آریا بانو

آخرين مطالب

مهدی صبایی: متأسفم که به فیلم "ماهورا" توجه نشد گفتگو

مهدی صبایی: متأسفم که به فیلم "ماهورا" توجه نشد

  بزرگنمايي:

آریا بانو - بازیگر فیلم "ماهورا" می‌گوید مردم این روزها حال خوبی ندارند و با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه‌ای که صرف رفتن به سینما می‌کنند، بیشتر به فیلم‌های کمدی تمایل دارند.


سرویس سینمایی هنرآنلاین : مهدی صبایی بازیگر سینما و تلویزیون این روزها علاوه بر اینکه فیلم سینمایی "ماهورا" را در حال اکران دارد، هر شب با سریال" دلدادگان" به کارگردانی منوچهر هادی نیز مهمان خانه‌ها می‌شود.
او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود بیان کرد: یک فیلم سینمایی برای گروه هنر و تجربه آماده اکران دارم که از زمان دقیق آن اطلاعی ندارم. ضمن این که به تازگی بازی در تله‌فیلم "شاخه‌های شکسته بلوط" به کارگردانی مسعود تکاور را نیز به پایان رساندم که فیلمی است درباره عملیات مرصاد.
وی درباره حضور در فیلم سینمایی "ماهورا" اظهار کرد: متاسفانه این فیلم مورد توجه واقع نشد و شرایط اقتصادی هم البته در این زمینه مزید برعلت شد، چرا که مردم این روزها حال خوبی ندارند و می‌خواهند با توجه به شرایط اقتصادی زمان و هزینه‌ای که صرف رفتن به سینما می‌کنند، زمان خوشی برایشان باشد و به همین دلیل به سمت دیدن فیلم‌های کمدی بیشتر تمایل دارند، اما ما این برهه تاریخی را پشت سر گذاشته‌ایم و نمی‌توان آن را انکار کرد. هنوز برای جنگ جهانی فیلم ساخته می‌شود و به آن توجه می‌شود. "ماهورا" یک فیلم واقعی است و ای کاش مردم از آن حمایت می‌کردند چون بخشی از تاریخ ماست. همین عوامل و بی توجهی‌هاست که باعث می‌شود دیگر کسی جرات نکند در این ژانر فیلم بسازد. من نمی‌گویم فیلم کمدی ساختن بد است اما باید از این دست فیلم‌ها نیز باید حمایت شود.
بازیگر " معمای شاه" افزود: متاسفم که "ماهورا" با تمام تلاش سازندگان فیلم و سختی‌هایی که برای آن کشیدیم حتی در جشنواره نیز مورد توجه واقع نشد و با بی رحمی مواجه شد در حالی که به راحتی می‌توانست در چند بخش مورد توجه واقع شود اما حتی در یک بخش هم کاندید نشد، اما این فیلم وقتی به بخش مسابقه جشنواره ورود کرده است یعنی این قابلیت را داشته است که مورد توجه باشد. متاسفانه این روزها فیلم‌های سطحی فروش می‌کنند و فیلم‌های عمیق فروش ندارند و ذائقه مخاطب را به همین دلیل تغییر داده‌اند و این زنگ خطری برای سینما است.
صبایی همچنین در توضیح حضور در سریال "دلدادگان" و ایفای نقشی که متفاوت با سن و سال خودش است گفت: پیش از این با منوچهر هادی همکاری‌های متعددی داشتم و او را می‌شناختم و نسبت به توانایی‌هایش آشنایی داشتم. با ایرج محمدی نیز چند بار بنا بود همکاری داشته باشم که این شرایط فراهم نشد تا بالاخره در این کار توانستیم این همکاری را رقم بزنیم. زمانی که پیشنهاد حضور در نقش قاسم سریال "دلدادگان" به من داده شد برایم جالب بود، چرا که همه بازیگران در سنین مختلف ایفای نقش می‌کنند و در فصل خود بازی‌شان به اتمام می‌رسد، اما من به همراه سیروس همتی تنها بازیگرانی بودیم که تمام مقاطع سنی این دو شخصیت را از ابتدا تا انتها بازی کردیم و نخ تسبیح کار بودیم که می‌شد خود را در این نقش‌ها محک زد؛ بنابراین حضور در این سریال از این جهت برایم جذاب بود. ضمن اینکه سختی‌های خاص خودش را هم داشت به طور مثال ما ساعت‌های طولانی برای گریم‌ باید زمان صرف می‌کردیم و این کار را سخت می‌کرد.
وی ادامه داد: قاسم شخصیت درستی بود و من دوست داشتم چرا که در ابتدا یک شخصیت تندخو و تندرو است که به نوعی برای من شباهت عجیبی با شهید متوسلیان داشت و تداعی‌گر شخصیت او بود. آدم جدی که در رفاقت کم نمی‌گذاشت و از چیزی فروگذار نبود، اما در کار بسیار جدی بود و کم کم به بالا رفتن سن این شخصیت با تغییر و تحولات بسیاری همراه می‌شود. حس کردم قاسم این قابلیت را دارد و قدرتمند است. از سوی دیگر او شخصی است که در پیری تفکراتش کاملا با سنین جوانی‌اش فرق می‌کند.
صبایی در ادامه بیان کرد: برای ایفای این نقش کار من بسیار سخت بود بخصوص این که در سنین جوانی و در فصل دوم که بازگشت به گذشته دارد کار سخت‌تر هم می‌شد. من در فیلم‌های جنگی بسیاری بازی کردم ولی نگاه منوچهر هادی به جنگ کاملا متفاوت بود و این نگاه را دوست داشتم.

بازیگر فیلم "روز سوم" در پاسخ به این سوال که بسیار به این سریال نقد است که نقش پدر را آنطور که باید نشان نداده است و نتوانسته اقتدار پدر را در خانواده به نمایش بگذارد، اظهار کرد: به نظرم این‌طور نیست و این نقدها اشتباه است. در این قصه تنها صمد را می‌بینیم که با فرزندش پارسا مشکل دارد و با او برخورد می‌کند. در واقع نسل امروز کمی سخت هستند و افسار گسیخته و ما تلاش کردیم نشان دهیم که جوانان نیز باید از خود مراقبت کنند. در قصه پدرها هوای فرزندانشان را دارند. حتی قاسم وقتی می‌گوید شعار من جوان گرایی است و اگر فرزندش را پنهان کرده است به صرف این است که برایش اتفاقی نیفتد و به نوعی از او محافظت کرده است. صمد هم به خاطر فرزندش در نهایت کوتاه می‌آید. به نظرم این نقدها منصفانه نیست اما قبول دارم که قصه بالا و پایین بسیاری دارد و برخی از خورده قصه‌ها ضعیف بوده‌اند و در 60 قسمت این اصلا چیز عجیبی نیست.
صبایی درباره بخش‌هایی که مربوط به انقلاب اسلامی است عنوان کرد: من پیش از این کار تاریخی معاصری که به انقلاب ربط پیدا کند نداشتم. یکی از دلایل دوست داشتن کاراکتر قاسم همین بود که سه دوره از زندگی‌اش دیده می‌شود و هر سه دوره را خودم بازی کردم.
این بازیگر در پاسخ به این سوال که ایفای نقش قاسم در سنین پیری به لحاظ گریم کمی گل درشت است و مخاطب آن را پس می‌زند، اظهار کرد: گریم کار بسیارسخت بود و این نقش از من به لحاظ سنی فاصله داشت اما بهتر از خیلی از سریال‌های دیگر بود که طرف پیر شده و تنها یک خط روی صورتش انداخته‌اند. ضمن این که من 60 ساله نیستم و هر کاری هم که می‌کردند باز هم گریم مشخص بود شاید اگر این کار در سینما اتفاق می‌افتاد فرصت بیشتری برای گریم وجود داشت و اینقدر پیری قاسم پررنگ نبود اما در سریال سازی سرعت بالاست و گاهی نمی‌شود برای آن کاری کرد.
وی همچنین درباره تفاوت ایفای نقش در سنین جوانی و پیری‌اش نیز گفت: طراحی که برای این شخصیت در فصول مختلف زندگی‌اش کردم این است که وقتی یک نفر سنش بالا می‌رود دیگر آن فردی که در جوانی بوده نیست. دیگر پرشر و شور و زودعصبی نیست. از سوی دیگر تلاش کردم این شخص خودش باشد چرا که وقتی خودش است دوست داشتنی است. این تندخویی وقتی با رفاقت همراه می‌شود دوست داشتنی است و هرچه این سن و سال بالاتر می‌رود و به پختگی می‌رسد آرام‌تر می‌شود. قاسم در زمان حال کند می‌شود و من تلاش کردم حتی در دیالوگ گفتن و حرکات دست نیز این کندی را نشان دهم و به نظرم جواب داد و بیننده او را باور کرد. در ابتدای فصل اول، نقدهایی شد ولی بعد وقتی جلوتر رفتیم مخاطب آن را باور کرد و پذیرفت.
صبایی درباره مابه ازاهای بیرونی که برای ایفای این نقش دریافت کرده است نیز گفت: تحقیق زیادی داشتم چون در سریال "دولت مخفی" هم که حضور داشتم با بچه‌های جانباز و اسیر بسیار در این زمینه صحبت کرده بودم و آن‌ها را می‌شناختم.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

شکوفه اسفندیاری: بخش دولتی کمک کرد حوزه مد و لباس از سردرگمی خارج شود / بزرگترین معضل ما فارغ‌التحصیلان بدون مهارت است

صالحی: بخشی از حیات فرهنگ عمومی، مدیون هنر "تعزیه" است

زندگی دوباره فرش‌ها پس از انهدام / روایت بیژن قاسمی‌نژاد از نمایشگاه "بود و تار" در گالری پروژه‌های آران

ردپای اعتیاد در نیمی از دادخواست های طلاق مشاهده می شود

والدین «تک‌فرزند»ها بخوانند

ویژگی‌های کودکان تیزهوش

امیر کریمی: شرایط امروز موسیقی پاپ بسیار نابسامان است / هیچ مطالبه‌ای از هیچ فرد یا نهادی ندارم

نباید از پا نشست و صحنه عاشقی هنر را رها کرد / چکناوریان، مرادی، کیایی و رستگاری از مشکلات هنرمندان پیشکسوت می‌گویند

ازدواج های زودهنگام و پیامدهای اجتماعی آن

مدیر شبکه سه: "ماه عسل" دو برابر برنامه "نود" مخاطب دارد / "هفت" با اجرای بهروز افخمی روی آنتن می‌رود / بازیگر نباید بتواند پایان یک سریال را عوض کند

مجید مظفری: اطلاعی از ورود پول‌های کثیف به سینما ندارم/ هزینه تولید یک فیلم در سینمای ایران به‌طور متوسط 3 میلیارد تومان است

تنها ثروتم آرشیو کاملی از دهه 20 تاکنون است / هیچ فردی در جهان به‌اندازه من در زمینه صدابرداری و صداگذاری فعالیت نداشته / روایت اسحاق خانزادی از همکاری با شهیدثالث، لاموریس، بیضایی و ضبط شعار "مرگ بر شاه" در تهران

مهدی صبایی: متأسفم که به فیلم "ماهورا" توجه نشد

حسین عالم‌بخش: "خاتون" در عرصه تئاتر حرفه‌ای عرض اندام می‌کند

نبوی: ما در سینمای ایران با خلأ جدی موضوع پژوهش روبرو هستیم

وضعیت ترجمه آثار نمایشی به سامان نیست / گروه‌ تئاتری در حوزه دینی و ارزشی شکل نگرفت / روایت داود دانشور از دنیای ترجمه تا مشکلات تئاتر دینی

برنامه‌های نوین دولت برای تغذیه و پیشگیری از بیماریها/ بهبود شرایط بهداشتی سلامت زنان ایران

تنبیه مجرمان کوچک، آزادی مجرمان بزرگ

حسین زمان: راه سختی در پیش دارم / هنوز ته ذهن خیلی‌ها مانده‌ام

رمضانی: مدل آستین‌ها و یقه لباس‌های بانوان به دهه 1360 بازگشته است

نادر مشایخی: به موسیقی کلاسیک کمتر توجه می‌شود

چرا کوله پشتی کمتر از کیف به کمر آسیب می‌زند

چرا باید ورم دست را جدی گرفت

علمشاهی: خواننده‌های پاپ باید حرفی برای گفتن داشته باشند

غفلت ؛ چهره پنهان و مخوف کودک آزاری

یک روان‌شناس: اضطراب جدایی، دلیل اصلی مدرسه‌هراسی کودکان است

آسیب‌های فضای مجازی؛ زنگ خطر پیش‌روی ارتباطات انسانی

بیماران قلبی بخوانند

کودکان کار، اصلی‌ترین قربانیان خشونت اقتصادی

چگونه کودکان و نوجوانان را در برابر مشکلات و بحران‌ها واکسینه کنیم؟

پایان هزار و یک مشکل

علیرضا خمسه: این یک کوچ زودهنگام بود

ابتکار: دولت از ورزش معلولان حمایت می کند

ابوالفضل شاهی: آزادی جزئی از ماهیت هنر تجسمی است / متریال‌های منسوخ شده را دوباره زنده می‌کنم

صدیقه پا‌ک‌بین: بخش علمی دانشگاهی در جشنواره مد و لباس فجر مستقل شد / برپایی استارت‌آپ‌ها در هشتمین گام

داریوش اسکویی: مخاطبان انیمیشن کوتاه باید گسترده‌تر شوند

شرحی مدرن بر انسان تنهای امروزی / روایت مریم برزگر از نمایش "تهوع"

خواب موبایلی چیست

آنچه که سیستم آموزشی ایران ندارد...

ژن خوب بهانه تنبل‌هاست / تاریخ مملو از معلول‌های موفق است

کنجکاوی؛ مهمترین دلیل گرایش به مواد مخدر

علت گرایش کودکان به شخصیت‌های بازی‌های رایانه‌ای چیست؟

انتقاد «بیژن بیرنگ» از اسپانسرمحور شدن برنامه‌های تلویزیونی: تلویزیون برنامه‌ساز نیست

حذف مهریه با وضع قانون، پایمال کردن حقوق زنان است

حتی سلبریتی‌های عرصه موسیقی هم مشکل جذب اسپانسر دارند / گفت‌وگو با امین غفاری نوازنده ویولن

درناز حاجیها: جشنواره فیلم کوتاه تهران به جدی گرفته شدن فیلمسازان این عرصه کمک می‌کند

6/5 میلیون ایرانی از ابتلای خود به فشار خون بالا بی‌خبرند /بحران مرگ زودرس نیمی از ایرانیان

همه آسیب های اجتماعی اعتیاد و طلاق نیست

صنعت نساجی را از صنعت مد مجزا بدانیم / هنوز با الفبای مد و فشن آشنا نیستیم / گفت‌وگو با تهمینه مولانا و علی انصاریان از "پریمیر ویژن" تا "نساجی امروز"

کمک به مردم 20 روستایی که چیزی برای از دست دادن ندارند