آریا بانو
روزمرگی‌های زندگی یک زن و مرد میانسال / روایت کوروش سلیمانی از نمایش "خرده نان"
يکشنبه 13 آبان 1397 - 10:59:04
آریا بانو - کوروش سلیمانی گفت: از آنجا که نمایش "خرده نان" نسبت جدی با زندگی مردم جامعه دارد تماشاگر با آن ارتباط برقرار خواهد کرد.


سرویس تئاتر هنرآنلاین ، کوروش سلیمانی که سال گذشته نمایش "فالو می" را در مجموعه تئاتر مولوی روی صحنه آورده است، قصد دارد از 16 آذرماه نمایش "خرده نان" نوشته لویی کالافرت را با ترجمه شهلا حائری و بازی رضا بهبودی و آناهیتا اقبال‌نژاد در تالار سایه مجموعه تئاترشهر اجرا کند.
سلیمانی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره انتخاب این نمایشنامه به منظور اجرا گفت: نمایشنامه "خرده نان" هر چند که در دهه هفتاد میلادی نوشته شده است اما طی سال‌های اخیر در فرانسه اجراهای متعددی داشته است. این اثر نمایشی موفق به دریافت جایزه نمایشنامه‌نویسی ایبسن شده است و لویی کالفرت که رمان‌نویس، شاعر و داستان‌نویس است و مهمترین اثرش در حوزه نمایشنامه‌نویسی "خرده نان" است، نیز جایزه ادبیات ملی دریافت کرده است.
او در ادامه افزود: اساساً طبق برنامه‌ریزی که انجام داده‌ام در سال یک اثر نمایشی را روی صحنه می‌آورم و آنچه که در انتخاب نمایشنامه برایم بسیار حائز اهمیت است ارتباط متن با شرایط اجتماعی است. به نظرم این رویکرد خدمت فرهنگی به مخاطب تئاتر و تماشاگر است. در عین حال اثر باید از لحاظ زیبایی‌شناسی از استانداردهای لازم نیز برخوردار باشد.
این کارگردان و بازیگر تئاتر همچنین یادآور شد: از آنجا که نمایش "خرده نان" نسبت جدی با زندگی مردم جامعه دارد تماشاگر با آن ارتباط برقرار خواهد کرد. از اواسط مردادماه زمان اجرای این اثر از سوی مجموعه تئاترشهر اعلام شد بنابراین از همان زمان تحقیقات درباره کار و جستجو به منظور انتخاب بازیگران نمایش را آغاز کرده و تمرینات از 15 مهرماه شروع شد.
کوروش سلیمانی در پایان صحبت‌هایش گفت: از آنجا که ما در تئاتر در دوران خلا هستیم از مخاطبان تئاتر خواهشمندم تا از آثار مستقل که بازار سرمایه‌گذاری و پول‌های کلان ندارند و تنها برای مردم و تئاتر کار می‌کنند، حمایت کنند. نمایش "خرده نان" حاصل زحمت اساتید تئاتر و یک تیم هنرمند است و اثری مستقل محسوب می‌شود که به دنبال درآمد و صرفا فروش نیست و هدفش دیده شدن است. گروه طراحان این نمایش به زودی اعلام خواهد شد.
"خرده نان" زندگی زن و مردی میانسال را به تصویر می‌کشد که روزمرگی‌های زندگی خود را دارند؛ مساله‌ای که در زندگی‌های آپارتمانی ما ملموس است. زندگی‌های به عادت تبدیل شده فاقد شور و امید. اما این زن و مرد با اتفاقات عجیبی در همسایگی‌شان مواجه می‌شوند که هیجان را به زندگی‌شان باز می‌گرداند.

http://www.banounews.ir/fa/News/100211/روزمرگی‌های-زندگی-یک-زن-و-مرد-میانسال---روایت-کوروش-سلیمانی-از-نمایش-"خرده-نان"
بستن   چاپ