آریا بانو

آخرين مطالب

صالحی: جامعه ایرانی نسبت به فرهنگ، اندیشه و هنر آلمان علاقه‌مند است / گفت‌وگوی وزیر ارشاد و سفیر آلمان برای ارسال آثار موزه هنرهای معاصر تهران به برلین فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با کلور برشتولد سفیر آلمان در تهران با بیان اینکه حضور ناشران ایرانی در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت نشانه علاقه به گسترش روابط فرهنگی میان دو کشور است، گفت: ایران و آلمان از قدیم تاکنون روابط خوبی در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه های فرهنگی و هنری داشته و دارند.


به گزارش هنرآنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی روزگذشته 29 مهرماه در دیدار با سفیر آلمان در تهران با تاکید بر این مطلب افزود: بعد از حضور دولت دکتر روحانی فرصت‌های زیاد و متنوعی در روابط میان دو کشور از جهات مختلف فرهنگی ایجاد شده و امیدواریم این مسیر رو به تکامل تعمیق یابد.
وی ادامه داد: روابط ایران و آلمان قدیمی و تاریخی است و هر چه از آن گذشته بر اجزا و دامنه‌های آن افزوده شده است و دو ملت و دو دولت به طور جدی بر توسعه روابط فرهنگی مصمم هستند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایران به عنوان کشور صاحب تمدن کهن در خاورمیانه و کشور آلمان نیز از نظر جایگاه فرهنگی و تمدنی در اروپا، می‌توانند با یکدیگر ارتباطات را گسترده‌تر کنند. در ارتباطات فرهنگی دو کشور فرصت‌های فراوانی پیش آمده ولی کافی نیست.
صالحی افزود: هم دولت دکتر روحانی و هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصمم است دریچه‌های ارتباطی فرهنگی ایران و آلمان بیش از پیش گسترده‌تر شود زیرا دو ملت از زاویه‌های فرهنگی زمینه‌های همکاری‌های مشترک بسیاری دارند.
وی با اشاره به خروج کشور آمریکا از توافق برجام گفت: خروج این کشور از برجام شرایط جدیدی را ایجاد کرده و بر بسیاری از حوزه‌ها از جمله فرهنگ و هنر نیز تاثیر داشته است . ولی این امر از عزم ایران در گسترش روابط فرهنگی نمی‌کاهد. ایران در شرایط تعریف شده و روشنی بعد از برجام در همه زمینه‌ها در حرکت بود و حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی با همین مسیر روشن تعریف شده بود.
صالحی افزود: خروج آمریکا از برجام منجر به کاهش اعتمادها شد. زیرا دولت ایران سرمایه‌گذاری زیادی در این زمینه کرد و مردم نیز آن را همراهی کردند و این خروج منجر به ایجاد شکستی در پاره‌ای از اعتمادها شد.
وی گفت: البته دولت‌های اروپایی به ویژه آلمان همراهی‌های خوبی در حفظ برجام داشته‌اند ولی تلاش‌های زیادی لازم است تا این اعتماد بازسازی شود و امیدواریم با تلاش دولت‌های اروپایی در روزها و ماه‌های آینده به بازسازی بخشی از این اعتماد دست یابیم.
صالحی در عین حال تصریح کرد: گفت‌وگوها در سطح نخبگان و دانشگاهیان و مبادلات فرهنگی دو کشور به بازسازی این اعتماد کمک می‌کند.
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ضرورت امضای توافقنامه فرهنگی میان دو کشور ادامه داد: امضای سریع‌تر این توافقنامه به ایجاد مسیری روشن برای ادامه فعالیت‌های مشترک فرهنگی و هنری منجر می‌شود.
عضو کابینه تدبیر و امید افزود: جامعه ایرانی نسبت به فرهنگ، اندیشه و هنر آلمان علاقه‌مند بوده و هست و بخش قابل توجهی از حوزه‌های فلسفی و معرفتی این کشور در ایران دنبال می‌شود و آلمان در دوره‌های مختلف شریک خوبی برای ایران بوده است.
صالحی ادامه داد: همچنین فضای مشترک نخبگانی و عمومی بین ایران و آلمان مسئولیت دولتمردان دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله حوزه‌های فرهنگی و هنری را مضاعف می‌کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری کشورمان در گسترش روابط فرهنگی با دیگر کشورها از جمله کشور آلمان افزود: جایزه جهانی کتاب سال یکی از این حوزه‌ها است که هرساله با بررسی‌های لازم به نویسندگان کشورهای مختلف که در حوزه ایران‌شناسی و اسلام فعالیت داشته‌اند جوایزی را اهدا می‌کند. آلمان نیز می‌تواند در حوزه ایران‌شناسی آثار خود را به دبیرخانه این جایزه ارسال کند چرا که این جایزه یکی از زمینه‌هایی است که می‌تواند منجر به گفت‌وگو میان نخبگان دو کشور شود.
وی با اشاره به آثار موزه هنرهای معاصر و عدم حضور این آثار در نمایشگاه کشور آلمان ادامه داد: حضور آثار این موزه در نمایشگاه آلمان از اهمیت زیادی برخوردار است اما نگرانی‌هایی در این زمینه به وجود آمده است و معاون امور هنری با طرف آلمانی گفت‌وگوهایی را خواهند داشت تا ضمن رفع برخی نگرانی‌های جامعه ایرانی، زمینه‌های این حضور فراهم شود.
در این دیدار کلور برشتولد سفیر آلمان در تهران نیز ضمن اشاره به روابط دیرینه ایران و آلمان در زمینه‌های مختلف از جمله زمینه‌های فرهنگی و هنری گفت: نقاط مشترک فرهنگی و هنری بسیاری در میان دو کشور وجود دارد و مردم ایران و آلمان در امور فرهنگی و هنری همواره ارتباط و همکار ی‌های خوبی با یکدیگر داشته‌اند.
وی افزود: آلمان توجه زیادی به تعمیق و تقویت روابط فرهنگی با ایران دارد و علاقه‌مندیم توافق‌نامه فرهنگی میان دو کشور هر چه سریع‌تر به امضای طرفین برسد.
سفیر آلمان در تهران ادامه داد: نگاه مثبتی نسبت به خروج آمریکا از برجام نداریم و نباید این اتفاق می‌افتاد زیرا این توافق‌نامه مصوبه شورای امنیت بوده است و این خروج از نگاه ما ضربه‌ای به توسعه روابط در چارچوب برجام بود.
وی افزود: ایرانیان علاقه زیادی به فرهنگ و هنر آلمان دارند و کمتر کشوری را دیده‌ام که مانند ایرانیان گوته، هگل و کانت را بشناسند.
وی با اشاره به عدم حضور آثار موزه هنرهای معاصر تهران در کشور آلمان گفت: امیدوارم شرایط این حضور به زودی فراهم شود و حتی ما برای رفع برخی نگرانی‌ها پیشنهاد کردیم به طور همزمان آثار فرهنگی و هنری آلمان نیز در تهران به نمایش گذاشته شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/96741/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بجران کمبود 3 داروی اصلی برای این بیماران

خطر ناباروری با این نوع از رژیم های لاغری

دارالترجمه رسمی چیست و چه کاری انجام می دهد؟

با 7 مرحله آلزایمر آشنا شوید؛ از تغییرات خاموش تا فراموشی کامل

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

کبد سالم با مصرف این ویتامین ها

ورم و پف در نقاط مختلف بدن چه دلایلی دارد؟

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل

خلاقیت منحصر بفرد عاشقان باغ ارکیده در جزیره مالدیو / نفیسه روشن رونمایی کرد

حرف های دلی و عاشقانه بازیگر سریال پدر پسری برای همسرش در سالروز تولدش / به هر تپش قلبم جون دادی

امید اسماعیل خانی پسر گوهر خیراندیش و همسر در خانه ابدی پدرش با رونمایی از سنگ قبر بازیگر معروف

علایم افسردگی در سن یائسگی به چه شکل است؟

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

اسرائیلی‌ها به میزان خسارت خود پس از حمله پهپادی_موشکی سپاه ایران اعتراف کردند!

اولین واکنش ژیلا صادقی به ماجرای ممنوع الکار بودنش در برنامه تلویزیونی برمودا!

پیش بینی جدید درباره قیمت مسکن در سال 1403| تا آخرسال قیمت آپارتمان به این اعداد می‌رسد!

جشن تولد نیلوفر پارسا بیتای آوای باران در 33 سالگی / رونمایی از بارداری دوقلوهایش

خاطرات ناصرالدین‌شاه؛ خرس‌ها ول می‌شدند می‌رفتند توی مردم؛ خنده داشت

استایل جدید و متفاوت بهنوش طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون با شعری معنادار

دابسمش زیبای الهه حصاری کیمیا زخم کاری و دوستش با آهنگ چاوشی در خودروی لاکچری اش

لو رفتن اسم واقعی سیدجواد هاشمی در برنامه «صداتو»/ محسن کیایی افشاگری کرد

چهره جدید نیکا فرقانی دختر نقی و همای پایتخت در شهربازی استکهلم

رونمایی از تغییرات جدید چهره بهنوش طباطبایی خانم بازیگر همیشه خوشتیپ در آسانسور

دورهمی دوستانداران عارف لرستانی در سالگردش / بازیگر طنزی که در بهار مرگی تلخ داشت

فلزات سنگین تهدید جدی رژ لب های تقلبی

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

رونمایی سیدحسین حسینی دروازه بان استقلال از چهره عروسکی دخترش / این کوچولوی ریزه میزه ماشاالله داره

ماجرای عمل جراحی رهبر انقلاب بدون بیهوشی عمومی و آخرین وضعیت سلامتی ایشان | رهبر انقلاب رژیم غذایی خاصی دارند؟

بهترین راه برای داشتن همسری بهتر: نگاهی به تجربه‌ی یک زن ایرانی

10 نکته برای بهبود کیفیت خواب

پاتوق معتادان متجاهر در عمق 10 متری زمین در تهران

جدیدترین عکس منتشر شده از محمدرضا گلزار و همسرش آیسان آقاخانی بعد از ازدواج!

رفع تیرگی زانو، آرنج و قوزک پا با 5 روش موثر خانگی ارزان قیمت!

قانون فرزندآوری با آن همه بودجه و اعتبار و اصرار شکست خورد

از کجا بفهمیم آب مروارید داریم؟

رژیم تخم مرغ، یک رژیم سریع و آسان برای لاغری

جلوگیری از چین و چروک دور لب با چند پیشنهاد ساده

اثبات یک رابطه میان سدیم و بیماری های قلبی و عروقی

واکنش جالب و متفاوت ژیلا صادقی مجری مشهور به حمله سپاه پاسداران به اسرائیل

تعطیلی پنجشنبه ها قطعی شد؟ | خبر مهم و جدید درباره کاهش ساعت کاری ادارات

ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است