روانی همه با هم پیش می رود. حوزه جنگ اقتصادی بدون پشتوانه عملیات روانی و ابزارهای رسانه ای که در اختیار دشمن است، شاید آن کارایی لازم را نداشته باشد. اما برخی مشکلات کشور، بخشی از آن عملیات روانی دشمن است و عملیات روانی دشمن بر روی افکار عمومی تاثیر دارد. جنگ اقتصادی امروز یک واقعیت است. ما از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی در تحریم اقتصادی هستیم. بسیاری از دروازه ها را به روی ما بسته اند. جرم ما هم این است که می خواهیم مستقل باشیم و به آمریکا وابسته نباشیم. نمی خواهیم برده آمریکا باشیم و می خواهیم به عنوان یک کشور مستقل روی پای خود بایستیم. اگر به تاریخ ایران نگاهی کنیم می بینیم در زمان رژیم ستمشاهی مستشاران آمریکایی در کشور ایران سه حقوق می گرفتند. یک حق، حقوقی بود که تمام کسانی که به یک سیستم وصل هستند دریافت می کنند. حق ماموریت هم به دلیل فاصله ای که از محل سکونت خود دارند دریافت می کردند و حقوق سومی هم می گرفتند که جای تاسف دارد، «حق توحش» بود. یعنی آمریکایی ها مردم ایران را وحشی می دانستند و زمانی که در ایران حضور پیدا می کردند از ثروت مردم ایران به آنها حق توحش هم می دادند.
اگر امروز سردمداران آمریکا می گویند که حکام سعودی را ما می دوشیم قبل از انقلاب، در زمان پهلوی، شاه ایران، برای آمریکایی ها گاو شیرده آن روز بود. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این گاو شیرده مرد و جمهوری اسلامی بعضی از این جاسوس ها را دستگیر کرد و چندین ماه در اختیار جمهوری اسلامی بودند. آنها دروازه ها را به روی ما بستند، ما را تحریم کردند تا ما را به زانو درآورند. همزمان با تحریم، هزاران توطئه که یکی از آنها جنگ تحمیلی و دفاع مقدس است رخ داد. در این توطئه ها و در سایه دفاع مقدس هشت ساله، جمهوری اسلامی نه تنها تضعیف نشد بلکه روز به روز قدرتمندتر شد و هر پله ای که جمهوری اسلامی بالا آمد، نظام سلطه یک پله پایین تر رفت.
امروز ما این ادعا را داریم که نظام سلطه در حال فروپاشی است. برخلاف حرف ترامپ که مدعی است ما نمی گذاریم ایرانی ها چهلمین سالگرد جمهوری اسلامی را جشن بگیرند. رهبر معظم انقلاب فرمودند که شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه. واقعا این یک رویاست. امروز جمهوری اسلامی در اوج اقتدار است و آمریکا که دشمن مقابل ماست در حال فروپاشی است.
من اعتقادم این است که در این جنگ اقتصادی که آخرین تیر در چله کمان آمریکا و دشمنان جمهوری اسلامی است، دنیا را بسیج کردند تا جمهوری اسلامی در فشار قرار گیرد.
جای تاسف دارد که می گویند ما می خواهیم مردم ایران را از دست حکومت نجات دهیم. این در حالی است که «دقیقا شمشیر را بر روی گردن مردم گذاشته اند و مستقیما به خود مردم فشار می آورند». البته این طبیعت وحشی آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی است. شبانه روز دهها کودک در یمن جان می دهد. دارو و شیر خشک ندارند، امکانات ندارند و محاصره هستند. دنیا هم این صحنه را می بیند. این آدم های حقوق بشر دوست و طرفدار حقوق بشر بی تفاوت هستند.
اگر انسجام داخلی ما دچار خدشه شود، بین مردم تفرقه ایجاد شود، افکار عمومی به درستی هدایت نشود و دشمن خود را به خوبی به مردم نشناسانیم، ضرر می کنیم. حوزه رسانه در اینجا خیلی مهم است، آنها می خواهند وضعیتی بدتر از وضعیت یمن برای مردم ما به وجود بیاورند. ما اگر بخواهیم وضعیت خود را با برخی از کشورهای جهان مقایسه کنیم، در بالاترین نقطه اقتدار ایستاده ایم و دشمن هم در سراشیبی سقوط است. طبیعی است که دشمن با چنگ و دندان قصد دارد از سقوط خود جلوگیری کند. ولی مشکل این است که اقتدار ما را امروزه دشمن با همین جنگ رسانه ای حتی در حوزه اقتصادی که ظرفیت های زیادی داریم، در ابهام فرو می برد.
این جنگ هست ولی مشکلات کشورمان در درون کشور بدون وابستگی به دشمن حل خواهد شد. در این چهل سال جمهوری اسلامی تمام مشکلات را خودش و بدون وابستگی به دشمن حل کرده است. «آنجایی که بخواهیم برای حل مشکلات اقتصادی نگاهمان به بیرون باشد، آن روز روز سقوط ما در این جنگ اقتصادی است». مشکلات اقتصادی در درون کشور ما با اعتماد به مردم و جوانان کشور حل خواهد شد. جوانان این کشور هستند که امروز ما را به اوج اقتدار رساندند و ما را از بسیاری از مشکلات نجات دادند. در اوج فشارهای دشمن ما را به اوج اقتدار رساندند.
دیروز که ما این توانمندی ها را نداشتیم در مقابل دشمن پیروز شدیم امروز که این توانمندی ها را داریم خیلی بد است که بگوییم اگر نگاهمان به دشمن نباشد، اگر به خارج از کشور نباشد، مشکلات ما حل نمی شود. البته این نکته با بحث دیپلماسی و تعامل با سایر کشورهای جهان فرق دارد. ما با بسیاری از کشورهای جهان ارتباط داریم و ارتباطمان بسیار خوب است.
مهمتر از دولتها، مردم جهان هستند که جمهوری اسلامی را قبول دارند و به دستاوردهای ایران که در سایه استقلال و حاکمیت دینی به دست آورده است. برنامه ریزی که مسئولان کشور کرده اند هم امید بخش است. تمام توطئه ها و دسیسه هایی که دشمن در همین تابستان برنامه ریزی کرده بود، اتفاق نیفتاد. «آنها تابستان را برای ما یک تابستان بحرانی پیش بینی کرده بودند اما نتوانستند به نتایجی که خواسته بودند، برسند». یکی از دلایل آن انسجام داخلی است. هر جا مسئولان دست به دست هم می دهند، همفکری و همکاری می کنند و مردم را درک می کنند، آن جا نقطه پیروزی ماست. هر گاه که نگاه ها را از مردم برمی دارند و به خارج از کشور چشم می دوزند، به کشورهایی که هیچ گاه به ما کمک نکردند، آن جا نقطه شکست است. امروز اگر این نگاه در داخل کشور تقویت شود. ما از این پیچ هم به سلامتی عبور خواهیم کرد و دشمن یک پله دیگر سقوط می کند.
* 1193* 3063

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/96288/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

داستانک/ شنوایی کم

فنونی‌زاده: پرسپولیس نمونه یک تیم دونده و درنده است

شگرد گلزنی به نساجی در دست ستاره تراکتور

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

گلر ذخیره تراکتور در مرز آمادگی

اعتراف یورگن کلوپ پس از حذف لیورپول

قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!

پرویز برومند: به خطیر اعتقاد دارم!

تیم روئینگ دونفره بانوان فینالیست شد

پوشش نه‌چندان جالب الناز شاکردوست در اکران فیلم بی بدن حاشیه‌ساز شد/ خانم بازیگر با استایلش جلب توجه کرد

نگاهی به کیک تولد شیک و با کلاس شانا دختر 8 ساله شبنم قلی خانی / تولدت مبارک دختر قشنگ

گشت و گذار بهاری یاسمن شاه حسینی و خانواده اش به آنتالیا با ظاهری متفاوت در هتلی بهشتی

همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید

خلیلی: پرسپولیس پا به پای استقلال پیش می‌رود

نبود مسیح در 3 بازی به چشم آمد

رفیعی در تاریخ لیگ جاودانه شد

علیاری: برای حریفان ذوب‌آهن آسان پنالتی می‌گیرند

دهمین بازیکن تاریخ پرسپولیس!

پالس جدید برای انتقال محمد صلاح به عربستان

تاریخچه جت های جنگنده ایالات متحده

تفریح بهاری مبینا نصیری به همراه مهدی توتونچی در شیراز / صمیمیت خانم مجری با خانواده همسرش

گوشت چروکیده؛ مردی که 3 قرن را به چشم دید!

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه جهت افزایش تمرکز

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا