آریا بانو

آخرين مطالب

مهدی صبایی: متأسفم که به فیلم "ماهورا" توجه نشد گفتگو

مهدی صبایی: متأسفم که به فیلم "ماهورا" توجه نشد

  بزرگنمايي:

آریا بانو - بازیگر فیلم "ماهورا" می‌گوید مردم این روزها حال خوبی ندارند و با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه‌ای که صرف رفتن به سینما می‌کنند، بیشتر به فیلم‌های کمدی تمایل دارند.


سرویس سینمایی هنرآنلاین : مهدی صبایی بازیگر سینما و تلویزیون این روزها علاوه بر اینکه فیلم سینمایی "ماهورا" را در حال اکران دارد، هر شب با سریال" دلدادگان" به کارگردانی منوچهر هادی نیز مهمان خانه‌ها می‌شود.
او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود بیان کرد: یک فیلم سینمایی برای گروه هنر و تجربه آماده اکران دارم که از زمان دقیق آن اطلاعی ندارم. ضمن این که به تازگی بازی در تله‌فیلم "شاخه‌های شکسته بلوط" به کارگردانی مسعود تکاور را نیز به پایان رساندم که فیلمی است درباره عملیات مرصاد.
وی درباره حضور در فیلم سینمایی "ماهورا" اظهار کرد: متاسفانه این فیلم مورد توجه واقع نشد و شرایط اقتصادی هم البته در این زمینه مزید برعلت شد، چرا که مردم این روزها حال خوبی ندارند و می‌خواهند با توجه به شرایط اقتصادی زمان و هزینه‌ای که صرف رفتن به سینما می‌کنند، زمان خوشی برایشان باشد و به همین دلیل به سمت دیدن فیلم‌های کمدی بیشتر تمایل دارند، اما ما این برهه تاریخی را پشت سر گذاشته‌ایم و نمی‌توان آن را انکار کرد. هنوز برای جنگ جهانی فیلم ساخته می‌شود و به آن توجه می‌شود. "ماهورا" یک فیلم واقعی است و ای کاش مردم از آن حمایت می‌کردند چون بخشی از تاریخ ماست. همین عوامل و بی توجهی‌هاست که باعث می‌شود دیگر کسی جرات نکند در این ژانر فیلم بسازد. من نمی‌گویم فیلم کمدی ساختن بد است اما باید از این دست فیلم‌ها نیز باید حمایت شود.
بازیگر " معمای شاه" افزود: متاسفم که "ماهورا" با تمام تلاش سازندگان فیلم و سختی‌هایی که برای آن کشیدیم حتی در جشنواره نیز مورد توجه واقع نشد و با بی رحمی مواجه شد در حالی که به راحتی می‌توانست در چند بخش مورد توجه واقع شود اما حتی در یک بخش هم کاندید نشد، اما این فیلم وقتی به بخش مسابقه جشنواره ورود کرده است یعنی این قابلیت را داشته است که مورد توجه باشد. متاسفانه این روزها فیلم‌های سطحی فروش می‌کنند و فیلم‌های عمیق فروش ندارند و ذائقه مخاطب را به همین دلیل تغییر داده‌اند و این زنگ خطری برای سینما است.
صبایی همچنین در توضیح حضور در سریال "دلدادگان" و ایفای نقشی که متفاوت با سن و سال خودش است گفت: پیش از این با منوچهر هادی همکاری‌های متعددی داشتم و او را می‌شناختم و نسبت به توانایی‌هایش آشنایی داشتم. با ایرج محمدی نیز چند بار بنا بود همکاری داشته باشم که این شرایط فراهم نشد تا بالاخره در این کار توانستیم این همکاری را رقم بزنیم. زمانی که پیشنهاد حضور در نقش قاسم سریال "دلدادگان" به من داده شد برایم جالب بود، چرا که همه بازیگران در سنین مختلف ایفای نقش می‌کنند و در فصل خود بازی‌شان به اتمام می‌رسد، اما من به همراه سیروس همتی تنها بازیگرانی بودیم که تمام مقاطع سنی این دو شخصیت را از ابتدا تا انتها بازی کردیم و نخ تسبیح کار بودیم که می‌شد خود را در این نقش‌ها محک زد؛ بنابراین حضور در این سریال از این جهت برایم جذاب بود. ضمن اینکه سختی‌های خاص خودش را هم داشت به طور مثال ما ساعت‌های طولانی برای گریم‌ باید زمان صرف می‌کردیم و این کار را سخت می‌کرد.
وی ادامه داد: قاسم شخصیت درستی بود و من دوست داشتم چرا که در ابتدا یک شخصیت تندخو و تندرو است که به نوعی برای من شباهت عجیبی با شهید متوسلیان داشت و تداعی‌گر شخصیت او بود. آدم جدی که در رفاقت کم نمی‌گذاشت و از چیزی فروگذار نبود، اما در کار بسیار جدی بود و کم کم به بالا رفتن سن این شخصیت با تغییر و تحولات بسیاری همراه می‌شود. حس کردم قاسم این قابلیت را دارد و قدرتمند است. از سوی دیگر او شخصی است که در پیری تفکراتش کاملا با سنین جوانی‌اش فرق می‌کند.
صبایی در ادامه بیان کرد: برای ایفای این نقش کار من بسیار سخت بود بخصوص این که در سنین جوانی و در فصل دوم که بازگشت به گذشته دارد کار سخت‌تر هم می‌شد. من در فیلم‌های جنگی بسیاری بازی کردم ولی نگاه منوچهر هادی به جنگ کاملا متفاوت بود و این نگاه را دوست داشتم.

بازیگر فیلم "روز سوم" در پاسخ به این سوال که بسیار به این سریال نقد است که نقش پدر را آنطور که باید نشان نداده است و نتوانسته اقتدار پدر را در خانواده به نمایش بگذارد، اظهار کرد: به نظرم این‌طور نیست و این نقدها اشتباه است. در این قصه تنها صمد را می‌بینیم که با فرزندش پارسا مشکل دارد و با او برخورد می‌کند. در واقع نسل امروز کمی سخت هستند و افسار گسیخته و ما تلاش کردیم نشان دهیم که جوانان نیز باید از خود مراقبت کنند. در قصه پدرها هوای فرزندانشان را دارند. حتی قاسم وقتی می‌گوید شعار من جوان گرایی است و اگر فرزندش را پنهان کرده است به صرف این است که برایش اتفاقی نیفتد و به نوعی از او محافظت کرده است. صمد هم به خاطر فرزندش در نهایت کوتاه می‌آید. به نظرم این نقدها منصفانه نیست اما قبول دارم که قصه بالا و پایین بسیاری دارد و برخی از خورده قصه‌ها ضعیف بوده‌اند و در 60 قسمت این اصلا چیز عجیبی نیست.
صبایی درباره بخش‌هایی که مربوط به انقلاب اسلامی است عنوان کرد: من پیش از این کار تاریخی معاصری که به انقلاب ربط پیدا کند نداشتم. یکی از دلایل دوست داشتن کاراکتر قاسم همین بود که سه دوره از زندگی‌اش دیده می‌شود و هر سه دوره را خودم بازی کردم.
این بازیگر در پاسخ به این سوال که ایفای نقش قاسم در سنین پیری به لحاظ گریم کمی گل درشت است و مخاطب آن را پس می‌زند، اظهار کرد: گریم کار بسیارسخت بود و این نقش از من به لحاظ سنی فاصله داشت اما بهتر از خیلی از سریال‌های دیگر بود که طرف پیر شده و تنها یک خط روی صورتش انداخته‌اند. ضمن این که من 60 ساله نیستم و هر کاری هم که می‌کردند باز هم گریم مشخص بود شاید اگر این کار در سینما اتفاق می‌افتاد فرصت بیشتری برای گریم وجود داشت و اینقدر پیری قاسم پررنگ نبود اما در سریال سازی سرعت بالاست و گاهی نمی‌شود برای آن کاری کرد.
وی همچنین درباره تفاوت ایفای نقش در سنین جوانی و پیری‌اش نیز گفت: طراحی که برای این شخصیت در فصول مختلف زندگی‌اش کردم این است که وقتی یک نفر سنش بالا می‌رود دیگر آن فردی که در جوانی بوده نیست. دیگر پرشر و شور و زودعصبی نیست. از سوی دیگر تلاش کردم این شخص خودش باشد چرا که وقتی خودش است دوست داشتنی است. این تندخویی وقتی با رفاقت همراه می‌شود دوست داشتنی است و هرچه این سن و سال بالاتر می‌رود و به پختگی می‌رسد آرام‌تر می‌شود. قاسم در زمان حال کند می‌شود و من تلاش کردم حتی در دیالوگ گفتن و حرکات دست نیز این کندی را نشان دهم و به نظرم جواب داد و بیننده او را باور کرد. در ابتدای فصل اول، نقدهایی شد ولی بعد وقتی جلوتر رفتیم مخاطب آن را باور کرد و پذیرفت.
صبایی درباره مابه ازاهای بیرونی که برای ایفای این نقش دریافت کرده است نیز گفت: تحقیق زیادی داشتم چون در سریال "دولت مخفی" هم که حضور داشتم با بچه‌های جانباز و اسیر بسیار در این زمینه صحبت کرده بودم و آن‌ها را می‌شناختم.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

کمال یوسف‌پور: مسابقات معماری در چهره شهرهای امروزی تأثیر چندانی ندارند / آثار برنده اغلب ساخته نمی‌شوند

"تولدت مبارک" فیلمی است با موضوعی جهانی/ فیلم از تمام مراحل ارشاد سربلند بیرون آمد اما مورد حمایت واقع نشد / گلایه انسیه جهان آرا از وضعیت اکران فیلمش

مرضیه ابراهیمی قربانی معروف اسیدپاشی: اعدام نمی‌خواهیم، چرخه خشونت باید متوقف شود

نسل دوبلورهای قدیمی ما دیگر تکرار نمی‌شود / محدودیت‌ها در رادیو زیاد و متن‌ها شبیه همدیگر شده است / وقتی یک کار انیمیشن را دوبله می‌کنم، اصلاً خسته نمی‌شوم / روایت تورج نصر از سال‌ها فعالیت در دوبله و بازیگری

ویژگی‌های موسیقی کودک از نگاه اردشیر کامکار

محمدمهدی فخری‌زاده: انتشار کتاب سینمایی مقبولیت عمومی ندارد / در اتحادیه ناشران می‌توانیم جلوی فعالیت‌های مخرب را بگیریم / "راهنمای فیلم‌های سینمای ایران" در دست تدوین است

مهران نائل: "دل‌دار" روایتی متفاوت از عشق است

حسینی: نمایشگاه عکس افغانستان در نیاوران بستر مناسبی برای همدلی است

دوست دارم آرام آرام بیایم و ماندگار شوم / پژمان جمشیدی اول باید بازیگر می‌شد بعد فوتبالیست / گفت‌و‌گو با علی شمس الهی خواننده پاپ

کلیشه شدن در یک نقش خطرناک است / حسام محمودی از بازی در سریال "دل‌دار" می‌گوید

مهسا علامیر: حقوق استادان گرایش‌های هنری در دانشگاه‌های ایران پایین است / اغلب طراحان لباس توان پرزنت آثارشان را ندارند

بهترین راه لاغری شکم | جراحی‌هایی که فقط جیبتان را خالی می‌کند!

بهمن کیارستمی: منیر فرمانفرماییان تا آخرین روز تصویربرداری مقابل دوربین راحت نبود / نمایش مستند "منیر" در خانه سینما

مستر کیتون شخصیتی است که تعریف مشخص دارد / روایت یوسف مرادیان از بازی در سریال "از یادها رفته"

عباس مجیدی: در دوسالانه مجسمه شهری مشهد هنرمندان براساس فضای تعریف شده مجسمه می‌سازند

علی نصیریان:لزوم تجدیدنظر تلویزیون در سریال‌سازی/ قصه‌هایی که درد مردم نیست

از سوءاستفاده تا قاچاق‌فروشی کودکان کار

نمایشی که 30 سال پیش اجرای آن در تئاترشهر متوقف شد / روایت حسن انصاریان از اجرای نمایش "شاپرک خانوم" با بازیگران حرفه‌ای

خوشحالم که بخشی از خاطرات دهه شصتی‌ها هستم

ضبط «برادرجان» ادامه دارد/80 درصد تصویربرداری سریال به انجام رسید

کامبیز دیرباز : برایم مهم است نقشی که بازی می‌کنم توده مردم را نمایندگی کند

ندا لهردی: در ترجمه "همسران تابستانی" به سبک و لحن نویسنده وفادار بودم / شخصیت‌های واقعی لارنس الیویه و ویوین لی در رمان بئاتریز ویلیامز

شریعتمداری: موضوعی برای پنهان کردن از مردم نداریم

حسینی: به مدد اساتید می‌شود بر دشواری‌های حوزه آموزش پیروز شد / رونمایی از سامانه صدور کارت تدریس مربیان آموزشگاه‌های آزاد هنری

حسینی: خلیج فارس دُر و مروارید علم و هنر را برآورده است / معاون هنری وزیر ارشاد در روز ملی خلیج فارس به بوشهر رفت

«کودک‌شو» به لرستان، خوزستان و زاهدان می‌رود/ بازغی: هیچ خداحافظی در کار نبود؛ گلایه‌ام را فریاد کردم

علی شیرازی: هنر خوشنویسی وارد دوران طلایی خود شده است

هادی حاجتمند: "مدیترانه" قصه آب و دفاع از مرزهاست / بازخوردها در جشنواره جهانی فیلم فجر زلال‌تر است

طراحان، تولید‌کنندگان و هنرمندان هستند که تعیین می‌کنند بازار چگونه باشد نه مردم / روایت حسامی از کیف و کفش‌های برند "ویزلند"

تأکیدی بر سنتی یا مدرن بودن کار نداشتم / روایت شریف لطفی از آلبوم "آوای ایران (محلی‌ها)"

فرزندتان در چه زمینه‌ای استعداد دارد؟

بیماری مادرم عظیم‌ترین حادثه سخت زندگی ما بود / کارمان در گیشه بسیار سخت است / روایت کارگردان فیلم "شکستن همزمان بیست استخوان" از حضور در جشنواره جهانی فجر

احمد مسجدجامعی: عکاسان در سطح شهر با مشکلات متعددی روبرو هستند / برگزیدگان مسابقه عکس مترو معرفی شدند

محمدرضا علیمردانی: ترجیح دادم نه به فرش قرمز "غلامرضا تختی" بروم نه مصاحبه‌ای کنم / سه بار قرار بود با مهران مدیری همکاری کنم اما نشد

گفت وگوی خراسان با عکاس مبتکر آمریکایی درباره پروژه «حذف شده»

با خنده به استقبال مردها بروید

انتظامی: وارش مصداق ایفای نقش مسئولیت اجتماعی سینما است

پیمان سلطانی: رپرتورا ارکستر ملی مضمون ملی، میهنی، عاشقانه دارد / انتشار یک اثر ملی بعد از 10 سال

عموهایی که در آینده تنها یک اسم از آنها باقی است

شریعتمداری: تامین اجتماعی از دولت 180هزار میلیارد تومان طلب دارد

سرمربی تیم فوتسال دانشجویان دختر: شناختی کافی از حریفان نداریم

باور به دختران دنیای IT

رضا کیانیان: به ما سنگ می‌زنند چون در حال پیشرفت هستیم

نقش نظام آموزشی و تربیتی در ایجاد آسیب‌های اجتماعی

در بند فروشندگی در خیابان...

گفتگو با حامد بهداد: جسارت در سینمای ایران را من ایجاد کردم!

وقتی سیل روح را می آزارد!

نادر مشایخی: پدرم خیلی‌ها را دوستدار سینما کرد

نظر حامد عنقا درباره تهیه‌کنندگان سریال‌های نوروزی/ مردم به ما اعتماد کردند

«زنبور کارگر» 15 اردیبهشت کلید می‌خورد/ دلیل انتخاب حمید فرخ‌نژاد