آریا بانو
500 میلیون نفر از مردم آسیا-پاسفیک گرسنه هستند
شنبه 12 آبان 1397 - 12:20:57
آریا بانو - سازمان ملل در گزارشی اعلام کرده‌ است: نزدیک به 500 میلیون نفر از مردم آسیا گرسنه و از دسترسی کافی به خوراکی‌های مغذی محروم هستند.

به گزارش ایسنا، در گزارش جدید سازمان ملل آمده‌ است: تقریبا 500 میلیون نفر از مردم آسیا-پاسفیک از جمله ساکنان بزرگترین شهرهای این منطقه دچار سوء تغذیه هستند.
طبق گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، درحالیکه کشورهای آسیایی رشد سریع اقتصادی را تجربه کرده‌اند، پیشرفت‌های ناچیزی در راستای مقابله با گرسنگی بدست آمده و تقریبا حدود 486 میلیون نفر در این منطقه با معضل گرسنگی روبرو هستند.
برآوردهای فائو نشان می‌دهد تعداد افرادی که در شرق و جنوب شرق آسیا از سوء تغذیه رنج می‌برند ثابت مانده و این درحالیست که در فاصله سال‌های 2005 تا 2015 کاهش چشمگیری داشته‌ است و در حقیقت در منطقه اقیانوسیه 200 هزار نفر افزایش یافته‌ است. همچنین آسیب‌پذیرترین گروه جمعیتی در این منطقه گرسنه‌تر شده‌اند.
بنابر این گزارش، سال 2017 در مقایسه با سال قبل از آن، تقریبا 20 میلیون نفر بیشتر "ناامنی شدید غذایی" را تجربه کرده‌اند که عمدتا در جنوب و جنوب شرق آسیا بوده است.
در گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد آمده‌ است: این وضعیت در شهرهای بزرگ این منطقه نیز مطلوب نیست. در بانکوک پایتخت تایلند بیش از یک سوم از کودکان از حداقل رژیم غذایی قابل قبول بهره‌مند نیستند. در پاکستان نیز این رقم 96 درصد اعلام شده‌ است.
به نوشته روزنامه تایم، همچنین بنابر گزارش فائو 79 میلیون نفر از کودکان زیر پنج سال در سراسر این منطقه از رشد کامل بازمانده‌اند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/100120/500-میلیون-نفر-از-مردم-آسیا-پاسفیک-گرسنه-هستند
بستن   چاپ