آریا بانو
ترس آمریکا از اسلحه مرگبار روسیه
سه شنبه 15 آبان 1397 - 14:30:53
آریا بانو - روسیه به موفقیت‌های چشمگیری در قابلیت تسلیحات خود در تقابل با پهپاد‌های دشمن دست یافته است.

سرویس اخبار - روزنامه «نشنل اینترست» نوشته است که روسیه در حال حاضر به موفقیت‌های زیادی در قابلیت عملیاتی تسلیحات خود برای مقابله با پهپاد‌های دشمن رسیده و این امر می تواند مشکلات جدی برای ایالات متحده به بار آورد که در حال حاضر تمام توجه خود را روی استفاده از پهپاد‌ها متمرکز کرده است.
این نشریه به عنوان مثال، از تمرینات نظامی در منطقه لنینگراد یاد کرده است که در جریان آن، سیستم جدید جنگ الکترونیک (Silok) به مقابله با پهپاد‌ها پرداخت.
نشنل اینترست خاطر نشان ساخت با توجه به اینکه ارتش روسیه مدتهاست از ابزار سرکوب الکترونیکی استفاده می‌کند و در اکتبرسال 2017، اولین مجموعه پیچیده زمینی را ایجاد کرد که هدف اصلی آن از بین بردن هواپیما‌های بدون سرنشین دشمن است، می‌توان این موفقیت را تأیید نمود.
افزایش روزافزون شمار مجتمع‌های جنگ الکترونیکی و سطح مهارت ارتش روسیه در استفاده از آن‌ها به عنوان تهدیدی جدی برای نیروی نظامی ایالات متحده امریکا قلمداد شده است.
به ویژه، نویسنده مقاله این نشریه ادعا می‌کند که ایران در سال 2011 از مجتمع " Avtobaz " ساخت روسیه برای به دام انداختن پهپاد‌های RQ-170 ایالات متحده استفاده کرده است!
مطابق با جمع بندی نشریه نامبرده، پهپاد‌های امریکایی با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژیکی، مشخصات و خودکار بودن خود را بهبود می‌بخشند؛ با این حال، آن‌ها نمی‌توانند بدون ارتباط رادیویی که برای انتقال داده‌ها ضروری است فعالیت کنند! این نقطه ضعفی است که روسیه می‌تواند از آن به نفع تجهیزات نظامی خود استفاده کند.
منبع: اسپوتنیک ایران

http://www.banounews.ir/fa/News/100572/ترس-آمریکا-از-اسلحه-مرگبار-روسیه
بستن   چاپ