آریا بانو

آخرين مطالب

اما و اگرهای وعده «سربازی سمن‌های جوانان» اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - بیش از یک سال از پیشنهاد اعطای تسهیلات سربازی برای جوانان عضو سازمان‌های مردم‌نهاد می‌گذرد؛ پیشنهادی که هر بار با واکنشی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح مواجه می‌شود و نمی‌توان برای تصویب و اجرای آن روزشماری تعیین کرد.

به گزارش ایسنا، آبان ماه سال گذشته بود که معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش جوانان برای اولین بار از برگزاری جلسه مشترک با ستاد کل نیروهای مسلح برای طرح‌« سرباز ـ مهارت» خبر داده و گفته بود که امیدواریم در صورت انعقاد تفاهم نامه بتوانیم برای سمن‌های فعال در حوزه اشتغال و کارآفرینی امتیازاتی مانند کسر از خدمت و سربازی امریه را اجرا کنیم. چندی بعد نیز تندگویان از آماده شدن تفاهم‌نامه با ستاد کل نیروهای مسلح در مورد امریه تشکل‌های جوانان تا آخر دی ماه 96 خبر داد؛ اگرچه چندی بعد نیز در اولین همایش مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد این مدت زمان را تا پایان بهمن ماه 96 تمدید کرد اما در اسفند ماه همان سال بود که معاون ساماندهی امور جوانان دوباره از آماده شدن تفاهم نامه با ستاد نیروهای مسلح خبر داد و گفت که باید تاریخی برای امضاء آن اعلام شود و در صورت امضاء و قطعی شدن، این تفاهم نامه برای سال آینده (97) قابل اجرا خواهد بود.
اما در نهایت تیرماه امسال بود که تندگویان از امضای تفاهم نامه بین سازمان ورزش و جوانان و ستاد کل در خصوص حضور سربازان امریه در تشکل های جوانان خبر داد و گفت: باید کارگروهی شکل بگیرد تا دستورالعمل نحوه استفاده و گذراندن امریه در تشکل‌ها تا پایان شهریورماه 97 تهیه و تدوین شود؛ بر اساس این تفاهم نامه کسانی که در داخل تشکل‌های کارآفرین جوانان فعالیت می‌کنند، می‌توانند از امریه برای گذراندن دوره پایان خدمت در همان تشکل استفاده کنند که امیدوارم این دستور تا پایان امسال اجرایی ‌شود.
وی تاکید کرد ه بود که در این بحث، کسر خدمت نداریم و فقط بحث «امریه» مطرح است که فرد شش ماه از دوره پایانی خدمت خود را در داخل تشکل سپری کند.
اگرچه تندگویان شهریور امسال هم از آماده شدن دستورالعمل مشترک بین این معاونت و ستاد کل نیروهای مسلح در مورد «سهمیه امریه» اعضای تشکل‌های جوانان تا پایان آخرین ماه فصل تابستان 97 خبر داد، در عین حال توضیح داده بود که تعدادی شاخص‌های اعطلای این تسهیلات را در سایت اعلام خواهیم کرد، شاخص‌هایی که هنوز اعلام نشده است.
این درحالیست که هفته گذشته سردار کمالی، رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح توضیحاتی را درباره پیشنهاد ارائه تسهیلات سربازی به فعالان سمن‌ها و تشکل‌ها ارائه کرد و گفت: این مساله از سال گذشته در قالب پیشنهادی از سوی وزارت ورزش و جوانان به ستادکل نیروهای مسلح ارائه شد و هیچ قانونی در این خصوص وجود ندارد.
به گفته وی مواردی که تحت عنوان کسرخدمت سربازی در ازای فعالیت در سمن ها یا دیگر تسهیلات سربازی که در این خصوص مطرح می شود در حد پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان است و تنها در صورت اخذ مجوزهای لازم و تبدیل شدن به قانون اجرایی خواهد شد، بنابراین در حال حاضر کسر خدمتی برای فعالان سازمان های مردم نهاد و تشکل ها وجود ندارد.
وی افزود که متاسفانه گاهی طرح، پیشنهادات و ایده‌ها در رسانه سبب می شود تا برخی از مشمولان سربازی با امید به اجرایی شدن آن پیشنهادات وارد غیبت شده و امکان بهره مندی از هیچ تسهیلاتی را نداشته باشند که به همین دلیل به مشمولان و خانواده های آنان توصیه می‌کنم که براساس قوانین جاری سربازی نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خود و فرزندانشان اقدام کنند.
به گزارش ایسنا، اگرچه بیش از یک سال از پیشنهاد معاونت ساماندهی امور جوانان درباره پیگیری وضعیت سربازی و اعطای تسهیلات به اعضای سازمان‌های مردم نهاد گذشته است، اما در شرایطی که ترغیب جوانان به حضور در سازمان‌های مردم نهاد همواره با ارائه مشوق‌هایی مانند اعطای تسهیلات بانکی، معافیت مالیاتی برای کارآفرینی از سوی سمن‌ها و حتی تلاش معاونت جوانان برای رایزنی در مورد وضعیت بیمه آنها همراه بوده است، باید دید این وعده معاونت جوانان و انتظار اعضای سمن‌ها برای تحقق تسهیلات سربازی و رایزنی معاونت جوانان با ستاد کل نیروهای مسلح نهایتا به کجا خواهد رسید.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/99235/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود

حردانی: هواداران سنگ تمام گذاشتند

شجاعی جمله معروف کمالوند را بازسازی کرد

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی

بادامکی: اسماعیلی فر به هواداران لایک نشان داده

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

قطعه «گلادیاتور» اثر هانس زیمر با ساز دودوک

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خوشمزه ترین سوپ قارچی که میتونی درست کنی

افزایش قد نرمال برای دختران در سنین بلوغ

توصیه ای برای چیدمان منزل کسانی که فرزند اوتیسم دارند

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند