آریا بانو
سیاوش آریامنش به صحنه می‌رود
يکشنبه 13 آبان 1397 - 10:59:06
آریا بانو - در کنسرت‌های جدید سیاوش آریامنش آهنگساز و نوازنده سنتور، قطعاتی از آلبوم "زنجیر گیسو" اجرا می‌شود.


سرویس موسیقی هنرآنلاین: سیاوش آریامنش، آهنگساز و نوازنده سنتور درباره برنامه‌های جدید خود به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: هم‌اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای برگزاری کنسرت هستیم و قرار است به‌زودی در تهران و شهرستان‌ها به صحنه رویم.
این نوازنده در ادامه بیان کرد: در این کنسرت‌ها قطعاتی از آلبوم "زنجیر گیسو" را به همراه اعضای گروه اجرا می‌کنیم."زنجیر گیسو" در فضا و محتوای موسیقایی استاد فرامرز پایور آهنگسازی و تنظیم و نوازندگی شده است و حال و هوای ارکستر پایور در دوران مختلف را تداعی می‌کند.
آریامنش افزود: همچنین بخشی از این کنسرت به اجرای قطعات آلبوم "چهارمضراب" اختصاص دارد که عنوان قطعات ضربی شور (گذرگاه) و چهارمضراب‌هایی در ابوعطا، چهارگاه، دشتی، ترک، افشاری، ماهور، راک، شور و پرستو است.
این آهنگساز خاطرنشان کرد: اشعار این اثر از حافظ است و قرار است در این کنسرت‌ها پیش‌درآمد، آهنگ ترانه‌ زنجیرگیسو و خون دل و افسانه عشق، سازوآواز درآمد و رامکلی و حجاز، چهارمضراب و رنگ اجرا شود.
سیاوش آریامنش ادامه داد: در این کنسرت‌ها از سازهای (تار)، (عود)، (بم‌تار)، (نی)، (ویلن و آلتو)، (ضرب) و ..... استفاده می‌شود.
سیاوش آریامنش از سال 1370 در محضر استاد فرامرز پایور تا آخرین دوران تدریس استاد بهره برد. او مدتی نیز نزد استاد حسین تهرانی رمز و راز تکنیک آهنگسازی را آموخت.

http://www.banounews.ir/fa/News/100216/سیاوش-آریامنش-به-صحنه-می‌رود
بستن   چاپ