آریا بانو

آخرين مطالب

شفاخونه/ درمان ديابت با سرکه پزشکي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز -

آخرین خبر/ در طب سنتی سرکه معادل انسولین است. سرکه خاصیت ذوب کنندگی دارد و مانند داروی جرم گیر (چانته و...) عمل می کند و تمام رسوبات و گرفتگی های عروق، مثل چربی‌های انباشته شده در عروق را ذوب و برطرف می کند. بنابراین سرکه را می توان رقیق کننده ی خون، دفع کننده ی سودای خون، پاک کننده سودای سطحی خون، کاهنده فشار خون، پایین آورنده‌ی قند و چربی خون و رفع کننده‌ی مجموعه‌ی انسدادهای سطحی و عمقی عروقی خونی دانست.
با توجه به مطالب بالا می توان بوسیله سرکه دیابت و فشار خون را که خود منجر به وجود آمدن نسل بزرگی از بیماریها نظیر سکته قلبی و مغزی و غیره می شود را کنترل و درمان کرد

علت بروز دیابت:
اخلاط و رسوبات ناشی از دم و بلغم در اندامهایی مثل کبد و پانکراس رسوب می‌کند. این رسوب چون از خلط، ماده‌ای غلیظ است رسوبش موجب کاهش کارایی طبیعی غده پانکراس شده و در نتیجه مانع تولید انسولین و ترشح آن در خون گردیده و در نتیجه دیابت بروز می کند.
نقش انسولین در خون مثل نقش سرکه است. به عنوان مثال: همانطوری که اگر سماور یا کتری جرم گرفته باشد در آن سرکه می ریزند تا رسوبات آنرا پاک کنند، سرکه هم خون را از چربی‌ها و رسوبات تمیز و رگها را پاک می کند. انسولین هم چنین نقشی در بدن دارد و در سراسر بدن می چرخد و عروق را پاکسازی می کند. لیکن رسوب بلغم و دم در غده تولید کننده انسولین یعنی پانکراس مانع ترشح انسولین شده و کار شستشوی داخل بدن کُند می شود. و دیابت به وجود می آید. لذا انسولین صنعتی یا شیمیایی به افراد داده می شود که بدن را از رسوبات پاکسازی کند. ولی درمان واقعی زمانی صورت می پذیرد که غده پانکراس را از رسوبات پاکسازی کنیم تا دوباره به کار بیفتد و دوباره انسولین طبیعی را تولید کند.

بیشترین زمینه بروز دیابت کاهش صفراست که موجب رسوب مواد و ایجاد انسداد در اندامهای گوناگون بخصوص اندامهای انتهایی بدن می شود.

گرمای ناشی از صفرا خاصیت سوزانندگی و نفوذپذیربی به ریزترین مویرگهای بدن و انتهایی‌ترین قسمتهای بدن را داراست. بنابراین اگر ماده صفرا به اندازه کافی در بدن وجود داشته باشد اجازه رسوب دم و بلغم اضافی را در هیچ عضوی از جمله پانکراس نمی‌دهد و دیابت هم به وجود نمی‌آید. کمبود صفرا باعث ایجاد دیابت سرد در افراد بلغمی (سرد و تر) و دیابت گرم در افراد دموی (گرم و تر) می شود. دیابت سرد بیشتر در زنان و دیابت گرم بیشتر در مردان شایع است. علت بروز دیابت در افراد دموی این است که گرمی بدن آنها خاصیت سوزانندگی و نفوذپذیری مثل صفرا را ندارد و نمی‌تواند مانع رسوب مواد در بدن شود.
همانطور که گفتیم صفرا عامل گذر خون به ریزترین مویرگ‌ها و قسمتهای انتهایی بدن است. کمبود صفرا مانع رسیدن خون به قسمتهای انتهایی بدن و در نتیجه احساس سرما، گزگز و مورمور شدن این اندامها می شود. این علائم در افراد دیابتی بیشتر دیده می‌شود و عوارض شدیدی را برای‌شان ایجاد می‌کند. به عنوان مثال با کوچکترین خراشی، پا زخم شده و به علت عدم خون رسانی به موقع، زخم پا دچار عفونت می‌شود. در بعضی مواقع نیز عفونت منتشر شده و قسمتهای بالای پا را فرا می‌گیرد. در این شرایط طب کلاسیک راهی جز قطع عضو پیشنهاد نمی‌کند.
در طب سنتی برای درمان زخم پای دیابتی تلاش می‌شود که صفرا و خون را به قسمت‌های انتهایی بدن برسانند و زخم را درمان کنند. در افراد دیابتی پا سرد و سوداوی شده و رسوبات مانع حرکت خون به قسمت‌های پایین پا می‌شوند. با مصرف سرکه به صورت سرکنگبین (عسل 3 واحد+ عرق نعنا 2 واحد+ سرکه 1 واحد) و خوردن غذاهای با مزاج گرم و صفرا زا مسیر رگها از رسوبات پاکسازی شده و خون در قسمت‌های پایین پا جریان می‌یابد. (انتخاب واحد اندازه گیری با شماست می تواند یک قاشق یا فنجان و حتی لیوان باشد).

با خوردن غذاهای صفرا زا مثل عسل، حرارت مورد نیاز بدن تامین شده و با سرکه مسیر رگها باز می شود. صفرای تولید شده نیز به راحتی می‌تواند در اندامهای تحتانی نفوذ کند و خون گرم و تازه را به زخم برساند. با این شیوه، عفونت ایجاد شده از بین می‌رود و زخم ترمیم می‌یابد.

نکته: در دیابت کودکان بهتر است به جای سرکه از آبغوره یا آبلیمو تازه استفاده شود.
توجه داشته باشید که در زخم پای دیابتی علاوه بر خوردن غذاهای گرم و صفرا زا و استفاده از سرکنگبین، برای خارج کردن عفونت از پا نیاز به یک مکنده قوی داریم تا عفونت ها را کشیده و خارج کند و آن چیزی نیست جز نمک. حتماً ضرب المثل معروف هر چه بگندد نمکش می زنند را شنیده اید. 2 واحد نمک را به 5 واحد عسل اضافه کرده خوب هم بزنید و آنرا روی زخم پانسمان کنید تا جایی از پا که عفونت پیش رفته باشد دچار سوزش خواهد شد. به عنوان مثال اگر انگشت پا زخم شده و عفونت آن تا زانو پیش رفته باشد پانسمان نمک و عسل باعث سوزش پا تا زانو می شود و در واقع نشان می دهد که عفونت تا کجا پیش روی کرده است. هر چه از سوزش پا کمتر شود نشان دهنده آن است که عفونت کاهش یافته و رو به بهبود است و باتمام شدن سوزش عفونت کاملاً از بین رفته است. در این موقع رنگ زخم هم از طوسی به قرمز تغییر رنگ می دهد و این یعنی اینکه صفرا به زخم رسیده و بوی بد زخم هم از بین می رود هر 12 یا 24 ساعت پانسمان را تعویض کنید. در مرحله بعد برای کمک به درمان و بسته شدن زخم از روغن زیتون و عسل استفاده می کنیم. به این صورت که 5 واحد روغن زیتون+ 2 واحد عسل یا برعکس5 واحد عسل+ 2 واحد روغن زیتون را با هم خوب حل کرده روی زخم را پانسمان کنید. البته همه افراد در تمامی زخمها و سوختگی‌ها می توانند از این پانسمان استفاده کنند.
در ضمن برای اینکه شتاب باز کردن عروق بیشتر شود بهتر است از زالو هم استفاده کنیم. زالو موادی را به درون خون تزریق کرده و باعث رقیق شدن خون می شود و از طریق مکش خونهای کثیف و آلوده را از بدن خارج می کند و به جای آن خون سالم در رگها جریان می یابد که باعث تسریع در درمان می شود.

اگر می خواهید به دیابت مبتلا نشوید صفرا را در بدن خود نگه دارید. یادتان باشد که خشم و عصبانیت باعث افسردگی و سرد مزاجی می شود استمرار در مصرف آب یخ بخصوص در سرد مزاجان باعث سرد شدن کل بدن می شود و این به معنی شروع نسل بزرگی از بیماریها.

- دیابت بیشتر در کودکان سرد مزاج بوجود می آید.

- منتشرترین و اولین گروه مبتلایان به دیابت سرد مزاجها هستند.

- دیابت حاملگی در زن سرد مزاج پدید می آید.

- دیابت عصبی در افراد سرد مزاج بوجود می آید.

زن باردار طبع سرد + خوردن غذاهای سرد مزاج = دیابت

دیابت کودکان از سردی است و شاید سردی است که از رحم مادر با خودآورده است بنابراین توجه به نوع تغذیه در دوران بارداری و شیردهی خیلی اهمیت دارد. زنان سرد مزاج بهتر است که در دوران بارداری از مصرف لبنیات و ترشیجات آب یخ و انواع گوشت های سرد مزاج مثل مرغ، ماهی- گاو. سوسیس و کالباس و فست فودها و دیگر تنقلات کارخانه ای خودداری کنند یا در صورت لزوم همراه با مصلح استفاده کنند.

افرادسردمزاج بهتراست از گرمی جات بلند مدت استفاده کنند مثلاً ارده و شیره در زمستان.

استفاده از گرمی کوتاه مدت مثل دود کردن اسفند و نمک زیرا دود اسفند و عطرها زودتر از مواد خوراکی به مغز می رسد و روان را گرم می کند. خوردن هر شب یک قاشق مربا خوری اسفند با آب تا 40 شب سودا و بلغم اضافی را از بدن خارج و صفرا تولید می‌کند البته اسفند را نباید جوید بلکه باید با آب قورت داد. سردیجات را همراه با مصلح آنها مصرف کنید. مثلاً ماست را همراه با موسیر و نمک یا پونه، آویشن، فلفل و گل سرخ مصرف کنید یا پنیر تازه را با مغز گردو، آویشن- نعنا خشک- سبزیهای معطر سیاهدانه و زیره استفاده کنید.

قابل توجه افراد دیابتی
در صورتیکه شخصی بیش از اندازه مورد نیاز انسولین مصرف کند مجاری بیش از حد باز شده و این افراد سریع افت قند پیدا می کنند و دچار مشکل می شوند مثلا راه می روند می افتند. یا بی قراری و بی حوصلگی شدیدی در مغز پدید می آید به طوری که فرد می خواهد به سرش ضربه بزند یا جیغ بکشد چرا؟ چون انسولین اضافی صفرای موجود در مغز را پایین کشیده و گرما در سرش ندارد و به همین دلیل بی قرار شده است در این حالت فوری به فرد دیابتی عسل یا هر ماده شیرین دیگری را بخورانید.

قابل توجه افراد سرد مزاج یعنی بلغمیها و سوداویها و حتی دمویها: طیف وسیعی از بیماریها مثل انواع سرطانها، گرفتگی های عروقی قلبی و مغزی، کمردردها، پادردها، واریس. بعضی رماتیسم ها، بیماری ریوی و غیره ... ناشی از سردی و رطوبت زیاد و همچنین ناشی از تجمع رسوبات در خون و بدن است که باعث ایجاد بیماری و گرفتگی های مختلفی می شود. در این زمینه کم خوری و ورزش و استفاده از غذاهای با طبع گرم کمک شایانی به درمان و رفع گرفتگیها و بیماریها می کند به عنوان مثال: برای درمان سرطانها و گرفتگی های ناشی از سردی و رسوب مواد در بدن روزانه 3 تا 6 لیوان آب جوش بخورید و بدوید تا خوب عرق کنید حتماً تجربه کرده اید که پس از خوردن یک لیوان چای داغ گرم می شوید و عرق می کنید درواقع با عرق کردن یک سری سموم همراه با آب از پوستمان دفع می شود (یعنی لزوماً نباید آب مصرف شده حتماً از کلیه ها دفع شود) به این صورت که وقتی شما آب جوش می خورید (مثل گرمای چای) معده گرم می شود و همین گرما وارد سلولها شده و در بدن منتشر می شود. حرارت از طریق عروق به صورت عرق همراه با سموم موجود در بدن از طریق پوست دفع می شود. حالا اگر خوردن آب جوش همراه با تحرک و دویدن باشد گرمای بدن افزایش یافته و گردش خون نیز بواسطه تحرک ما سریعتر می شود و این گرما و حرکت سریع خون باعث آب شدن و کنده شدن رسوبات در مجاری شده یک سری رسوبات نرم و در خون جریان می یابند و یک سری از رسوبات از طریق عرق کردن از پوست خارج می شوند درست مثل جوی آبی که با فشار زیاد آب تمام گل و لای آن شسته و تمیز می شود. تمام عروق بدن نیز شسته و تمیز می شوند. در افرادی که منافذ پوستی آنها به دلیل سودای زیاد بسته باشد و معمولاً هم عرق نمی کنند. عرق با فشار خارج شده و بوی نامطبوعی هم خواهد داشت.

منافذ پوست در واقع پنجره های تنفسی بدن است که باید باز باشند و در صورت بسته بودن این منافذ بخاطر سودای موجود در سلول پوست تیره و فشرده می شود و سودای زیادی خود عامل سرطان است.
برای باز کردن منافذ پوست بهتر است هفته ای یک بار کیسه کشیده شود و بعد از اتمام حمام دوباره کیسه را به سرکه آغشته کنید و یک بار دیگر هم آرام کیسه بکشید زیرا سرکه خاصیت نفوذپذیری و جرم گیری دارد و با نفوذ در سلولهای پوست آنها را جرم گیری می کند البته ممکن است کمی پوست تان دچار سوزش شود بعد از 5 الی 10 دقیقه خودتان را بشورید و خشک کنید.
نکته قابل توجه اینکه اگر 12 ساعت قبل از حمام بدن را روغن مالی کنید مثلا با روغن کنجد یا روغن بادام شیرین و غیره رسوبات نرم شده و راحت تر با کیسه از بدن جدا می شوند.



لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/9974/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انیمیشن دیدنی ناسا از قمر سیاره مشتری

یک لرزه‌سنج مسافر ماه می‌شود!

به مناسبت روز بزرگداشت شاعر و نویسنده بزرگ قرن هفتم، سعدی شیرازی

به دنیا دل مبند ای دل به فکر توشه ره باش ‏

به بهانه اول اردیبهشت یادروز سعدی شاعر بلند آوازه ایران و جهان‌

اعلام برنامه بازی‌های شهرداری گرگان در فینال بسکتبال غرب آسیا

تارتار: کسی فکر نمی‌کرد ملوان روزی با سپاهان رقابت کند

معرفی کادر فنی تیم ملی دارت برای قهرمانی آسیا

گل سعید واسعی به فولاد بوی انتقام می‌داد!

بیانیه هیات مدیره باشگاه تراکتور

تصمیم سخت ستاره چلسی؛ تردید برای جراحی

10 سال از یکی از سوپرگل‌های دیمیتار برباتوف با پیراهن موناکو گذشت

پس از یک سال؛ ستاره ناکام لیورپول جدا می‌شود

آنچلوتی: اگر نیاز باشد با 7 مدافع و دو گلر بازی می‌کنیم

آمار نیما کار پیام برای بازگشت را سخت کرد

سروش رفیعی: حاشیه ندارم چون فیلم بازی نمی‌کنم!

فصل سوم «پدرخوانده» ابوطالب آماده پخش شد

تیزر جدید شب‌آهنگی با حضور بازیگر زن جوان

ترفندهای بچه برای درآمدزایی!

تولد هجده سالگی دختر تام کروز در غیاب پدرش / شباهت باور نکردنی سوری به مادرش کیتی هولمز

نیم قرن از عمر مهران احمدی بازیگر نقش بهبود پایتخت گذشت/ پنجاه سالگی ات مبارک

دورهمی دوستانه مهرانه مهین ترابی و رابعه اسکویی بعد از مدت ها | تعطیلات آخر هفته دلچسب بازیگران

آوازی از استاد شجریان بر شعر سعدی

آرزوی پسر بچه ای که پشت در کنسرت معین فلوت می زد

تصاویری از خسارت سیل امارات

امدادرسانی‌ نیروهای بسیج و سپاه در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

فیلمی از لحظه انفجار مغازه عطرفروشی

حمله شرور قمه‌به دست به خودروی پلیس

امدادرسانی 112 روستا در سیستان و بلوچستان

‏ویدئویی از سرقت با خونسردی کامل و بدون ماسک از پارکینگ و انباری یک مجتمع

قتل راننده تاکسی ترکیه‌ای به دست مسافر ایرانی

صحنه ای جالب از تخم گذاشتن شاهین پشت پنجره

ایده های جالب یک آدم خوش ذوق!

سعدی‌خوانی مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی

دسر رولت شکلاتی یک عصرانه خفن

طرز تهیه تست مرغ و پپرونی

یک روش راحت برای درست کردن باقلوا

نحوه استفاده از به دانه برای کاهش التهاب گلوی کودک

احتمال گسترش آنفلوآنزای پرندگان در سطح جهان

این ترفندها باعث می‌شود، بلندقدتر به نظر برسید

درمکان های عمومی همیشه مواظب فرزندتون باشید خطر در کمین است!

خواستگاری دارم که پیش قدم نمیشه چه باید بکنم؟

اقدام زیبای عروس و داماد بعد از مراسم عروسی شان

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

نمایی از داخل کپسول فضانوردی Orion

مارک زاکربرگ: دستگاه جدیدمان مغز را می‌خواند

بزرگداشت شاعری که پیشانی زبان پارسی است/ گوته تا شجریان از «سعدی» اعتبار گرفتند

برنامه 6 بازی پایانی پرسپولیس و استقلال

مدیر شمس‌آذر: پنالتی استقلال غلط بود

ماجراجویی شاگردان شجاعی در قامت یک تیم هجومی