آریا بانو

آخرين مطالب

مدل قفسه کابینت؛ 10 ایده برای یک آشپزخانه تمام عیار! خانه داري

  بزرگنمايي:

آریا بانو - با ایده گرفتن از انواع مدل قفسه کابینت و طراحی یک محیط جدید می‌توانید بر تعداد فضای انبار و ذخیره کردن در آشپزخانه خود افزوده و از طرفی به دنبال تغییر ظاهر آشپزخانه باشید.


سرویس دکوراسیون – تا به حال به نصب قفسه در آشپزخانه فکر کرده اید؟ معمولا طراحان ایرانی علاقه‌ای به نصب قفسه ندارند، در حالی که قفسه فضای آشپزخانه را از لحاظ بصری به خوبی متعادل می‌کند. از طرفی با پیاده سازی ایده‌های خلاقانه می‌توانید فضای خود را منحصر به فرد کنید! نمونه‌های زیر می‌توانند شما را در این تغییر دکوراسیون یاری داده و الهام بخش شما باشند.
1. مدل قفسه کابینت کاربردی

استفاده از قفسه علاوه بر ساده بودن، نصبش بسیار کم هزینه‌تر از نصب کابینت جدید است. هم چنین سبب تعادل بهتر فضا می‌شود. نکته‌ی منفی در این امر، نشستن گرد و غبار بر روی این وسایل است؛ بنابراین به شما پیشنهاد می‌دهیم از وسایل کم استفاده‌تر جهت قرارگیری بر روی قفسه‌ها استفاده کنید. هم چنین می‌توانید المان‌های دکوری را جهت قرارگیری بر روی این قفسه‌ها انتخاب کنید؛ بنابراین سریع‌ترین و کم خرج‌ترین راه برای تغییر دکوراسیون نصب قفسه با ایده‌های متنوع است.
2. قفسه کابینت درب دار

از گرد و غبار خسته شده اید؟ این هم یک راه حل بی نظیر برای شما! با نصب چنین در‌هایی برای قفسه هایتان به آن‌ها کارکردی چند وجهی می‌دهید. در حقیقت شما قفسه‌هایی خواهید داشت که هم زمان نقش کابینت را نیز برایتان ایفا می‌کنند.
3. مدل قفسه کابینت استیل

جهت خلق یک طراحی درست و اصولی، انتخاب متریال قفسه‌های خود را بر مبنای طراحی کلی فضا و ترکیب بندی آن انجام دهید. استفاده از چنین سبک‌هایی معمولا فضا را به سمت صنعتی شدن پیش می‌برد، بنابراین سعی کنید آن را در یک ترکیب درست به کار برید تا حس زندگی در چنین طراحی‌هایی از بین نرود. به ترکیب رنگ‌ها و متریال به کار گرفته شده در نمونه‌ی بالا به خوبی دقت کرده و از آن ایده بگیرید.
4. قفسه کابینت سقفی

این سبک طراحی‌ها زاده‌ی فکر خلاق و مهارت یک معمار و طراح داخلی است و بیشتر نقش دکوراتیو دارد. اگر علاقه‌مند به سبک‌های خاص و ایده‌های متفاوت جهت خلق فضایی منحصر به فرد برای خود هستید، این نمونه‌ها را دنبال کنید.
5. مدل قفسه کابینت شیشه‌ای

به طور کلی قفسه‌های شیشه‌ای زیبایی و ظاهر منحصر به فردی دارند و به دلیل شفافیتشان کمک بزرگی به بزرگ‌تر نشان دادن فضا می‌کنند. از طرفی وقتی شیشه را انتخاب می‌کند دیگر نگران انتخاب متریال و رنگ هم خوان با باقی فضا نیستید. اگر مشکل کمبود جا دارید و نمی‌توانید از قفسه‌های دیواری بهره برید، همانند تصویر از نمونه‌ی پایه دار آن استفاده کنید و آن را در گوشه‌ای کم رفت و آمد قرار دهید.
6. قفسه کابینت باز و بسته

ترکیب قفسه‌های بدون در با فضا‌های پر و نیز قفسه‌های قاب دار می‌تواند یک دیوار منحصر به فرد در آشپزخانه شما ایجاد کند. این ایده با اجرایی نامتقارن به راحتی فضا را پویا کرده و می‌تواند تبدیل به نقطه عطف آشپزخانه شما شود. در این تیپ کار‌ها می‌توانید از عناصر دکوراتیو بیشتری بهره برده و جنبه‌ی زینتی هم با آن‌ها بدهید. همان طور که در نمونه مشاهده می‌کنید، از گیاهان سبز و عناصر دکوراتیو بر روی قفسه‌ها استفاده شده است. از طرفی می‌توانید از قفسه‌های در دار برای نگهداری ظروف پرکاربرد بهره برید. در این صورت آن‌ها را از گرد و غبار محافظت خواهید کرد.
7. قفسه کابینت توکار

این نوع قفسه‌ها هم از لحاظ زیبایی و طراحی و هم از نظر محافظت بیشتر ظروف نسبت به نمونه‌ی کاملا آزاد آن، انتخاب بهتری است. قرارگیری این نوع قفسه‌ها بر زیر کابینت ها، نوعی نظم بصری را در دید بیننده ایجاد می‌کند. از طرفی اطمینان خاطر خواهید داشت که از قسمت بالای آن‌ها ضربه‌ای بهشان نخواهد خورد. در نمونه‌ی آورده شده طراحی با زیرکی تمام، رنگ خنثی کابینت‌ها را با انتخاب چوب برای قفسه ها، در هماهنگی کامل با محیط، تعادل بخشیده است.
8. قفسه کابینت کوچک مقیاس

به این تصویر نگاه کنید! به جای به کاربردن فضای زیاد برای قفسه ها، با خورد کردن آن در قسمت‌های مختلف، هم به نوعی تناسب بصری برسید، هم دسترسی به ظروف را برای خود راحت‌تر کنید. چنین طراحی‌های معمولا برای کاربر مناسب‌تر است. در این حالت در بخش‌های مختلف منزل قفسه‌های مختلفی برای استفاده قرار دارد نه صرفا بخشی خاص از فضا! کاربران فضا معمولا از قفسه‌های بالایی که به راحتی قابل دسترس نیست جهت قرار گیری ظروف زینتی و یا کم مصرف استفاده می‌کنند.
9. قفسه کابینت‌های دکوری

قفسه‌های موجود در آشپزخانه نباید صرفا برای ذخیره و انبار کردن ظروف به کار روند. بلکه همانند نمونه‌ی آورده شده می‌توانند برای نشان دادن عناصر دکوری مورد استفاده قرار گیرند. بدین منظور می‌توانید یک بخش از آشپزخانه خود را به این کار اختصاص دهید. به این تصویر به خوبی دقت کنید. نکته‌ی مثبت در آن سادگی و کم بودن تعداد المان‌ها است. شما نیز از به کار گیری تعدد و شلوغی بپرهیزید.
10. قفسه کابینت مخفی

اگر در آشپزخانه تان فضای پرت و رها شده دارید، همانند تصویر با نصب قفسه ازآن بهترین استفاده را بکنید. استفاده از قفسه در کنج فضا نه تنها آن را از رها شدگی دور می‌کند بلکه فضایی جهت ذخیره و انبار کردن نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. هم چنین می‌توانید با استفاده از نورپردازی جنبه‌ی زیباتری به آن و در نتیجه‌ی به فضای خود هدیه دهید.
اگر شما هم از ایده‌ی جذاب و خاصی برای طراحی و دکوراسیون آشپزخانه منزل خود استفاده کرده اید، نظرات و تجربیات خود را در انتهای همین صفحه در قسمت "ارسال نظر" با مخاطبان ستاره در میان بگذارید.
ثمینا فراهانی

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/99623/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پاراسومنیا یا خواب پریشی چیست؟ علل ، انواع و درمان آن

هموفوبیا، ترس از خون چیست؟ علایم و راههای درمان

علایم و انواع اختلال یادگیری + راههای درمان اختلال یادگیری

نوروپلاستیسیتی: چگونه از قابلیت شکل پذیری مغز خود استفاده کنیم؟

معنا درمانی: تعریف ، تکنیک و اثربخشی

آشنایی با پدیده ای به نام هیپنوتیزم درمانی

علایم ، جلوگیری و درمان بحرانی به نام سرماخوردگی روانی

معرفی 10 نوع از رایج ترین انواع سخنرانی ها

همه چیز درباره ی انحصارطلبی و افراد انحصار طلب

کهن الگوی شخصیتی چیست و چه کسی کهن الگو را ارائه داد؟

چگونه هنر درمانی روح و روان را التیام می بخشد؟

سوگیری پس نگری چیست و چه تاثیری بر زندگی فرد دارد؟

علائم و راه درمان سندرم چارلز بونت بیماری مربوط به چشم

7 نوع سبک مدیریت: کدام یک بهترین است؟

سایبربولی یا زورگویی سایبری چیست و چگونه جلوی آن را بگیریم؟

آشنایی بیشتر با روانشناسی سازمانی

چگونه با از دست دادن یک حیوان خانگی محبوب کنار بیاییم؟

طرحواره درمانی چیست و چگونه کار می کند؟

سن گرایی چیست و راههای مبارزه با سن گرایی

چگونه با غم از دست دادن نوزاد کنار بیاییم؟

ادراک یا دریافتن چیست و چه تاثیری در زندگی دارد؟

همه چیز درباره تیپ شخصیتی ENTP

چه چیزی باعث ترس از صمیمیت می شود؟

اثر پروانه ای : هر آنچه باید درباره آن بدانید

علل، علایم و درمان HPPD یا اختلالات ادراک توهم زا

هر آنچه که باید قبل از داشتن فرزند دیگر در نظر بگیرید!

اعتماد به نفس غیر منطقی چیست و آیا چیز خوبی است؟

خودبیانگری چیست و چگونه آن را تقویت کنیم؟

چرا باید به انجام درمان های روانشناسی پایبند باشید؟

آشنایی با مکتب ندانم گرایی یا آگنوستیک

مصرف قهوه و افسردگی چه ارتباطی با هم دارند؟

ویژگی ها و عملکردهای شناختی تیپ شخصیتی entj

وظایف وکیل خانواده چیست و چرا باید از وکیل کمک بگیریم؟

همه چیز درباره روانشناسی محیطی

علل بیماری کندن پوست چیست و چگونه درمان می شود؟

انواع گفتگوهای درونی و راههای تقویت گفتگوی درونی مثبت

نام یک نفر چگونه می تواند بر سرنوشت او تأثیر بگذارد؟

رسانه های اجتماعی و تأثیر آن بر سلامت روان

رهبری اخلاقی چیست و چرا اهمیت دارد؟

رفتار بچه گانه در بزرگسالان: علائم و نحوه برخورد با آن را بشناسید

وضعیت فرسودگی شغلی برای زنان در محل کار

علل، علایم، عوارض و درمان خشم فروخورده

تیپ شخصیت ESTP: ویژگی ها و عملکردهای شناختی

بیماری قلب خالی: جوانانی که احساس می کنند زندگی هیچ است

6 نشانه یک فرد کنترل کننده + نحوه برخورد با کنترل گری

اضطراب موقعیتی: تعریف، علائم و نحوه مقابله

علامت خشونت خانگی و کارهایی که می توانید در مورد آن انجام دهید

اختلال هذیان چیست و چه چیزی باعث ایجاد اختلال هذیانی می شود؟

آنچه باید قبل از انتخاب مشاوره آنلاین بدانید

تروما چیست؟ انواع، علائم و راههای درمان