آریا بانو

آخرين مطالب

از بازگشت گورخرهای فراری تا نحوه محاسبه دوران سربازی در جبهه

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در اولین شنبه آبان 97 اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، نحوه محاسبه دوران سربازی در جبهه برای دریافت تسهیلات، 41 درصد کارکنان دولت زنان هستند، فروش نمک خوراکی دریاچه ارومیه مجاز نیست، وضعیت جوی شهرهای زیارتی عراق سرخط مهمترین اخبار تحریریه اجتماعی ایسنا در روز شنبه (5 آبان) است.

به گزارش ایسنا، تحریریه اخبار اجتماعی ایسنا، امروز شنبه (پنجم آبان) 48 خبر منتشر کرده که گزیده‌ای از مهمترین این اخبار به همراه تیتر و لینک در زیر می‌آید:
همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را با سرعت بیشتری دنبال می‌کنم
امروز همزمان با بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت برای چهار وزارتخانه تعاون،کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و اقتصاد، محمد شریعتمداری وزیر سابق صنعت و وزیر پیشنهادی کار، دیدگاه‌های خود را در قالب یک یادداشت در اختیار ایسنا قرار داد.
این گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت کار و رفاه اجتماعی، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان را از جمله اهداف مهم برنامه‌های کاری خود در صورت تصدی پست وزارت کار عنوان کرد و گفت: اگر بتوانیم 30 درصد از مطالبات سازمان تامین اجتماعی را از دولت اخذ کنیم می‌توانیم راه تحقق این امر را هموار سازیم البته درحال حاضر در وزراتخانه بخش‌هایی از این هدف به سرانجام رسیده اما ما این مسیر را با سرعت بیشتری طی خواهیم کرد.
نحوه محاسبه دوران سربازی در جبهه برای دریافت تسهیلات
سردار موسی کمالی - رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح - در گفت‌وگو با ایسنا از احتساب سه چهارم معادل 75 درصد مدت خدمت وظیفه عمومی سربازان دوران جنگ به عنوان خدمت داوطلبانه خبر داد.
وی درباره نحوه احتساب مدت حضور سربازان در جبهه برای بهره‌مندی از تسهیلات رزمندگی اظهارکرد: در قانون یک سری تسهیلات مانند تسهیلات مربوط به کنکور و ... برای رزمندگان داوطلب پیش‌بینی شده است که این امر سبب نارضایتی برخی از افرادی شده بود که دوران مدت خدمت سربازی خود را به جبهه‌های جنگ تحمیلی گذرانده بودند. در همین راستا ستاد کل نیروهای مسلح در دی ماه سال 88 ابلاغیه‌ای صادر کرد که بر اساس آن سه چهارم مدت خدمت سربازی این افراد نیز به عنوان خدمت سربازی داوطلبانه محسوب می‌شود.
تنظیم آیین نامه «شب مانی» دانش‌آموزان در مدارس
مهدی نوید ادهم - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش- در گفت‌ و گو با ایسنا ضمن اعلام خبر تصویب آیین‌نامه اردوهای دانش‌آموزی از تنظیم آیین‌نامه «شب‌مانی دانش آموزان در مدرسه» خبر داد.
وی با بیان اینکه هفته قبل آیین نامه اردوهای دانش‌آموزی را در شورای عالی بررسی کردیم، اظهار کرد: این آیین‌نامه چندین جلسه در دستورکار شورای عالی قرار گرفت و مواردی مانند اینکه ابتدایی‌ها چه قدر بتوانند اردو بروند و آیا مجاز هستیم به عنوان مثال یک هفته دانش آموز را خارج استان نگه داریم؟ آثار مثبت و منفی آن چیست؟ به بحث گذاشته شد و در نهایت آیین نامه به تصویب رسید.
41 درصد کارکنان دولت زنان هستند
معصومه ابتکار- معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده - با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: در حال حاضر حدود 41 درصد از کارکنان دولت را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و حدود 28 خانم در تراز معاون وزیر یا همتراز با معاون وزیر در دولت فعالیت می‌کنند.
اما و اگرهای وعده «سربازی سمن‌های جوانان»
بیش از یک سال از پیشنهاد اعطای تسهیلات سربازی برای جوانان عضو سازمان‌های مردم‌نهاد می‌گذرد؛ پیشنهادی که هر بار با واکنشی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح مواجه می‌شود و نمی‌توان برای تصویب و اجرای آن روزشماری تعیین کرد. آبان ماه سال گذشته بود که محمدمهدی تندگویان - معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش جوانان - برای اولین بار از برگزاری جلسه مشترک با ستاد کل نیروهای مسلح برای طرح‌ «سرباز ـ مهارت» خبر داد و گفت که امیدواریم در صورت انعقاد تفاهم‌نامه بتوانیم برای سمن‌های فعال در حوزه اشتغال و کارآفرینی امتیازاتی مانند کسر از خدمت و سربازی امریه را اجرا کنیم. چندی بعد نیز تندگویان از آماده شدن تفاهم‌نامه با ستاد کل نیروهای مسلح در مورد امریه تشکل‌های جوانان تا آخر دی ماه 96 خبر داد. اگرچه چندی بعد نیز در اولین همایش مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد این مدت زمان را تا پایان بهمن ماه 96 تمدید کرد اما در اسفند ماه همان سال بود که معاون ساماندهی امور جوانان دوباره از آماده شدن تفاهم نامه با ستاد نیروهای مسلح خبر داد و گفت که باید تاریخی برای امضاء آن اعلام شود و در صورت امضاء و قطعی شدن، این تفاهم نامه برای سال آینده (97) قابل اجرا خواهد بود.
اما در نهایت تیرماه امسال بود که تندگویان از امضای تفاهم‌نامه بین سازمان ورزش و جوانان و ستاد کل در خصوص حضور سربازان امریه در تشکل های جوانان خبر داد و گفت: کارگروهی باید شکل بگیرد تا دستورالعمل نحوه استفاده و گذراندن امریه در تشکل‌ها تا پایان شهریورماه 97 تهیه و تدوین شود. بر اساس این تفاهم‌نامه کسانی که در داخل تشکل‌های کارآفرین جوانان فعالیت می‌کنند، می‌توانند از امریه برای گذراندن دوره پایان خدمت در همان تشکل استفاده کنند و امیدوارم این دستور تا پایان امسال اجرایی ‌شود.
پیشنهاد "افزایش تعرفه‌های پزشکی در نیمه دوم 97" در انتظار تایید دولت
محمد جهانگیری - معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی - در گفت‌وگو با ایسنا با تشریح پیشنهاد این سازمان برای جبران هزینه‌های فنی و تجهیزاتی حوزه سلامت در شش ماهه دوم سال 97 گفت: خواهش می‌کنیم این اقدام به‌گونه‌ای انجام شود که نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب نباشد.
وی با اشاره به پیشنهاد بازنگری در تعرفه‌های پزشکی با توجه به افزایش هزینه‌ها اظهارکرد: سازمان نظام پزشکی هنوز پیشنهادی برای تعرفه‌های سال 98 ارائه نداده است البته با توجه به شرایطی که در حال حاضر در کشور ایجاد شده است و ایجاد تورم دو رقمی در حوزه‌های مختلف، امروز تمام موسسات‌ درمانی‌مان برای تامین هزینه‌هایشان دچار مشکل شده‌اند؛ به‌خصوص در حوزه مخارج پرسنلی چراکه هزینه‌های جاری‌شان افزایش یافته است و از طرفی مطالباتی هم دارند همچنین خریدهایشان را نیز باید به صورت نقد انجام دهند.
ابتلای سالانه 200 ایرانی به سرطان کبد
سید موید علویان - رئیس شبکه هپاتیت ایران - در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تشریح عوامل ابتلا به سرطان کبد و راه‌های پیشگیری از آن گفت: پیش‌بینی می‌شود سالانه ٢٠٠ نفر در کشور به سرطان کبد مبتلا می‌شوند و این بیماری جزو شش سرطان شایع در مردان است.
وی با بیان اینکه از مهم‌ترین عوامل ابتلا به سرطان کبد، نارسایی کبد است، گفت: نارسایی کبد نیز علل زیادی از قبیل ابتلا به هپاتیت بی، هپاتیت سی، چاقی، مصرف الکل و کم تحرکی دارد. این عوامل زمینه‌ساز سرطان کبد می‌شوند.
فروش نمک خوراکی دریاچه ارومیه مجاز نیست
جلال غفارزاده - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی - در نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اظهارکرد: فروش نمک خوراکی دریاچه ارومیه مجاز نیست.
وی با اشاره به اینکه سال‌هاست فرآوری بهداشتی و خوراکی نمک دریاچه ارومیه مورد بحث است،گفت: هیچ واحد تولیدی مجوز فروش نمک دریاچه ارومیه را با عنوان خوراکی ندارد و با متخلفان برخورد قضایی خواهد شد.
لایحه بودجه غیرنقد، بازی چندسرباخت شهرداری است
بهاره آروین - رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران - در گفت‌وگو با ایسنا ارایه لایحه «دستورالعمل اجرایی مدیریت منابع و مصارف غیر نقد توسط شهرداری تهران» را بازی چند سرباخت عنوان کرد و گفت: این لایحه اولین مبارزه جدی بدنه مدیریتی جا مانده از دوره دوازده ساله قبل با مدیریت فعلی است.
وی با اعتراض به ارایه لایحه دستورالعمل اجرایی مدیریت منابع و مصارف غیر نقد توسط شهرداری تهران اظهارکرد: این لایحه که با قید یک فوریت به صحن شورای شهر آمد و پس از بررسی فوری در کمیسیون برنامه و بودجه در دستور جلسه آینده صحن علنی شورا قرار گرفته است. در واقع همان بازگشت صدور هولوگرام برای کارگزاری‌ها است که با بخشنامه شهردار سابق، یعنی آقای نجفی متوقف شده بود.
ارائه گزارش اولیه تحقیق و تفحص از موسسه همشهری به شورا
علی اعطا - سخنگوی شورای شهر تهران - در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از موسسه همشهری گفت: با توجه به ارائه توضیحات کارشناسان کمیته به نظر می‌رسد همچنان نیاز به بررسی و تکمیل اطلاعات وجود دارد.
وی با بیان اینکه در قانون اجازه داده شده است که گزارش تحقیق و تفحص در مراجع قضایی آن هم بدون نوبت رسیدگی شود،اظهارکرد: در مصوبه شورا هفت محور برای تحقیق و تفحص از موسسه همشهری در نظر گرفته شده بود که گزارش ارائه شده نیز حول این محورها یعنی قراردادها، استخدام‌ها، آگهی‌ها و موارد دیگری است.
بازگشت جنجالی گورخرها به کویر!+ تصویر
گورخر ایرانی که از گونه‌های درخطر انقراض است و زیستگاه‌های فعلی آن محدود به چند استان و از جمله استان سمنان می‌شود یکی دیگر از گونه‌هایی است که در یک دهه گذشته برای حفاظت بیشتر از آن و احیای برخی زیستگاه‌های آن برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.
طرح انتقال تعدادی گورخر که در یک ماه گذشته به دلیل تلف شدن پنج راس از 10 راس گور زنده‌گیری شده انعکاس زیادی در رسانه‌های داخلی و خارجی و خصوصا شبکه‌های اجتماعی داشته، آخرین طرح انتقال گونه‌های جانوری در ایران است.
خبرنگار ایسنای سمنان روز گذشته با حضور در پارک ملی کویر و سایتی که گورهای جان به سلامت برده از انتقال در آن زیست می‌کنند، از آخرین وضعیت و حال و روز این گورها گزارش‌های خبری و تصویری تهیه کرد.
خوشبختانه پنج راس گورخر منتقل شده در بازدید خبرنگار ایسنا از سایت پارک ملی کویر در منطقه حضور داشته و آنچان‌که از سخنان کارشناسان و جنب و جوش این گورها برمی‌آید در حال حاضر از سلامت کامل برخوردارند.
وضعیت جوی شهرهای زیارتی عراق
احد وظیفه - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی - در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به کاهش محسوس دما در مریوان طی دو روز آینده (6 و 7 آبان ماه) گفت: فردا و پس‌فردا آسمان شهرهای کربلا، کاظمین، نجف و بصره صاف است.
وی در ادامه اظهار کرد: فردا (6 آبان ماه) در مریوان هوا صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد با کاهش دما و مه صبحگاهی با بیشترین و کمترین دمای 19 و 2 درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین در روز دوشنبه (7 آبان ماه) هوا در مریوان کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد همراه با مه صبحگاهی و احتمال بارش پراکنده با بیشترین و کمترین دمای 20 و 3 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش ایسنا، فهرست پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی ایسنا، به شرح زیر است:
نحوه محاسبه دوران سربازی در جبهه برای دریافت تسهیلات
سرقت خودروهای لوکس توسط 3 دختر برای دوردور
تنظیم آیین نامه «شب مانی» دانش‌آموزان در مدارس
پیشنهاد "افزایش تعرفه‌های پزشکی در نیمه دوم 97" در انتظار تایید دولت
کاهش 15 درجه‌ای دما در مناطق شمالی کشور
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/99336/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن