آریا بانو
طرح ملی گفتگوی خانواده در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
شنبه 12 آبان 1397 - 19:36:18
آریا بانو - معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: طرح ملی گفتگوی خانواده در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا معصومه ابتکار امروز در جلسه طرح گفت‌وگوی ملی خانواده در خراسان جنوبی اظهار کرد: دولت در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برنامه‌ها و سیاست‌هایی دارد و یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها نیز موضوع خانواده و توجه به آن است.
وی تصریح کرد: خانواده مهم‌ترین پایگاه و نهاد رشد بشری و یک نهاد حمایتگر و الهام بخش برای جوامع بشری است لذا نهاد خانواده اهمیت بالایی دارد و باید این نهاد را با توجه به فراز و نشیب‌هایی که وجود دارد به‌خوبی مدیریت کرد.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: جامعه سالم به خانواده سالم بستگی دارد و امروز جامعه‌ای از لحاظ اقتصادی پویا است که خانواده‌ای قوی و شکوفا داشته باشد.
ابتکار با بیان اینکه مشکلات اقتصادی در کشور را کسی نمی‌تواند انکار کند، تصریح کرد: با توجه به تحریم‌هایی که از سوی آمریکا انجام شده، اقتصاد کشور در دولت دوازدهم با مشکل روبرو شده و آخرین شاخص رشد اقتصادی در اردیبهشت امسال 12.5 درصد و تورم تک رقمی و زیر 10 درصد بوده است.
وی به روستای خراشاد اشاره و اظهارکرد: روستای خراشاد یکی از روستاهایی است که در آن با مشارکت مردم و دولت سرمایه‌گذاری خوبی شده و به قطب گردشگری تبدیل شده و صنایع دستی آن مورد حمایت قرار گرفته است.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: این روستا نشان می‌دهد که جهت‌گیری‌ها به خوبی صورت گرفته و از طریق صندوق توسعه ملی تسهیلات پایدار برای روستاییان پیش بینی شده که این تسهیلات در بسیاری از استان‌ها پرداخت شده است.
ابتکار در ادامه اظهار کرد: در شرایط کنونی کشور و برای مبارزه با تحریم‌ها بحث همگرایی و همدلی از سوی فعالان اقتصادی و بخش خصوصی در جامعه باید بیشتر باشد.
وی افزود: آمریکا تمام تلاش خود را می‌کند تا تحریم‌ها را تشدید کند و از دوشنبه این هفته نیز تحریم‌های آمریکا اعمال خواهد شد و هدف آن‌ها این است که اقتصاد و مقاومت مردم ایران اسلامی را زمین بزنند.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه دولت تلاش می‌کند تا معیشت مردم و مایحتاج اولیه مردم تامین شود، گفت: بحث اعتیاد یکی از مهم‌ترین آسیب‌هایی است که تا حدودی تمام استان‌ها دچار آن هستند.
ابتکار افزود: یکی از موضوعات مهم در جامعه، اختلال ارتباطی است و درصد بالایی از خانواده‌ها در دنیا و ایران با موضوع اختلال ارتباطی مواجه هستند و این اختلال سبب سوء تفاهم، لکنت زبان، دیده نشدن و شنیده نشدن نسل جوانان و سالمندان می‌شود.
وی با اشاره به طرح ملی گفت‌وگوی خانواده اظهارکرد: طرح ملی گفت‌وگوی خانواده در 24 استان انجام شده و این طرح در خراسان جنوبی نیز شکل می‌گیرد.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در ادامه گفت: از استاندار، نمایندگان استان، دانشگاهیان و تشکل‌ها و احزاب در این جریان اجتماعی و پویش ملی برای تقویت بنیان‌های خانواده و گفت‌وگو پیرامون خانواده دعوت می‌کنیم.
ابتکار با بیان اینکه نمی‌خواهیم نسخه ملی برای تمام استان‌ها تعریف کنیم و هر استانی نسخه خودش را با همکاری دانشگاهیان و فارغ‌التحصیلان باید بپیچد، خاطرنشان کرد: شکاف بین نسلی یکی از مشکلاتی است که در جوامع بشری وجود دارد و امروز فاصله بین نسلی به پنج سال رسیده است.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/100188/طرح-ملی-گفتگوی-خانواده-در-خراسان-جنوبی-اجرا-می‌شود
بستن   چاپ