آریا بانو
برگزاری جشن صد سالگی تئاتر کودک و نوجوان در جوار باغچه‌بان / نصب نماد جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در محوطه تالار فجر همدان
يکشنبه 13 آبان 1397 - 17:58:16
آریا بانو - اردشیر صالح‌پور؛ مشاور و قائم مقام دبیر بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان خبر داد: نخستین مراسم جشن صد سالگی تئاتر کودک و نوجوان را در شهرستان ری برگزار می‌کنیم.


به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، اردشیر صالح‌پور؛ مشاور و قائم مقام دبیر بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان درباره برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری صد سالگی تئاتر کودک و نوجوان گفت: طی بازدیدی که از مزار مرحوم جبار باغچه‌بان که مبدع تئاتر کودک در ایران بود داشتم، با شهرداری منطقه بیست هماهنگی‌های لازم برای برگزاری جشن سر مزار مرحوم باغچه‌بان در روز جمعه؛ 25 آبان‌ماه انجام گرفت. در این روز و ساعت 14 با همراهی هنرمندان مطرح و تاثیرگذار حوزه تئاتر کودک و جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه، نخستین مراسم جشن صد سالگی تئاتر کودک و نوجوان را در شهرستان ری برگزار می‌کنیم. در همین راستا برنامه‌ریزی‌هایی برای تعویض سنگ مزار جبار باغچه‌بان هم انجام گرفته است.
وی در ادامه افزود: طبق اسنادی که در دست داریم و به همت بنیاد نمایش در ایران گردآوری و اعلام شده است، نخستین کسی که در ایران تئاتر کودک اجرا کرد، جبار باغچه‌بان بود لذاتصمیم گرفتیم جشن صد سالگی تئاتر کودک را پیش از آغاز جشنواره و سر مزار این هنرمند آغاز کنیم. علاوه‌ بر پوستری که هر سال برای جشنواره طراحی می‌شود، پوستری جداگانه هم برای این جشن در نظر گرفته شده است که سر مزار جبار باغچه‌بان رونمایی این پوستر هم صورت می‌گیرد.
نصب نماد جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در محوطه تالار فجر همدان
معاونت هنری اداره کل ارشاد همدان و مدیر اجرایی رئیس جشنواره از نصب نماد جشنواره در محوطه تالار فجر همدان خبر داد.
هادی فیض‌منش با تأکید بر اینکه امسال برای 25 سالگی جشنواره برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است، گفت: جشن ربع قرن برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان و جشن صد سالگی تئاتر کودک از جمله این برنامه‌هاست.
وی افزود: بر اساس مذاکره‌ای که در ستاد جشنواره با شهرداری همدان داشتیم، ابتدا پارک کودک برای این منظور در نظر گرفته شده بود که در نشست‌های بعدی با حضور کارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرداری همدان، محوطه تالار فجر برای نصب نماد جشنواره انتخاب شده است.
فیض‌منش خاطرنشان کرد: تالار فجر در مجاورت آرامگاه بوعلی سینا قرار گرفته و یکی از سالن‌های اصلی اجرای نمایش‌های جشنواره است؛ علاوه بر این در طول سال هم برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در این مجموعه برگزار می‌شود و برای نصب المان جشنواره مناسب‌ترین مکان است.
مدیر اجرایی جشنواره گفت: سعی کردیم جشنواره امسال در نهایت کیفیت و متفاوت‌تر از سال‌ها گذشته برگزار شود؛ از این رو مراسم رونمایی پوستر جشنواره در قالب یک جشن با حضور دانش‌آموزان حاشیه شهر برگزار شده و هدیه اهدایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران به تعداد کل دانش آموزان اهدا شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/100309/برگزاری-جشن-صد-سالگی-تئاتر-کودک-و-نوجوان-در-جوار-باغچه‌بان----نصب-نماد-جشنواره-بین‌المللی-تئاتر-کودک-و-نوجوان-در-محوطه-تالار-فجر-همدان
بستن   چاپ