آریا بانو
مروری بر "بهداشت صدا در آواز"
يکشنبه 13 آبان 1397 - 14:28:33
آریا بانو - شرکت فرهنگی هنری گل‌های شیدا به همراه آموزشگاه موسیقی آوای شیدا چهارمین دوره عصرانه موسیقی را با موضوع "بهداشت صدا در آواز" با سخنرانی دکتر محسن خاتمی پور برگزار می‌کند.


سرویس استان‌های هنرآنلاین: خسرو علیزاده، هنرمند عرصه آواز ایرانی و مدیر این آموزشگاه در این باره گفت: هدف از اجرای دوره‌ای "عصرانه موسیقی" در آموزشگاه آوای شیدا؛ ایجاد سلسله برنامه‌های مرتبط با موسیقی از جمله درک و شناخت بیشتر مفاهیم کاربردی و تخصصی در این حوزه است. از جامعه شناختی هنر گرفته تا رعایت بهداشت و سلامت هنرمند، همچنین ارائه صحیح از امکانات فنی و تکنیکی ادبیات، شعر و موسیقی (تلفیق) و مواردی دیگر در این راستا است که با دعوت از افراد متخصص در این حوزه‌ها، به مرور آن‌ها خواهیم پرداخت.
وی افزود: در دورهمی‌های قبل برنامه‌هایی چون: پیدایش و ضرورت اجرای آیین "تیرماه سیزده شو" با سخنرانی جناب ایاز، بررسی اشعار حافظ و چگونگی تلفظ صحیح در دکلمه و آواز با صحبت‌های استاد علی افضلیان و پیوند شعر و موسیقی با سخنرانی دکتر سیامک بهرام پرور را برگزار کرده‌ایم که غالباً با دکلمه شعر و ساز و آواز همراه بوده است. طبعاً پرداختن به هر یک از موارد فوق که دورهمی‌های ابتدایی آن را سپری می‌کنیم تا تخصصی‌تر شدن آن، با حمایت هنر دوستان و هنرمندان انجام خواهد شد.
علیزاده تصریح کرد: امیدوارم این آموزشگاه پایگاه خوبی در خدمت رسانی از این نوع دورهمی و اتفاقاتی مثبت در عرصه هنر با محوریت موسیقی؛ در سطح استان و کشور باشد و بتواند خدمات قابل قبولی را برای ارتقای این هنر فاخر ارائه کند.
ضمن تشکر ویژه از هیئت امنای سابق آوای شیدا؛ جناب محمد هاشم پناه، مسعود غلام پور، مصطفی علیزاده و بهروز افضلی در حمایت از برنامه‌های قبلی، بی‌گمان حمایت اصحاب رسانه به تحقق این امر کمک شایانی خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، این برنامه در عصر دوشنبه 21 آبان ماه از ساعت 17 الی 18/30 و به آدرس آمل، خیابان هراز، بین آفتاب 4 و 6, طبقه فوقانی فروشگاه 361،آموزشگاه موسیقی آوای شیدا برگزار می‌شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/100249/مروری-بر-"بهداشت-صدا-در-آواز"
بستن   چاپ