آریا بانو
دیدار مدیرکل هنرهای تجسمی با نقاش اسب‌ها و درخت‌ها
دوشنبه 14 آبان 1397 - 13:15:24
آریا بانو - هادی مظفری مدیر کل هنرهای تجسمی با حسین محجوبی نقاش پیشکسوت دیدار کرد.


به گزارش هنرآنلاین به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، هادی مظفری گفت: دیدار با پیشکسوتان و استادان رشته‌های هنرهای تجسمی از برنامه‌های کاری من است. این دیدارها صرفا به علت بیماری یا کسالت هنرمندان نیست و هدف ارج نهادن به شخصیت هنری و همراه شدن با آنها و قدردانی از هنر، کسوت و پیشینه آنهاست.
مظفری افزود: در دیدار با حسین محجوبی از آثار تازه وی و همچنین آثار اهدا شده به استاد از سوی هنرمندان سرشناس و جوان، دیدن کردیم. محجوبی برآن است تا منزل خود را که حدود 45 سال است در آن سکونت دارد و محل نگارخانه‌ای نیز هست که نام "آشیان نقش و مهر" را بر پیشانی دارد، موزه‌ای راه اندازی کند که در این کار همراه او خواهیم بود.
حسین محجوبی در دیدار با مظفری به همراهی اداره کل هنرهای تجسمی اشاره کرد و گفت: هنرمندان با چنین حرکت‌هایی دلگرم باقی می‌مانند و برای کارهای آتی خود برنامه‌ریزی می‌کنند. من از مدیرکل و همه مدیران هنری و فرهنگی می‌خواهم که در راه‌اندازی موزه و جاهایی مانند آن با هنرمندان همراه باشند. زیرا چنین فضاهایی می‌تواند پایگاهی برای هنرمندان جوان باشد و آنها با حضور خود در موزه بر رونق اینگونه مکان‌ها می‌افزایند .
گفتنی‌ست، حسین محجوبی متولد سال 1309 در شهر لاهیجان است و در آثار نقاشی خود از طبیعت زادگاهش بهره‌های بسیار برده است. او از سال 1337 تاکنون نمایشگاه‌های متعددی را برگزار کرده است. در کارنامه هنری محجوبی طراحی بوستان‌های شهری مانند ساعی، نیاوران و ملت دیده می‌شود. او از جمله نقاشان نوگرای ایران است که آثارش نمایانگر طبیعت و فرهنگ و اسطوره‌های ایران زمین است.

http://www.banounews.ir/fa/News/100395/دیدار-مدیرکل-هنرهای-تجسمی-با-نقاش-اسب‌ها-و-درخت‌ها
بستن   چاپ