آریا بانو

آخرين مطالب

مهدی صبایی: متأسفم که به فیلم "ماهورا" توجه نشد گفتگو

مهدی صبایی: متأسفم که به فیلم "ماهورا" توجه نشد

  بزرگنمايي:

آریا بانو - بازیگر فیلم "ماهورا" می‌گوید مردم این روزها حال خوبی ندارند و با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه‌ای که صرف رفتن به سینما می‌کنند، بیشتر به فیلم‌های کمدی تمایل دارند.


سرویس سینمایی هنرآنلاین : مهدی صبایی بازیگر سینما و تلویزیون این روزها علاوه بر اینکه فیلم سینمایی "ماهورا" را در حال اکران دارد، هر شب با سریال" دلدادگان" به کارگردانی منوچهر هادی نیز مهمان خانه‌ها می‌شود.
او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود بیان کرد: یک فیلم سینمایی برای گروه هنر و تجربه آماده اکران دارم که از زمان دقیق آن اطلاعی ندارم. ضمن این که به تازگی بازی در تله‌فیلم "شاخه‌های شکسته بلوط" به کارگردانی مسعود تکاور را نیز به پایان رساندم که فیلمی است درباره عملیات مرصاد.
وی درباره حضور در فیلم سینمایی "ماهورا" اظهار کرد: متاسفانه این فیلم مورد توجه واقع نشد و شرایط اقتصادی هم البته در این زمینه مزید برعلت شد، چرا که مردم این روزها حال خوبی ندارند و می‌خواهند با توجه به شرایط اقتصادی زمان و هزینه‌ای که صرف رفتن به سینما می‌کنند، زمان خوشی برایشان باشد و به همین دلیل به سمت دیدن فیلم‌های کمدی بیشتر تمایل دارند، اما ما این برهه تاریخی را پشت سر گذاشته‌ایم و نمی‌توان آن را انکار کرد. هنوز برای جنگ جهانی فیلم ساخته می‌شود و به آن توجه می‌شود. "ماهورا" یک فیلم واقعی است و ای کاش مردم از آن حمایت می‌کردند چون بخشی از تاریخ ماست. همین عوامل و بی توجهی‌هاست که باعث می‌شود دیگر کسی جرات نکند در این ژانر فیلم بسازد. من نمی‌گویم فیلم کمدی ساختن بد است اما باید از این دست فیلم‌ها نیز باید حمایت شود.
بازیگر " معمای شاه" افزود: متاسفم که "ماهورا" با تمام تلاش سازندگان فیلم و سختی‌هایی که برای آن کشیدیم حتی در جشنواره نیز مورد توجه واقع نشد و با بی رحمی مواجه شد در حالی که به راحتی می‌توانست در چند بخش مورد توجه واقع شود اما حتی در یک بخش هم کاندید نشد، اما این فیلم وقتی به بخش مسابقه جشنواره ورود کرده است یعنی این قابلیت را داشته است که مورد توجه باشد. متاسفانه این روزها فیلم‌های سطحی فروش می‌کنند و فیلم‌های عمیق فروش ندارند و ذائقه مخاطب را به همین دلیل تغییر داده‌اند و این زنگ خطری برای سینما است.
صبایی همچنین در توضیح حضور در سریال "دلدادگان" و ایفای نقشی که متفاوت با سن و سال خودش است گفت: پیش از این با منوچهر هادی همکاری‌های متعددی داشتم و او را می‌شناختم و نسبت به توانایی‌هایش آشنایی داشتم. با ایرج محمدی نیز چند بار بنا بود همکاری داشته باشم که این شرایط فراهم نشد تا بالاخره در این کار توانستیم این همکاری را رقم بزنیم. زمانی که پیشنهاد حضور در نقش قاسم سریال "دلدادگان" به من داده شد برایم جالب بود، چرا که همه بازیگران در سنین مختلف ایفای نقش می‌کنند و در فصل خود بازی‌شان به اتمام می‌رسد، اما من به همراه سیروس همتی تنها بازیگرانی بودیم که تمام مقاطع سنی این دو شخصیت را از ابتدا تا انتها بازی کردیم و نخ تسبیح کار بودیم که می‌شد خود را در این نقش‌ها محک زد؛ بنابراین حضور در این سریال از این جهت برایم جذاب بود. ضمن اینکه سختی‌های خاص خودش را هم داشت به طور مثال ما ساعت‌های طولانی برای گریم‌ باید زمان صرف می‌کردیم و این کار را سخت می‌کرد.
وی ادامه داد: قاسم شخصیت درستی بود و من دوست داشتم چرا که در ابتدا یک شخصیت تندخو و تندرو است که به نوعی برای من شباهت عجیبی با شهید متوسلیان داشت و تداعی‌گر شخصیت او بود. آدم جدی که در رفاقت کم نمی‌گذاشت و از چیزی فروگذار نبود، اما در کار بسیار جدی بود و کم کم به بالا رفتن سن این شخصیت با تغییر و تحولات بسیاری همراه می‌شود. حس کردم قاسم این قابلیت را دارد و قدرتمند است. از سوی دیگر او شخصی است که در پیری تفکراتش کاملا با سنین جوانی‌اش فرق می‌کند.
صبایی در ادامه بیان کرد: برای ایفای این نقش کار من بسیار سخت بود بخصوص این که در سنین جوانی و در فصل دوم که بازگشت به گذشته دارد کار سخت‌تر هم می‌شد. من در فیلم‌های جنگی بسیاری بازی کردم ولی نگاه منوچهر هادی به جنگ کاملا متفاوت بود و این نگاه را دوست داشتم.

بازیگر فیلم "روز سوم" در پاسخ به این سوال که بسیار به این سریال نقد است که نقش پدر را آنطور که باید نشان نداده است و نتوانسته اقتدار پدر را در خانواده به نمایش بگذارد، اظهار کرد: به نظرم این‌طور نیست و این نقدها اشتباه است. در این قصه تنها صمد را می‌بینیم که با فرزندش پارسا مشکل دارد و با او برخورد می‌کند. در واقع نسل امروز کمی سخت هستند و افسار گسیخته و ما تلاش کردیم نشان دهیم که جوانان نیز باید از خود مراقبت کنند. در قصه پدرها هوای فرزندانشان را دارند. حتی قاسم وقتی می‌گوید شعار من جوان گرایی است و اگر فرزندش را پنهان کرده است به صرف این است که برایش اتفاقی نیفتد و به نوعی از او محافظت کرده است. صمد هم به خاطر فرزندش در نهایت کوتاه می‌آید. به نظرم این نقدها منصفانه نیست اما قبول دارم که قصه بالا و پایین بسیاری دارد و برخی از خورده قصه‌ها ضعیف بوده‌اند و در 60 قسمت این اصلا چیز عجیبی نیست.
صبایی درباره بخش‌هایی که مربوط به انقلاب اسلامی است عنوان کرد: من پیش از این کار تاریخی معاصری که به انقلاب ربط پیدا کند نداشتم. یکی از دلایل دوست داشتن کاراکتر قاسم همین بود که سه دوره از زندگی‌اش دیده می‌شود و هر سه دوره را خودم بازی کردم.
این بازیگر در پاسخ به این سوال که ایفای نقش قاسم در سنین پیری به لحاظ گریم کمی گل درشت است و مخاطب آن را پس می‌زند، اظهار کرد: گریم کار بسیارسخت بود و این نقش از من به لحاظ سنی فاصله داشت اما بهتر از خیلی از سریال‌های دیگر بود که طرف پیر شده و تنها یک خط روی صورتش انداخته‌اند. ضمن این که من 60 ساله نیستم و هر کاری هم که می‌کردند باز هم گریم مشخص بود شاید اگر این کار در سینما اتفاق می‌افتاد فرصت بیشتری برای گریم وجود داشت و اینقدر پیری قاسم پررنگ نبود اما در سریال سازی سرعت بالاست و گاهی نمی‌شود برای آن کاری کرد.
وی همچنین درباره تفاوت ایفای نقش در سنین جوانی و پیری‌اش نیز گفت: طراحی که برای این شخصیت در فصول مختلف زندگی‌اش کردم این است که وقتی یک نفر سنش بالا می‌رود دیگر آن فردی که در جوانی بوده نیست. دیگر پرشر و شور و زودعصبی نیست. از سوی دیگر تلاش کردم این شخص خودش باشد چرا که وقتی خودش است دوست داشتنی است. این تندخویی وقتی با رفاقت همراه می‌شود دوست داشتنی است و هرچه این سن و سال بالاتر می‌رود و به پختگی می‌رسد آرام‌تر می‌شود. قاسم در زمان حال کند می‌شود و من تلاش کردم حتی در دیالوگ گفتن و حرکات دست نیز این کندی را نشان دهم و به نظرم جواب داد و بیننده او را باور کرد. در ابتدای فصل اول، نقدهایی شد ولی بعد وقتی جلوتر رفتیم مخاطب آن را باور کرد و پذیرفت.
صبایی درباره مابه ازاهای بیرونی که برای ایفای این نقش دریافت کرده است نیز گفت: تحقیق زیادی داشتم چون در سریال "دولت مخفی" هم که حضور داشتم با بچه‌های جانباز و اسیر بسیار در این زمینه صحبت کرده بودم و آن‌ها را می‌شناختم.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

لی‌لا رضایی: این روزها همه خود را ترانه‌سرا می‌دانند

نباید معماری به چاه بازی‌های نوستالوژیک بغلتد / معماران هنوز عاشق بتن هستند / روایت مسعود تقوی از بحران محیط زیست و تأثیرات معماری

ایوبی: خوشنویسان پرچم‌دار فرهنگ اصیل هستند / نکوداشت استاد یدالله کابلی برگزار شد

کتایون ریاحی: اداره شبکه ویژه ناشنوایان را به ناشنوایان بسپارید

باید انباشت جمعیت مجرد را هر چه سریعتر ساماندهی کرد

نوروزبیگی: «محسن تنابنده» تنها بازیگر قطعی عنکبوت است

رسول نظرزاده: هنوز داریم تفکر را مونتاژ می‌کنیم / ایران دریای ایده‌های تحقیقی و پژوهش‌های انجام نشده است / به تولید فکر و اندیشه که می‌رسیم دیگر حمایتی وجود ندارد

زهرا جهانبخش: هنر ایران در حال پیدا کردن یک ساختار خیلی جدی است / رویداد تیرآرت جایگاه هنرمندان معاصر را تبیین می‌کند / گی دوینوا: بحث نمایشگاه "ایران فوتو" ستاره‌های عکاسی نیست / در فرانسه آموزشی که مخاطب از کودکی دیده دسترسی به هنر را راحت‌ می‌کند

ضرغامی: سریال گاندو فیلم بود؛ می‌خواست جنبه‌های نمایشی قضیه را بزرگ کند

شادی مختاری: چرا خانمِ بازیگر 40 ساله نقش دختر 20 ساله را هم بازی می کند؟

روایت مسعود کیمیایی از فشار ساواک برای تغییر پایان «گوزن‌ها»

با فرزندانتان طوری رفتار نکنید که فضای بیرون را به داخل خانه ترجیح دهند

سیروس الوند: سینما پس از انقلاب، دوباره اختراع شد

سیامک زندیه: شرط حفظ کیفیت البسه ایرانی عرضه محصولات با قیمت‌های بسیار بالا است

فیروز فیروز: معماری بیش از هر چیزی هنر است / معماری ایران فلسفه اکولوژیک دارد/ حرف امروز دنیا را ما قبلاً تجربه کرده‌ایم

ندا بهزاد: بانوان موزیسین چیزی از آقایان کم ندارند / گروه دلیار با دو خواننده روی صحنه می‌رود

مطالعه را فقط کتاب خواندن نمی‌دانیم / روایت محمدرضا رضاییان از فصل چهارم برنامه "کتاب باز"

نگاهی سایکودرام به نمایش تنسی ویلیامز / روایت کامبیز بنان از نمایش "نمی‌دونم فردا چی میشه؟"

مهم‌ترین معضلات عرصه مد و لباس از نگاه یک استاد دانشگاه

رواج پدیده شبه کودک همسری برای دریافت مستمری

‍‍ ‍‍پیروز حناچی: مهم‌ترین هدف سمپوزیوم مجسمه‌سازی کشف استعدادهای جوان است / برزین ضرغامی: شورای شهر تهران ما را در تصویب لایحه ایجاد حریم برای مجسمه‌های شهری همراهی کند

گفت و گویی با یک‌راننده زن تاکسی‌های اینترنتی

تاجبخش فنائیان: لازمه‌ تئاتر ملّی بازشناسی ریشه‌های فرهنگی است / استعداد جهانی شدن تئاتر ما کمتر از سایر کشورهای نیست

یکتاناصر:نقش خوب پیشنهاد شود، بازی می‌کنم

محمدپور: "دختر شیطان" در پاییز می‌توانست 15 میلیارد بفروشد / اشتباه کردیم اکران عید فطر را پذیرفتیم

پایان کار هفتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش بدون برگزیده در بخش هنری / فاطمی: کپی نقش‌های گذشته ارزشی ندارد

ظلم تاریخی و هدیه‌های مدرنیته / روایت ابوالفضل رفیعی از نمایشگاه "ساکنان مویه" در گالری سیحون

سید محمد بهشتی: توجه به بازشناسی هویت در معماری ضروری است / شهر شیراز دارای ارزش تاریخی و معماری خاصی است

بیوک میرزایی از نمایش "نویی تضاد منافع" تا سریال "افسانه هزارپایان"

تأکید بر موسیقی آوازی و تجلیل از دستاوردهای هنرمندان و ذاکران فرهنگ رضوی / همه چیز درباره چهارمین جشنواره سراسری آواها و نواهای رضوی

امیر سرتیپ کیومرث حیدری: کسانی که در مسیر صراط قرار می‌گیرند رستگار می‌شوند / از یادداشت تجلیل مقام معظم رهبری بر کتاب شهید مجتبی ذوالفقارنسب و کتاب شهدای مدافع حرم و تازه‌های نشر نیروی زمینی ارتش رونمایی شد

زمان اعلام نتایج کنکور 98 +ظرفیت دانشگاه‌های سراسری

ابوالفضل صفری گفت: سرنوشت «سلام صبح بخیر» با برگشت «حالا خورشید»/ عصرگاهی می‌شویم

توحید معصومی خبر داد؛ «مگس» از 23 تیرماه به تالار سایه می‌آید/ یک اقتباس گروتسک

احسان دانش فرید: نه از کسی تقلید کرده‌ام و نه الگوبرداری

"الف دزفول" همچنان در انتظار / مرجان اشرفی‌زاده: با حذف پروانه‌ها به تسریع جریان فیلمسازی کمک می‌شود

آرش قاسمی : تمرکزم بر صداگذاری «نهنگ آبی» است/ همکاری در چند فیلم کوتاه

چرا کودک آزاری رخ می‌دهد؟/ پدر و مادر را به زندان بیندازیم، آسیب به کودکان کم نمی‌شود/ قصور جامعه را نادیده نگیریم

نمایش "یک زن و یک مرد" یک کار تمام آناهیتایی است / وجه درمانگری تئاتر باید حفظ شود تا حال مردم بهتر شود / روایت هوشمند هنرکار، کاظم هژیرآزاد و ناهید مسلمی از نمایش "یک زن و یک مرد"

یک کمدی سیاه با پایانی متفاوت / محسن قصابیان از "نیوکاسل" می‌گوید

حلقه مفقوده تولیدات فرهنگی و هنری نوجوانان هستند / حسین بختیاری و نگارش سه‌گانه‌ای آمیخته از وحشت و فانتزی برای نوجوانان

عروسی‌های 600میلیونی!

ماهان پوریان: فضای کنونی مناسب انتشار آلبوم نیست

آزاده عسگری: تنها 20 درصد موفقیت برند حوزه مد و لباس وابسته به طراحی است

امیر جعفری: من کارگرزاده هستم و هیچوقت از جایی رانت نگرفتم/ عذرخواهی می‌کنم

حماقتی که منجر به عذاب وجدان می‌شود / روایت صالح علوی‌زاده از نمایش "تایم لپس"

بهزاد فراهانی: شریف‌تر از ستاره اسکندری چه کسی را می‌توان نام برد/ غبطه می‌خورم برای آنها که هنوز خود را با معیارهای قرن 21 تطبیق نداده‌اند

آرا صلاحی: با «زهرمار» به حقم رسیدم

مهدی کوشکی: تصمیم گرفتم بنویسم تا بتوانم بازی کنم / تئاتر ایران دچار خلأ جادو و تعلیق است / آموزش بازیگری در سالن تئاتر اتفاق می‌افتد

کتابخانه‌ای مغفول‌مانده در دل تئاتر شهر / جواد تولمی: می‌توان با آثار کتابخانه و مرکز اسناد هنرهای نمایشی تئاتر کشور را آباد کرد