آریا بانو

آخرين مطالب

6 حرکت اصلی دمبل برای جلو بازو گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو - انواع حرکت دمبل برای جلو بازو باید تمامی قسمت‌های عضله دو سر بازو را پوشش دهد. بدنسازان حرفه‌ای برای افزایش تنوع حرکات، این عضله را به سه قسمت جلویی، میانی و عقبی تقسیم بندی کرده اند. این تقسیم بندی فقط برای افزایش تنوع است، چراکه با ایزوله کردن عضله جلوبازو تمامی قسمت‌های آن درگیر تمرین خواهد شد.


سرویس ورزش - آیا از اینکه آستین تی‌شرت شما با وزیدن باد عقب می‌روند، خسته شده‌اید؟ با انجام این حرکات دمبل انبار مهمات عضله سازی جلو بازو را پر کنید و عضلات تراشیده‌ای بسازید. در ادامه با 6 حرکت دمبل برای جلو بازو آشنا می‌شوید.

نکته بسیار مهم
در بدنسازی تنفس نقش مهمی در حفظ قدرت و استقامت دارد.
بنابراین بدانید که در بدنسازی دو فاز حرکتی داریم:
(1) فاز مثبت (2) فاز منفی
فاز مثبت همان کاری است که از عضله انتظار داریم، برای مثال عضله جلو بازو باید دست را جمع کند.فاز منفی حرکتی است که در خلاف فاز مثبت انجام می‌شود، برای مثال پایین آوردن وزنه‌ها توسط عضله جلوبازو.
قانون: در بدنسازی فاز منفی مهم‌تر و تاثیرگذارتر از فاز مثبت است، بنابراین باید فشار بیشتر در این زمان بر عضله وارد شود. پس فاز مثبت را با 1001 می‌شماریم، و فاز منفی را با 1001، 1002، 1003 می‌شماریم.

1. کرلینگ جلو بازو - Incline bicep curl
روش صحیح انجام این حرکت: بر روی یک نیمکت بدنسازی بشینید و در هر کدام از دست‌های خود یک دمبل را نگه دارید. دست‌ها باید کاملا باز شده باشند. با تمرکز بر عضلات جلو باز دمبل‌ها را به سمت بالا و پهنای شانه‌ها بچرخانید و بالا بیاورید (بشمارید 1001). سپس به آرامی آن‌ها را پایین برده و در کنار بدن نگه دارید (بشمارید 1001، 1002، 1003)، بلافاصله حرکت را ادامه دهید و دمبل‌ها را بالا بیاورید.

چرا این حرکت؟ این تمرین باعث ایزوله شدن عضلات دو سر بازو شده و مانع سهیم شدن سایر عضلات در تحمل وزنه می‌شوند. برای اینکه این ویژگی تمرین حفظ شود، آرنج‌های خود را همیشه به سمت زمین جهت دهید و قسمتی از دست که بین آرنج و کتف قرار دارد را ثابت نگه دارید.
2. کرلینگ متمرکز - Concentration curl
روش صحیح انجام این حرکت: بر روی یک نیمکت بدنسازی یا نیمکت ساده بشینید و دست راست خود را بر داخل ران پای راست تکیه دهید. به دمبل اجازه دهید که از دست آویزان باشد. سپس دمبل را به سمت بالا بچرخانید (بشمارید 1001) کمی صبر کنید، سپس پایین بیاورید (بشمارید 1001، 1002، 1003). این حرکت را با دست چپ نیز تکرار کنید.

چرا این حرکت؟ این تمرین بدنسازی تاندون‌های انعطاف‌دهنده به عضله جلوبازو را درگیر می‌کند و تاثیر زیادی بر قسمت میانی جلو بازو در جهت گرد کردن عضله دارد.
3. کرلینگ دمبل چرخشی - Twisting dumbbell curl
روش صحیح انجام این حرکت: در هر کدام از دست‌های خود یک دمبل نگه دارید، طوری که کف دست‌ها به سمت یکدیگر جهت داشته باشند. با تمرکز بر عضله جلوبازو و کمک گرفتن از آن دمبل‌ها را به صورت تناوبی بالا بیاورید (بشمارید 1001). کف دست تا جایی بالا می‌آید که عضلات سینه را ملاقات کند. سپس در فاز منفی، دمبل‌ها را به آرامی پایین بیاورید (بشمارید 1001، 1002، 1003) و مانند حالت ابتدایی تمرین کنار بدن نگه دارید.

چرا این حرکت؟ انجام این تمرین باعث افزایش هماهنگی بین عضلات ساعد و عضلات جلو بازو می‌شود. اگر این تمرین را در ست‌های فشرده سنگین با تعداد تکرار حرکت پایین کار کنید، رشد عضلانی شگفت‌انگیزی را مشاهده خواهید کرد.
4. پرس عمودی - Tate press
روش صحیح انجام این حرکت: بر روی نیمکت بدنسازی بخوابید و دو دمبل را دقیقا بالای شانه‌ها نگه دارید. دمبل‌ها را به آرامی به سمت قفسه سینه پایین بیاورید (بشمارید 1001، 1002، 1003). با این کار کف دست‌ها به سمت پایین و بیرون جهت خواهند یافت و یک سمت هر دمبل بر روی سینه‌ها قرار خواهند گرفت. در قدم بعدی، دمبل‌ها را به سمت بالا بیاورید (بشمارید 1001).

چرا این حرکت؟ با تمرین دادن عضلات جلو بازو از این زاویه تاکید بیشتری بر سر درازتر عضله دو سر بازو خواهید داشت. این کار باعث تراشیده شدن این عضله و افزایش زیبایی ظاهری آن می‌شود.
5. کرلینک افقی اسپایدر - Prone dumbbell spider curl
روش صحیح انجام این حرکت: بر روی یک نیمکت بدنسازی شیب‌دار بر روی شکم بخوابید و در هر کدام از دست‌های خود یک دمبل نگه دارید، به آن‌ها اجازه دهید که دقیقا در زیر شانه‌ها آویزان شوند. با تمرکز بر عضلات جلو بازو دمبل‌ها را به سمت بالا و کتف‌ها بچرخانید (بشمارید 1001). در قدم بعدی آن‌ها را به آرامی پایین بیاورید (بشمارید 1001، 1002، 1003) و دوباره روال حرکت را تکرار کنید.

چرا این حرکت؟ با انجام این حرکت دمبل برای جلوبازو تکنیک فنی بدنسازی خود را بالا می‌برید – طوری که به مرور زمان می‌توانید وزنه‌های سنگین‌تری را در حرکات درگیر کننده دست بالا ببرید. پس قفسه سینه خود را به نیمکت بچسبانید تا عضلات خود را ایزوله کرده و درشتی آن‌ها را نمایان کنید.
6. کرلینگ چکشی دمبل - Hammer curl
روش صحیح انجام این حرکت: در هر کدام از دست‌های خود یک دمبل نگه دارید، طوری که کف دست‌ها به سمت ران‌ها جهت داشته باشد. به صورت یکی در میان دمبل‌ها را به سمت بالا تا نزدیکی شانه‌ها به سمت بالا بچرخانید (بشمارید 1001)، سپس دمبل‌ها را به آرامی پایین بیاورید (بشمارید 1001، 1002، 1003).

چرا این حرکت؟ این حرکت دمبل برای جلو بازو بهترین تمرین این لیست در جهت افزایش سایز این عضلات است. نه تنها برای هماهنگی بیشتر ساعد و جلو بازو مفید است، بلکه با درگیر کردن همزمان سر بزرگ و سر کوچک این عضله باعث افزایش زیبایی کل بازو خواهد شد.
آیا با سایر انواع حرکت برای جلو بازو آشنایی دارید؟ آیا به برنامه بدنسازی خاصی نیاز دارید؟ نظرات و سوالات خود را در انتهای همین صفحه در قسمت "ارسال نظر" با متخصصان ورزشی ستاره در میان بگذارید.
امیر آزادی

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/96701/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش‌بینی نگران‌کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی به وقوع می‌پیوندد

سروده‌ افشین علا با تضمین مصرعی از رهبر انقلاب

دادرس: جرایم انضباطی حجم پرونده‌ها را کم کرده است

یورو برای بلینگام و امباپه است، نه رونالدو!

پایان حضور یک ساله مطهری در تیم ملی

اعزام شمشیربازان ایران به مسابقات زون آسیا

آقای قلعه نویی امید را از لیگ یک آورد سپاهان

پائز: روی هدف بزرگی که داریم متمرکزیم و انجام می‌دهیم

تیم ملی والیبال و یک جنگ درون تیمی!

شرط حضور گل‌محمدی روی نیمکت تراکتور

ایتالیا مردانش را برای لیگ ملت‌های والیبال به خط کرد

داوران یک هشتم نهایی جام حذفی مشخص شدند

اعتراف عجیب ژیلا صادقی درباره آشپزی

چه خبر از مهران مدیری و نیکی کریمی؟

دلیل اصلی تحصیل مسعود ده‌نمکی در حوزه علمیه چه بود؟

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات تتلو برگزار شد / 10 اتهام امیرحسین مقصودلو از زبان قاضی حجت الاسلام و المسلمین افشاری

شعری که رهبر انقلاب برای عملیات وعده صادق خوانده‌اند / رونمایی از دست خط مبارکشان برای اولین بار

حـذف کودکان مهاجر از سلامت

وقوع سیلاب در جاده شهرضا به اصفهان

ماجرای مرگ مشکوک دانشجوی دندانپزشکی چه بود؟

وضعیت خیابان‌های زرند کرمان بعد از بارش شدید باران

دستگیری 18 مدعی فروش سؤالات کنکور در تهران

معاون رئیس جمهور: دشمن با برنامه وارد مساله حجاب شده است

خلاقیت جالب برای بیرون آوردن بار از داخل کامیون

وقتی قطع کردن درخت را به هنرمند بسپاری

کرم کاپوچینو دسر 10 دقیقه ای

اضطراب زیادی دارید؟ این ویتامین ها را بخورید

حرکت عجیب یک زن در تهران برای به رُخ کشیدن ثروتش

عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

تلسکوپ فضایی هابل 34 ساله شد

مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد

نقش ویژه پرسپولیس در فینالیست شدن العین!

قوانین باید برای اخراج ستاره چلسی عوض شود

اتهام جالب به آرتتا؛ موهایت رنگ است!

حیدری: بازیکن خوب برای مربی همه چیز است

کواچ قهرمان شد و خداحافظی کرد

واکنش نیمار پس از حذف الهلال برابر العین

حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی

ستاره رئال: تعویضی هم باشم می‌مانم

پروژه 700 میلیون یورویی بن‌سلمان در فوتبال روی هوا

تبرئه استقلال از شکایت 42 میلیاردی یک ایجنت

سرگشتگی و یاس یک فضانورد/ مینی سریالی که باید دید

کت و شلوار «حبیب» جهانی شد!

بوی عجیبی داره بلالش چی زدین بهش؟

لحظات دلنشین دیدار هانیه غلامی و مادرش در فرودگاه با اشک‌های عاشقانه و پر احساس

درباره سندرم درس (DRESS) چه می دانید؟/ از ایجاد تا درمان

رونمایی از نماهنگ جدید خواننده «سلام فرمانده»

آبگرفتگی معابر شهر گنبد کاووس بر اثر بارش بهاری

آیین تعویض پرچم گنبد حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه‌السلام)