آریا بانو

آخرين مطالب

ابتکار:

ایران و فرانسه مسئولیت های سنگینی در توافق برجام دارند اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - تهران- معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: ایران و فرانسه مسئولیت های سنگینی در پیشبرد همکاری های بین المللی به ویژه در راستای اجرای توافق بین المللی برجام دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، معصومه ابتکار روز دوشنبه در دیدار با گروه های دوستی پارلمانی در مجالس ملی و سنای فرانسه در محل این معاونت اظهار داشت: ایران و فرانسه روابط تاریخی با هم دارند و علائق فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بین دو کشور وجود دارد.
وی تصریح کرد: توافق بین‌المللی برجام با قطعنامه شورای امنیت و با اجماع جهانی برای پیشبرد صلح و امنیت در سطح منطقه همراه بود و زمینه را برای همکاری اقتصادی و بسیاری از اهداف دیگر کشورها مانند حوزه های انسانی، زنان، محیط زیست و خانواده فراهم کرد.
ابتکار گفت: اکنون این توافق با چالش جدی از سوی آمریکا همراه است و علاوه بر این آمریکا با توافق پاریس و یونسکو مخالفت کرده و اخیرا نیز از توافق دیگری خارج شده است که این اقدامات در راستای خروج از توافقات بین المللی است.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: همه کشورهایی که خواهان صلح، مقابله با تروریسم و ناامنی هستند باید با هم تلاش کنند تا این توافقات مهم بین المللی را انجام دهند و چند جانبه گرایی در کشور تقویت شد. البته کشور فرانسه در این زمینه نقش جدی دارد تا با همراهی بیشتر با ایران جلوی این روند یک جانبه گرایی آمریکا را بگیریم.
وی تصریح کرد: فرانسه نقش مهمی در اتحادیه اروپا درباره ایران داشته است اما باید جدی تر و قوی تر انجام شود؛ مردم ایران بر اثر این اقدامات یک جانبه و زورمدارانه آسیب می بینند و زنان و کودکان دچار آسیب های اجتماعی می شوند.
ابتکار درباره وضعیت زنان در ایران نیز گفت: البته زنان ایرانی خوب از این فرصت استفاده کرده اند و ما زنان تحصیلکرده ای داریم که علاقمند ورود به حوزه اشتغال هستند و توسعه آموزش، مهارت آموزی و زمینه های دیگری برای زنان فراهم کرده ایم.
وی اضافه کرد: همچنین در ٢ سال اخیر 6٠ درصد مشاغل جدید متعلق به زنان بوده است، ما برای اصلاح قوانین نیز تلاش های زیادی داریم که نمونه آن قانون حمایت از کودکان و نوجوانان است که به موضوع مقابله با خشونت علیه کودکان می پردازد. همچنین لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت را در دست اقدام داریم که به انواع خشونت می پردازد.
ابتکار افزود: اکنون یک شبکه مؤثر اورژانس اجتماعی در 45٠ شهر با شماره تلفن ١٢٣ راه اندازی شده است و هر کسی که دچار مخاطره می شود، با تماس با این شماره کمک درخواست می کند و مداخله فوری قضایی برای جلوگیری از آسیب هم انجام می شود.
وی اظهار داشت: اکنون بحث توان افزایی اقتصادی زنان و توجه به توانمندی‌های آنان برای حضور در عرصه های مختلف کارآفرینی و اشتغال مطرح است.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: ٢٧ درصد زنان ایران تحصیلات دانشگاهی دارند در حالی که قبل از انقلاب زیر پنج درصد بود و در تمام رشته ها غیر از مهندسی، بانوان نسبت به مردان پیشی گرفته اند.
وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران فرصت های فوق العاده ای برای آموزش و تحصیلات عالی زنان فراهم کرده است و اکنون ٢ هزار و ٧٠٠ سازمان خیریه و تشکل مردمی در حوزه زنان فعالیت دارند.
ابتکار به موضوع گفت و گوی ملی خانواده اشاره کرد و افزود: این موضوع با همکاری مردم و گروه های دانشگاهی و اجتماعی مورد توجه است زیرا معتقدم خانواده با آسیب‌های جدی مواجه است و یکی از آسیب های مشترک در جوامع بحث آسیب به روابط و اختلال ارتباطی است چون ساعت گفت و گو در ایران در ١٠ سال گذشته ٢ ساعت بود اما اکنون به ٢٠ دقیقه رسیده است.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: البته در دنیا هم همین گونه است و میزان گفت و گوی اعضای خانواده از ١6٠٠ کلمه در روز به حدود 5٠٠ کلمه رسیده است.
وی در پاسخ به سوال یکی از اعضای این گروه دوستی درباره قانون افزایش سن ازدواج در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در قانون افزایش سن ازدواج مباحث زیادی مطرح است و مجلس نیز مصوبه ای برای این موضوع داشته است که امیدواریم با توجه به آسیب‌های آن به خصوص در مناطق مرزی و نگاه قبیله ای که وجود دارد، این قانون برای این مناطق به تصویب برسد چون بسیار مسأله مهمی است. البته یکی از دلایل اصلی این گونه ازدواج ها مسأله فرهنگی است.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، آموزش به این دختران را بسیار موثر دانست و افزود: این آموزش ها برای دختران بازمانده از تحصیل بسیار موثرتر است.
ابتکار درباره حضور زنان در کابینه دولت در پاسخ به یکی دیگر از اعضای این هیات نیز گفت: من اولین زن به عنوان معاون رئیس جمهوری هستم و ممانعتی برای وزیر زن وجود ندارد اما ممکن است دلایلی وجود داشته باشد که در این دوره وزیر زن نداریم اما دولت برای دستیابی زنان به مسئولیت و قدرت، اختصاص ٣٠ درصد پست های مدیریتی به زنان در سطح های مختلف را به تصویب رسانده است.
وی افزود: ٢٨ معاون وزیر زن و همتراز معاون وزیر در یک سال گذشته داشته ایم و رشد ١6 درصدی در انتصاب مدیران زن را شاهد هستیم.
ابتکار در پاسخ به سوال یکی دیگر از اعضای این هیات درباره وضعیت اشتغال بانوان و وجود قوانین برای استخدام بانوان نیز گفت: ما برتری زنان در تحصیلات دانشگاهی داریم و چندین سال است که بانوان بیشتر از مردان در دانشگاه ها هستند و در مورد وضعیت دریافتی حقوق مردان و زنان هیچ تفاوتی وجود ندارد.
خانم دلفین او رئیس گروه دوستی در مجلس ملی فرانسه نیز درباره قوانین حوزه زنان در این کشور گفت: تبعیض قانونی در فرانسه وجود ندارد اما تفاوت حقوقی می تواند وجود داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: تبعیض حقوقی، درآمدی و کاری وجود دارد که به همین منظور تمام شرکت هایی که برابری حقوق را رعایت نمی کنند، نام آنها در سایت دولت به چاپ می رسد.
رئیس گروه دوستی در مجلس ملی فرانسه ادامه داد: در موضوع برابری زنان و مردان سازوکارهای مختلفی وجود دارد که در چارچوب برنامه ای، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، تمام اعضای دولت و وزارتخانه ها فعالیت های مختلفی برای این موضوع دارند.
وی اضافه کرد: همچنین برای موضوع خشونت جنسی زنان نیز قانونی به تصویب رسیده است که در صورت مشاهده این گونه خشونت ها در پارک ها و خیابان ها با آنها برخورد می شود.
دلفین درباره حضور زنان فرانسه در حوزه های فرهنگی اظهار داشت: تعداد زنان در عرصه فرهنگ بسیار کم است به طوری که تنها هشت درصد از آنان در عرصه سازندگان موسیقی یا تئاتر فعالیت دارند.
ابتکار درباره حضور زنان ایرانی در عرصه های فرهنگی گفت: در ایران حضور بانوان در سینما به عنوان تولیدکننده و کارگردان بسیار خوب است و بانوان موفقیت های خوبی در زمینه های فرهنگی دارند.
* ٧٢6٨*1834

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/96802/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چگونه از آخرین افزایش قیمت ارز دیجیتال بهره ‌برداری کنیم؟

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

گل سالم الدوساری به العین

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

صحنه جنجالی دربی لندن؛ چطور اخراج نشد!

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

استقبال اسطوره هلندی از گزینه جدید لیورپول

نماهنگ زیبای بهاری با تصاویر گلهای زیبا و طبیعت

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان

برای چند کار عجله کنید...

چرا جن‌ها دیده نمی‌شوند؟

نومید نشو! بهاری خواهد آمد

طرز تهیه ماکارونی با لوبیا چیتی

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

5 عادت رایج صبحگاهی که مخفیانه نابودت میکنه

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

چه کسی می داند...

آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!

آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها فردا برگزار می‌شود

تمجید ستاره سیتی از بلینگام؛ جود استثنایی است

بیگی: در قائمشهر از استقلال و پرسپولیس امتیاز می گیریم

تصمیم جالب آرسنال؛ خداحافظی با لوگوی همیشگی

اینزاگی با تماس‌ها از لیگ برتر بمباران شده است!

حیدری: داور دربی به دنبال اخراج ساپینتو بود

گل اول آرسنال به چلسی توسط تروسار

حمایت ونگر از ژاوی؛ دوست دارم در بارسا بمانی

گل اول لاتزیو توسط کاستیانوس در دقیقه 12

مسعود ده‌نمکی: پدرم می گفت بین من و خمینی یکی رو انتخاب کن

من آدم مجرد سوار ماشینم نمیکنم!