آریا بانو
فوتبال قهرمانی زنان آسیا/
سرمربی تیم ملی فوتبال زنان:برای صعود به مرحله حذفی آماده ایم
شنبه 12 آبان 1397 - 19:22:01
آریا بانو - تهران- «مریم آزمون» سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران گفت: تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و به رغم برگزار نشدن دیدارهای تدراکاتی مهم، برای صعود به مرحله حذفی رقابت های قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو آماده ایم.

به گزارش ایرنا، رقابت های فوتبال زنان آسیا برای کسب سهمیه المپیک 2020 ژاپن از نیمه آبان ماه به میزبانی کشور تایلند آغاز می شود و ملی پوشان زن ایران در گروه بی مرحله مقدماتی روز های 17 و 22 آبان ماه به ترتیب به مصاف لبنان و هنگ کنگ می روند.
آزمون امروز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمام تلاش بازیکنان و کادر فنی صعود به مرحله حذفی است تا پس از آن برای ادامه رقابت ها مقابل حریفان برنامه ریزی کنیم. البته وقتی در مرحله مقدماتی فقط با دو دیدار شانس موفقیت دارید، قطعا هر بازی حکم مرگ و زندگی را دارد و شرایط سخت می شود ولی برای صعود آماده ایم.
وی با بیان اینکه بازیکنان تلاش می کنند با حفظ تمرکز و روحیه بالا به مصاف حریفان خود بروند، گفت: پیش از این شرایط به گونه ای رقم خورد که انجام بازی های تدارکاتی هماهنگ نشد تا مسابقه دوستانه مهمی پیش از اعزام نداشته باشیم. البته مقابل تیم جوانان در دیدارهای تدارکاتی به میدان رفتیم و امیدواریم بازیکنان در دیدارهای پیش رو نمایش قابل قبولی ارائه دهند.
سرمربی تیم ملی زنان ایران در باره شناخت از تیم های لبنان و هنگ کنگ در رقابت های قهرمانی آسیا گفت: بازی های این دو تیم را در سال 2017 و 2018 آنالیز کردیم. البته تیم بزرگسالان هنک کنگ نسبت به تیم های دیگر ناشناخته است ولی درتیم های پایه موفق ظاهر شدند. اما تیم لبنان فوتبالی شبیه ایران دارد.
آزمون ادامه داد: فوتبال زنان در آسیا رشد چشمگیری داشته است و همه کشورها به فوتبال بانوان اهمیت می دهند و فدراسیون فوتبال ایران و کادر فنی نیز با برگزاری اردوها و ارائه برنامه های تاکتیکی در این خصوص تلاش کردند.
وی با اشاره به حضور«حسین عبدی» مشاور فدراسیون فوتبال در فوتبال بانوان همراه تیم اعزامی اظهار داشت: برنامه ما استفاده ازتجربیات مربیان باتجربه و تحصیل کرده در کنار تیم است. این در حالی است که در صعود تیم زیر 19 سال بانوان ایران به مرحله حذفی رقابت های قهرمانی آسیا، حضور آقای عبدی قطعا تاثیر داشت. زیرا فدراسیون در کنار حمایت هایی که از تیم های زنان داشته، منتظر دیده شدن ثمره تلاش های سال های اخیر خود در این بخش است و در این راه از افراد حرفه ای استفاده می کند.
سرمربی تیم ملی زنان افزود: در باره چگونگی شناسایی بازیکنان اعزامی بیان کرد: در فرصتی 8 ماهه، حدود 100 بازیکن از همه لیگ های زنان را رصد کردیم و حتی بازیکنانی که به دلیل سنی امکان بازی در تیم جوانان را نداشتند به تیم ملی بزرگسالان پیوستند تا پس از غربال گیری بهترین ها را انتخاب کنیم.
وی ادامه داد: این غربال گری به گونه ای بود که تیم ملی زنان نسبت به سال گذشته از 10بازیکن جدید برخوردار شد و تلاش کادر فنی انتخاب شایسته ترین بازیکنان بود.
آزمون خاطرنشان کرد برای پیشرفت فوتبال زنان در کنار تلاش های فدراسیون، نیاز است رسانه ها با حمایت های خود سبب دیده شدن بازیکنان شوند تا انگیزه آنها بیشتر شود.
الهام فرهمند، هاجر دباغی، زهرا سربالی از اصفهان، مونا حمودی و سارا ظهرابی نیاز از خوزستان، فاطمه سهرابی و عارفه سید کاظمی از کرمان، فاطمه امینه برازجانی از بوشهر، زهرا قنبری از تهران، سمانه چهکندی از خراسان رضوی، بهناز طاهرخانی از قزوین، افسانه چتر نور از زنجان، شقایق روزبهان، ملیکا متولی، فاطمه گرایلی و فروغ موری از مازندران، سارا قمی از گیلان، زهرا خواجوی از همدان، مریم نامی از ایلام و کویستان خسروی از البرز 20 بازیکن اعزامی به این رقابت ها هستند.
ملی پوشان زن فوتبال ایران، یکشنبه شب فردا با پرواز مستقیم، تهران را به مقصد بانکوک ترک خواهند کرد.
ورزشی**9029**

http://www.banounews.ir/fa/News/100173/سرمربی-تیم-ملی-فوتبال-زنان-برای-صعود-به-مرحله-حذفی-آماده-ایم
بستن   چاپ