آریا بانو
مدیر عامل صندوق بازنشستگی در گفت و گو با ایرنا:
95.5 درصد بازنشستگان زیر 3 میلیون تومان حقوق می گیرند
شنبه 12 آبان 1397 - 15:55:35
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - تهران- مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: 95.5 درصد بازنشستگان زیر 3 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

جمشید تقی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 30هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان نیاز داریم، درخواست ما این است که 15 هزار میلیارد تومان در بودجه سال 98 برای این امر تخصیص یابد.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: سال 98 باید سال اجتماعی باشد و بودجه‌ها باید به این سمت بیایند، واقعیت این است که بسیاری از بازنشسته‌ها عیالوار و مستاجر هستند و با حقوق 2 میلیونی نمی‌توانند گذران امور کنند.
وی با بیان اینکه می‌دانیم که در نظر گرفتن چنین اعتباری در لایحه بودجه بسیار مشکل است، تصریح کرد: این اعتبار از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به قشر بازنشستگان نگاه ویژه‌ای شود.
تقی زاده بیان کرد: در حال حاضر ماهانه 3250 میلیارد تومان به بازنشستگان حقوق می پردازیم که رقم بسیار بزرگی است، اما در این شرایط تلاش کردیم، در این مدت حقوق بازنشستگان را به موقع پرداخت کنیم تا امنیت روانی جامعه هدفمان مختل نشود.
وی با بیان اینکه 15 هزار میلیارد تومان باید برای همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان تصویب شود که این امر نیازمند همراهی مجلس و دولت است، گفت: وظیفه ما این است که حرف بازنشستگان را بشنویم و آن را منتقل کنیم و از آن سو وضعیت دولت را نیز برایشان بازگو کنیم.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: روی شفافیت و پاسخگویی تمرکز و تلاش کردیم تا ساختار ضد فساد ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه اصلاح حاکمیت شرکتی را در بخش اقتصادی دنبال می‌کنیم و در حال واگذاری شرکت‌ها هستیم، افزود: در این راستا همه جوانب امر را در نظر می‌گیریم و شرکت‌ها را به اشخاصی که اهلیت آن را دارند واگذار می‌کنیم.
* افزایش وام بازنشستگان
تقی زاده با بیان اینکه وام ضروری بازنشستگان از 4 به 5 میلیون تومان افزایش یافته و به 400 هزار نفر تعلق می‌گیرد، بیان کرد: تا کنون 26 هزار و 500 نفر وام خود را دریافت کرده‌اند و 33 هزار نفر دیگر در ماه آینده مشمول می‌شوند و به این ترتیب تا اسفند 200 هزار بازنشسته وام ضروری می‌گیرند و 200 هزار سهمیه دیگر در شش ماه اول سال آتی توزیع می‌شود.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی گفت: شمار سفرهای زیارتی و سیاحتی بازنشستگان از 100 به 200 هزار مورد رسیده است، همچنین علاوه بر این 50 درصد تخفیف هتل برای بازنشستگان درنظر گرفته‌ایم.
وی ادامه داد: از دیگر اقدامات احداث خانه‌های امید است، به دنبال تکمیل این خانه ها هستیم و در تهران 40 هکتار و در شهرستان‌ها 20 هکتار زمین برای ایجاد دهکده‌های سلامت نیاز داریم که در حال رایزنی برای دریافت آن هستیم.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: سه چهارم بودجه بازنشستگان از سن 60 سالگی به بعد صرف درمان می‌شود، افزود: برای سلامت بازنشستگان و پیشگیری قبل از درمان هر قدر لازم باشد هزینه خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: شعار ما این است که بازنشستگان در خانه نمانند و به صحنه بیایند و در راستای این شعار حتما جشنواره‌های ورزشی را توسعه می‌دهیم و در حال رایزنی هستیم تا فدراسیون ورزش‌های بازنشستگی راه اندازی کنیم.
*2181 * 3063

http://www.banounews.ir/fa/News/100152/955-درصد-بازنشستگان-زیر-3-میلیون-تومان-حقوق-می-گیرند
بستن   چاپ