آریا بانو

آخرين مطالب

با این 7 تیر به استرس امتحان شلیک کنید روانشناسي

با این 7 تیر به استرس امتحان شلیک کنید

  بزرگنمايي:

آریا بانو - بیشتر نوجوانان در سال‌های درس و مدرسه، اضطراب امتحان را تجربه می‌کنند.در این شرایط، فشار غیرمنطقی والدین هم می‌تواند با تشدید اضطراب نوجوان، او را در ورطه یک سیکل معیوب گرفتار کند.هر چند اضطراب به میزان جزیی قادر است افراد را به جلو هل بدهد و باعث پیشرفت و ترقی‌شان باشد، اما اضطراب مزمن از […]

بیشتر نوجوانان در سال‌های درس و مدرسه، اضطراب امتحان را تجربه می‌کنند.
در این شرایط، فشار غیرمنطقی والدین هم می‌تواند با تشدید اضطراب نوجوان، او را در ورطه یک سیکل معیوب گرفتار
کند.
هر چند اضطراب به میزان جزیی قادر است افراد را به جلو هل بدهد و باعث پیشرفت و ترقی‌شان باشد،
اما اضطراب مزمن از مخرب‌ترین احساسات بشری است که تمام توانایی و قدرت آدم را هدف می‌گیرد‌ و حتی روی
قدرت سیستم ایمنی بدن هم تاثیر منفی دارد؛ تا حدی که افراد مضطرب، بیشتر از سایرین بیمار می‌شوند.
طبق آمارهای علمی، دانش‌آموزان مضطرب بیشتر از سایر دانش‌آموزان سرما می‌خورند یا به بیماری‌های عفونی مبتلا می‌شوند.
اما این مشکل هم مثل هر مشکل دیگری، راه حل دارد.
تیر اول: برنامه‌ریزی بارها کارشناسان مختلف بر تهیه جدول زمان‌بندی برای روز قبل از امتحان تاکید کرده‌اند.
اما کمتر دانش‌آموزی پیدا می‌شود که این مساله را جدی بگیرد.
گذشته از مواردی که دانش‌آموز خواندن کل درس را به شب قبل از امتحان موکول می‌‌کند، مواردی هم هستند که
مطالب درسی یاد گرفته شده‌.
به دلیل زمان‌بندی غلط و دوره ناصحیح در ذهن به هم می‌ریزد و فرد نمی‌تواند در امتحان نمره خوبی بگیرد.
در یک جدول زمان‌بندی صحیح باید دقت کافی به استراحت و تفریح هم داده شود.
در چنین برنامه‌ای مواردی که باید روز قبل از امتحان دوره شوند، به دقت نوشته می‌شوند و سپس بر اساس
شدت سختی مرتب می‌شوند.
تنها در این صورت است که شما مدت زمان لازم را برای دوباره خوانی هر موضوع در نظر می‌گیرید و
می‌توانید زمان‌بندی درستی را انجام دهید.
حتی اگر مطلبی بسیار دشوار است و مدت بسیار طولانی برای یادگیری آن مورد نیاز است، می‌توانید از خواندن آن
صرف‌نظر کنید و به جای آن مطالب دیگری را که آسان‌تر هستند دوباره خوانی کنید.
با این روش احتمال پاسخ دادن به اکثر سوالات بخش‌های ساده بالاتر می‌رود و شما نمره بالاتری کسب خواهید کرد.
بدون آنکه لازم باشد با اضطراب یادگیری و یادآوری نکته‌های دشوار دست و پنجه نرم کنید! تیر دوم: استراحت در
برنامه‌ریزی برای درس خواندن در روز قبل از امتحان باید فاصله‌های زمانی خاصی برای استراحت کردن در نظر گرفته شود.
البته بهتر است فاصله این استراحت‌ها بر اساس سختی یا آسانی مطلب مورد مطالعه تنظیم شود.
اما نکته مهم این است که استراحت کردن نباید با فعالیت‌ها پر سر و صدا همراه باشد.
در واقع تماشای تلویزیون یا گوش دادن به موسیقی با صدای بلند به‌جای آرامش باعث حواس‌پرتی شما می‌شوند.
استراحت‌هایی که برای روز قبل از امتحان در نظر گرفته می‌شوند باید هم برای ذهن و هم برای جسم ‌موثر
باشد.
استراحت صحیح باعث می‌شود که تمرکز شما از دست نرود و در ضمن خستگی خود به عاملی برای تشدید اضطراب‌تان
تبدیل نشود.
تیر سوم: خواب‌ راحت 7 ساعت خواب کامل برای فعالیت مناسب بدن امری حیاتی است.
در واقع مهم نیست چه ساعتی می‌خوابید یا چه ساعتی از خواب بیدار می‌شوید.
مهم این است که وقتی می‌خواهید مطالب درسی را دوره کنید کاملا هوشیار باشید و تمرکز کافی داشته باشید.
سعی کنید یک ساعت قبل از به بستر رفتن دیگر مطالعه نکنید.
در ضمن بهتر است به عضلات خود هم استراحت بدهید و فعالیت بدنی شدید هم نکنید.
داشتن خواب کافی یکی از مهم‌ترین فاکتورها در کنترل اضطراب قبل از امتحان است.
تیر چهارم:تغذیه سالم غذاهای مملو از ویتامین و پروتئین همیشه بهترین انتخاب هستند.
مصرف میوه و سبزیجات تازه ذهن را فعال نگه می‌دارد و همین مساله باعث یادگیری بهتر و کاهش اضطراب می‌شود.
در ضمن بهتر است دور قهوه، چای و نوشابه‌های گازدار را هم خط بکشید.
کافئین موجود در این نوشیدنی‌ها شما را بیدار نگه می‌دارد ولی قدرت به خاطر آوردن مطالب را از شما می‌گیرند.
تیر پنجم: تمرکز فکری روز قبل از امتحان هر چیز را که باعث حواس‌پرتی می‌شود کاملا کنار بگذارید.
توجه به هر اتفاق بزرگی در اطراف باعث از بین رفتن تمرکز شما می‌شود.
وقتی تمرکزی روی درس وجود ندارد اضطراب خود به خود به وجود می‌آید.
تیر ششم: مثبت‌اندیشی وقت خود را با افرادی بگذرانید که به شما روحیه می‌دهند یا به قولی انرژی مثبتی به
شما می‌دهند.
اصولا هر وقت فکری منفی به سراغ شما آمد فورا همان فکر را به شکل مثبت تغییر دهید و با
صدای بلند برای خود تکرار کنید.
مثلا ممکن است فکرکنید: همه بچه‌ها یک دور کامل درس را خوانده‌اند و به آن مسلط هستند اما من هنوز
با کتاب سر و کله می‌زنم.
اگر چنین فکری به سراغ‌تان آمد بلافاصله با صدایی رسا بگویید:” من قبلا هم چنین امتحان‌هایی داده‌ام و اکثر مواقع
هم نمره خوبی گرفته‌ام.” تیر هفتم: آرامش قبل از دوره کردن هر مطلب جدید نفس عمیق بکشید و سعی کنید
ذهن خود را از هر فکر دیگری پاک کنید.
در ضمن در پایان جدول زمان‌بندی که برای خود تهیه کرده‌اید زمانی را برای قدم زدن در هوای آزاد در
نظر بگیرید.
این کار باعث می‌شود قبل از امتحان فردا احساس آرامش عمیقی به شما دست دهد..
pcparsi.com





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

شخصیت شناسی از روی فرم شانه ها

شخصیت های نمایشی چه ویژگی هایی دارند؟

با گوش های خود به همسرتان عشق بورزید!

روانشناسی/ برای زن و شوهرانی که دیگر حرفی برای گفتن ندارند

ده نشانه خیانت ( زنان و مردان ) در زندگی زناشویی

قهر کردن زن از خانه

دوای دلتنگی های پس از شکست عشقی

راه کارهای موثر در داشتن رابطه عاطفی صحیح

چگونه بفهمیم که یک نفر واقعا” ما را دوست دارد؟

دلایل دوری کردن یک مرد از همسرش

آیا قانون مورفی و اشتباه پیش رفتن همه کارها واقعیت دارد؟

چگونه از احساسات واقعی یک مرد سر دربیاوریم؟ ( علائم عاشق شدن مردها )

شما چه روحیه ای دارید و شغل مناسب شما چیست؟

اگر در زندگی احساس ناامیدی می کنید حتما این مطلب را بخوانید

چرا خانم ها هنگام قاعدگی بداخلاق می شوند؟؟

نحوه مودبانه برخورد کردن با مردم!

با فرزند نوجوان مان که عاشق جنس مخالف خود شده است چگونه رفتار کنیم؟

علایم و نشانه های خیانت شوهر را بشناسید

راز محبوبیت در میان اطرافیان چیست؟

راهکارهایی برای تربیت کودک شاد

یک رفیق خوب و مفید می‌خواهم اما پیدا نمی‌شود!

کارهایی که بعد از بیدار شدن در صبح نباید انجام داد

مهارت زندگی/ وابستگی افراطی چه عوارضی دارد؟

وابستگی افراطی چه عوارضی دارد؟

شخصیت شناسی افراد از روی لبخند

باورهای مخرب درباره ازدواج

این مسائل در رابطه عاشقانه اهمیتی ندارند

آیا همسرم مرا دوست دارد؟

عوارض جدی جذاب نبودن همسر برای زن و شوهر

دختر 17 ساله ام فقط به فکر خوشگذرانی است!

نقاشی انگشتی؛ سرگرمی ساده و خلاقانه برای کوچولوها

12 پیشنهاد برای اینکه موتور خلاقیت تان را روشن کنید

20 فرمان برای داشتن زندگی بهتر در سال جدید

همسرم من را با نامزد قبلی اش مقایسه می کند ! چه کار کنم ؟

چگونه نگرانی را از خود دور کنیم ؟!

چگونه نگرانی در مورد ازدواج را برطرف کنیم

تکنیک دو دقیقه ای روش عالی جلوگیری از به تعویق انداختن کارها

چرا روابط خانوادگی سرد می شود

چرا عصبی که می‌شویم بیشتر می‌خوریم؟

کودکی خوش رفتار و مؤدب تربیت کنید

وقتی کسی ما را ترک می کند چگونه خشم و ناراحتی خود را کنترل کنیم؟

با خواستگاری که به مادرش وابسته است چه باید کرد؟

تفکر نقادانه چیست؟ و چگونه می توانیم بدان دست یابیم؟

چطور اختلافات خانوادگی را در تعطیلات کاهش دهیم

اگر حس تنفر در شما وجود دارد حتما این مطلب را بخوانید

در تربیت فرزندان نقش پدر مهم تر است یا مادر؟

جملات عالی و جادویی برای تعریف از مردان

افرادی که تازه پولدار شده اند به سندرم ثروت ناگهانی دچار خواهند شد

چگونه صبح خود را با بی حوصلگی و خستگی شروع نکنم؟

چگونه گفتمان سالم و درست با شریک زندگی خود داشته باشیم