آریا بانو

آخرين مطالب

از بهبود بهداشت زنان تا آغاز طرح ترافیکی اربعین

اخبار اجتماعی ایسنا در آخرین شنبه مهرماه اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - کاهش معلمان ارزبگیر، مجازات والدین در برابر محرومیت از تحصیل فرزندان، کاهش مصرف شیشه از 28 به 8 درصد ، بهبود شرایط بهداشتی سلامت زنان ایران، درخواست استاندار تهران از وزارت نفت برای محاسبه سهم شهرداری از صرفه‌جویی مصرف انرژی و آغاز طرح ترافیکی ویژه اربعین مهمترین عناوین اخبار اداره اجتماعی ایسنا است که طی روز شنبه (28 مهرماه) منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، اداره اجتماعی ایسنا، امروز (شنبه 28 مهرماه)، 63 خبر منتشر کرده است که گزیده تعدادی از این اخبار، به همراه تیتر و لینک در زیر آورده می‌شود.
کاهش معلمان ارزبگیر مدارس خارج به 250 نفر/ تشکیل کلاس‌های مختلط در پی کاهش نیرو
امروز سرویس آموزش و پرورش ایسنا خبری در مورد معلمان ارزبگیر منتشر کرده است. غلامرضا کریمی - رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش - در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کاهش معلمان ارزبگیر خارج از کشور از 400 به 250 نفر، از مختلط و چندپایه شدن برخی کلاس‌های درس خبر داد.
کریمی درباره مشکلات کاهش نیروی انسانی و راهکارهای آن نیز گفت: در برخی نقاط کلاس‌ها را مختلط و چند پایه کردیم تا مدرسه‌ای تعطیل نشود و بتوانیم با حداقل استانداردها مدارس را فعال نگه داریم.
راه اندازی خانه اولیاء در 10 درصد از مدارس کشور
همچنین در این سرویس خبر دیگری به نقل از باقری - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران - منتشر شده است. این مقام مسئول در آموزش و پرورش تهران در مراسم آغاز هفته پیوند اولیاء و مربیان با بیان این که زیربنای توسعه هر جامعه و کشور، تعلیم و تربیت آن کشور است، گفت: متولی اصلی تعلیم و تربیت، خانواده و والدین هستند. متولی اصلی تعلیم و تربیت رسمی وزیر آموزش و پرورش است اما بدون کمک به خانواده‌ها نمی‌توان کاری انجام داد.
وی به برخی از طرح‌های آتی انجمن اولیاء و مربیان اشاره کرد و گفت: پیگیری و تصویب اساسنامه انجمن اولیاء و مربیان، برگزاری انتخابات انجمن به صورت الکترونیکی، راه اندازی خانه اولیاء در 10 درصد از مدارس کشور،‌ تدوین منشور حقوق والدین، تدوین الگوی لباس فرم مناسب دانش آموزان،‌ برگزاری کلاس‌های آموزشی به شکل غیر حضوری،‌ برگزاری طرح، تاب‌آوری اجتماعی و گفت وگوی بین نسلی با همکاری معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور و راه اندازی 10 مرکز مشاوره خانواده از جمله طرح‌های آتی این انجمن خواهد بود.
تمرکز شدید در برنامه درسی، یکی از مشکلات آموزش و پرورش
سید محمد بطحایی - وزیر آموزش و پرورش - در مراسم آغاز هفته پیوند اولیاء مربیان نسبت به استفاده از کتاب های کمک آموزشی به ویژه در سال‌های دبستان هشدار داد و گفت که سم مهلک در دوران ابتدایی، کتاب‌های کمک آموزشی هستند.
وی با بیان اینکه در صورتی که آموزش‌های خانواده و مدرسه با یکدیگر همسو نباشد در مسیر تربیت شکاف ایجاد می‌شود و دانش آموزان به محیط سوم گرایش پیدا می‌کنند، گفت: گرایش دانش آموزان به محیط سوم به نفع یکی از این دو نهاد نخواهد بود چراکه مدیریت این محیط به ویژه بر اثر تغییرات فضای مجازی در سال‌های اخیر دشوار است.
مجازات والدین در برابر «محرومیت از تحصیل» و عدم ثبت «گواهی تولد» فرزندان
حبیب الله مسعودی فرید - معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور- در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع آسیب‌های اجتماعی روی آنتن رفت،گفت: اگر والدینی فرزندشان را به مدرسه نفرستند و یا گواهی تولد ثبت نشود، بهزیستی و نیروی انتظامی مراتب را به قوه قضائیه اطلاع می‌دهند. یک دفتر حمایت از اطفال در دادگستری‌ها در قانون دیده شده تا وضعیت مخاطره آمیز کودکان را کنترل کنند. بر این اساس شعبات ویژه پیگیری و زمینه ادامه تحصیل کودک را فراهم می‌کنند.
کاهش مصرف شیشه از 28 به 8 درصد / رشد 44 درصدی کشفیات موادمخدر
نجیب حسینی - معاون اداری، مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر- در مراسم تودیع و معارفه دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر در کاهش مصرف مواد پرخطر گفت: مصرف شیشه در کشور از ٢5 تا 28 درصد به ٨ درصد کاهش یافته و از رتبه سوم مصرف مواد به رتبه دوم رسیده است.
وی با اشاره به اظهارات وزیر کشور مبنی بر اینکه «مبارزه صرفا امنیتی و انتظامی نیست»،اظهارکرد: با این وجود طی این مدت کشفیات مواد مخدر تا 44 درصد رشد داشته است. در حال حاضر 98 درصد مردم جامعه سالم هستند و اگر خوب عمل کنیم این تعداد افراد سالم به کمک 2 درصد از مصرف کنندگان مواد مخدر می‌آیند به همین دلیل بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد تاکید شده است.
برنامه‌های نوین دولت برای تغذیه و پیشگیری از بیماری‌ها/ بهبود شرایط بهداشتی سلامت زنان ایران
معصومه ابتکار - معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده - در پویش ملی ارتقاء و نشاط سلامت بانوان که به مناسبت هفته سلامت زنان صبح امروز در پارک لاله برگزار شد، گفت: بهبود شرایط بهداشتی سلامت زنان ایران در طول 40 سال رشد چشمگیری داشته به طوری‌که امید به زندگی قبل از زمان انقلاب در زنان 55 سال بود این در حالیست که امید به زندگی زنان اکنون به 76 سال افزایش داشته است. امید است بتوانیم در زمینه‌های مختلف تغذیه، سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها تلاش‌های بیشتری داشته باشیم که در این زمینه هم دولت برنامه‌های نوینی مد نظر دارد.
تشکیل تیم‌های مشترک پلیس و شهرداری برای کنترل معاینه فنی کامیون‌ها
محسن پورسید آقایی - معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران - در گفت‌وگو با ایسنا، از تشکیل تیم‌های مشترک پلیس و شهرداری برای کنترل معاینه فنی کامیون‌ها خبر داد.
وی با بیان اینکه از اول آبان ماه سال جاری، فاز دوم طرح کاهش در کل سطح شهر تهران به صورت 24 ساعته اجرایی می‌شود، گفت: برای نظارت بر حسن اجرای مرحله دوم طرح کاهش، خودروهایی را مجهز به دوربین کرده‌ایم که معاینه فنی خودروهای تردد کننده در شهر و پارک شده در حاشیه خیابان‌ها کنترل می‌کند.
مرزبندی بین سپاه و شهرداری نیست/شهرداری بدهی‌اش به سپاه را با املاک پرداخت کند
سردار سعید محمد - رئیس قرارگاه خاتم الانبیاء - صبح امروز با حضور در جمع خبرنگاران در حاشیه افتتاح نیمه شمالی بزرگراه صیاد شیرازی تا ارتش عنوان کرد که مرزبندی بین سپاه و شهرداری نیست و هرکاری که می‌توانیم انجام می‌دهیم.
وی با بیان اینکه با دوستانمان در شهرداری روابط خوبی داریم، از بیان رقم بدهی شهرداری به قرارگاه خاتم الانبیا خودداری کرد و ادامه داد: البته شهرداری تهران املاک و اقلام غیرنقد دارد و می‌تواند از این طریق بدهی‌های خود را تسویه کند.
درخواست استاندار تهران از وزارت نفت برای محاسبه سهم شهرداری از صرفه‌جویی مصرف انرژی
در همین مراسم، محمد حسین مقیمی - استاندار تهران - با تأکید بر اینکه باید به شهردار تهران کمک کنیم تا به اهدافش برای اداره شهر برسد، از وزارت نفت در خواست کرد تا از محل صرفه‌جویی مصرف انرژی سهم شهرداری را محاسبه کند.
وی تاکید کرد: از وزارت نفت می‌خواهیم حالا که با اجرای طرح‌های ترافیکی، مصرف سوخت کم می‌شود طبق قانون از محل صرفه‌جویی در مصرف انرژی، سهم شهرداری محاسبه شود و به آن‌ها تخصیص داده شود و امیدواریم وزارت نفت نیز قدم‌های بزرگی در این رابطه بردارد.
آغاز پروژه کمربند سبز تهران از اول آذر / ورود شرکت کره‌ای برای ساماندهی زباله
محمدعلی افشانی - شهردار تهران - در مراسم افتتاح نیمه شمالی بزرگراه صیاد شیرازی تا ارتش از تکمیل پروژه ایجاد کمربند سبز خبر داد و در مورد ورود شرکت کره‌ای برای ساماندهی به پسماند پایتخت توضیحاتی را ارائه کرد.
اولتیماتوم سازمان غذا و دارو به اخلال‌گران نظام توزیع دارو و تجهیزات پزشکی
غلامرضا اصغری - رییس سازمان غذا و دارو - در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آنچه که "ایجاد اخلال در نظام توزیع دارویی و تجهیزاتی کشور از سوی برخی شرکت‌های دارویی و تجهیزاتی" خواند، ضمن هشدار به متخلفان، تاکید کرد: قطعا پرونده متخلفان جهت رسیدگی قضایی، اداری و انتظامی به مراجع ذیصلاح مربوطه ارجاع می‌شود.
وی تاکید کرد: این سازمان ضمن رصد دقیق نحوه فعالیت این شرکت‌ها و لحاظ این رفتارها در ارایه خدمات به شرکت‌های حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و در نظر گرفتن این موضوعات به هنگام صدور مجوزهای آتی و تمدید پروانه فعالیت شرکت‌ها و موسسات، قطعا در موارد مقتضی پرونده را جهت رسیدگی و تعقیب قضایی، اداری و انتظامی متخلفان احتمالی در مراجع ذیصلاح مربوطه ارجاع خواهد کرد.
واکسن آنفلوآنزا چند؟
علی واشقانی - رییس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو - در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام قیمت واکسن آنفلوآنزا در بازار گفت: به نظر می‌رسد اکثر واجدان شرایط تاکنون واکسن آنفلوآنزا را دریافت کرده‌اند چراکه توصیه کرده‌ایم که پیش از آبان افراد واجد شرایط واکسن را تزریق کنند.
وی درباره قیمت واکسن آنفلوآنزا موجود در بازار گفت: قیمت واکسن آنفلوآنزای چهار ظرفیتی 41 هزار و 200 تومان و سه‌ظرفیتی 34 هزار و 300 تومان است. برندهایی که در حال حاضر در بازار وجود دارد، ‌برندهای هلندی و فرانسوی هستند و فعلا برند دیگری جز این نداریم.
ویروس هرپس عامل 50 درصد از موارد بیماری آلزایمر
به گزارش مدیکال نیوز تودی، گروهی از متخصصان در بررسی که به منظور ارزیابی ارتباط بین بیماری آلزایمر و ویروس هرپس انجام گرفت، دریافتند این ویروس عامل نیمی از موارد ابتلا به بیماری آلزایمر است.
به گفته محققان HSV1 می‌تواند در 50 درصد یا موارد بیشتری از ابتلا به بیماری آلزایمر نقش داشته باشد.
خشکسالی از یک طرف، آفات هم به جان جنگل‌های ایران افتاده است
بهمن افراسیابی - مدیرکل حفاظت و حمایت از منابع طبیعی سازمان جنگل‌ها - در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه طی چند سال اخیر به دلیل تغییرات اقلیمی، آفات و بیماری‌های درختان و پوشش‌های گیاهی نیز بیشتر شده است، اظهار کرد: در حال‌حاضر در رویشگاه‌های مختلف کشور آفات و بیماری‌هایی درختان را فراگرفته است.
وی اعلام کرد که نزدیک به پنج میلیارد تومان اعتبار برای رویشگاه‌ها و استان‌هایی که درگیر آفات و بیماری‌هایی هستند در نظر گرفته شده است.
آغاز طرح ترافیکی ویژه اربعین
سردار تقی مهری - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا - در مراسم رزمایش آغاز طرح ترافیکی ویژه اربعین که صبح امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، از آغاز طرح ترافیکی ویژه اربعین در سراسر کشور خبر داد.
وی اظهار کرد: طرح ترافیکی ویژه اربعین از امروز در سراسر کشور و به ویژه محورهای منتهی به مرزهای شلمچه، مهران و چزابه آغاز شد و این طرح تا 14 آبان ماه و بازگشت زائران ادامه خواهد داشت.
هشدار پلیس راهور در مورد محل پارک خودروی زائران اربعین
همچنین سردار مهری - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی - با ارائه توصیه‌هایی به زائران اربعین از اختصاص بیش از 400 هکتار پارکینگ به زائران خبر داد.
مهری در حاشیه رزمایش اربعین حسینی که صبح امروز در شهرک آزمایش برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در تمامی مرزها پارکینگ مناسب پیش بینی شده و بیش از 400 هکتار پارکینگ برای زائران اختصاص داده شده است. بنابراین توصیه ما به زائرانی که با وسیله نقلیه شخصی قصد عزیمت به سه پایانه مرزی دارند این است که اول از ایمنی خودروی خود مطمئن شده و سپس حرکت کنند. با توجه به اینکه بارش نزولات آسمانی وجود دارد حتما وسایل گرمایشی خودروی خود را نیز آماده کرده و تجهیزات زمستانی را نیز به همراه داشته باشند.
به گزارش ایسنا، پنج خبر پربازدید اداره اجتماعی ایسنا، در روز شنبه (28 مهرماه) به شرح زیر است:
واکسن آنفلوآنزا چند؟
امکان برقراری ارتباط با بی‌سیم دستی از مهران تا زاهدان
توصیه‌های ناجا به زائران اربعین
فردا سامانه بارشی جدید وارد ایران می‌شود/بارندگی شدید در خوزستان و 7 استان دیگر
آغاز طرح ترافیکی ویژه اربعین
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/96538/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

اتفاق بی سابقه در بازی صنعت نفت و پرسپولیس

بدشانسی صنعت نفت در دقیقه 90؛ شوت محکم تهیدست به تیرک دروازه پرسپولیس خورد

صحبت های جالب گزارشگر صدا و سیما درباره فوتبال آبادان و حمایت از این تیم

خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - 3 پرسپولیس

ستارگان دفاعی پرسپولیس با ده گل!

صداقت: بدشانسی‌های نساجی بالاخره تمام می‌شود

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

شاگردان اوسمار موقتا در صدر؛ سرخپوشان در انتظار لغزش استقلال

ویدیوی اکران مردمی «بی بدن» با حضور بازیگران معروف

فقط حرکتای صورت سلمان که به شیرین میگه منو لو نده!

بازیگر نقش سیروس قایقران در «پرویزخان» کیست؟

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

نماهنگ "ای ایران" با صدای زنده یاد استاد محمد نوری

4گوشه دنیا/ گرانترین خانه جهان در پاریس

ترور ناکام یک نفر در برزیل

نماهنگ «یوم الانتقام» با صدای ابوذر روحی

با خواص بی‌نظیر «سویا» آشنا شوید

اولین قدم برای کاهش وزن در طب سنتی

با کودک مثل خودش صحبت کنید

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

جنجال دقایق پایانی و محرومیت سرپرست هوادار

رئال نگران بازی رفت مقابل بایرن؛ کمک‌مان کنید!

کلانتری: از صحبت‌های مسعود شجاعی انگیزه می‌گیرم

شجاعیان: همسرم در روند خوبم تاثیرگذار است

سامان نریمان و ناامیدی از 6 پاس گل نشده!

پرسپولیس آماده صدرنشینی موقت در آبادان

سردار آزمون در بغل قهرمان جهان

گل دوم پرسپولیس به صنعت نفت توسط عیسی آل‌کثیر

کاهش شانس ژیمناست تاریخ‌ساز ایران برای کسب سهمیه المپیک

اعلام پنالتی با خطای هند و گل سوم به سود پرسپولیس توسط کنعانی زادگان

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 3 پرسپولیس

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

بالاگرفتن نقدها به سریال‌های رمضانی

امیرعلی نبویان در «پدرخوانده 3» حضور دارد؟

اجرای پر احساس استاد ذوالفنون از تصنیف ماندگار «زهره»

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

چه کسانی در برابر نهضت انبیاء می‌ایستند؟

گناهان زبان؛ شوخی با نامحرم

ماجرای عجیب غرور و تکبر ابوجهل

مقلوبه مرغ عراقی را تابحال امتحان کردید؟

درمان سنگینی معده و ورم شدید بعد از غذا

چه زمانی بیمار دیابتی نیاز به انسولین دارد؟

شایع‌ترین علائم بالا بودن قند خون

خانم های باردار میوه های بهاری بخورند یا نه؟

ایتالیایی‌ها رئال را نپسندیدند؛ ال‌چولو در کالبد کارلتو!‏

درخشش استقلالی سابق این‌بار در دربی کوچک

باشگاه پرسپولیس : در جست‌وجوی پیروزی، توقف بعدی: آبادان

شجاعیان: از همسرم تشکر میکنم که با حضور او تونستم به روزهای خوب برگردم