آریا بانو
راه‌اندازی سامانه استعلام آخرین وضعیت پرونده‌ سمن‌های جوانان
چهارشنبه 16 آبان 1397 - 03:52:26
آریا بانو - مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان از راه‌اندازی سامانه استعلام آخرین وضعیت پرونده‌های سمن‌های حوزه جوانان خبر داد.

سجاد سالک در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مشکل بلاتکلیفی برخی سازمان‌های مردم‌نهاد در مورد مراحل ثبت سمن و دریافت مجوز گفت: در حال حاضر سامانه استعلام آخرین وضعیت پرونده سازمان های مردم نهاد جوانان راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه در راستای تسهیل پیگیری وضعیت تاسیس سازمان های مردم نهاد جوانان، از این پس متقاضیان ثبت سمن در حوزه جوانان می‌توانند از سامانه‌ای که برای این منظور راه اندازی شده است استفاده کنند، اظهار کرد: این افراد می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #1035*4* از آخرین وضعیت پرونده خود مطلع شوند.
مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز قبل از انعقاد قرارداد با سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند از طریق این سامانه از وضعیت مجوز و اعتبار سمن ها مطلع شوند، توضیح داد: پیش از این برخی از ارگان‌ها و سازمان‌ها قراردادهایی را با سمن‌ها منعقد می‌کردند و بعد از مدتی با توجه به اعتبارنامه مدت‌دار این سمن‌ها متوجه می‌شدند که اعتبارنامه آنها منقضی شده است که با استفاده از این سامانه می‌توانند به تاییدیه اسم سمن و تاریخ اعتبار آن دسترسی پیدا کنند.
سالک در ادامه گفت: یکی دیگراز مشکلات سال‌های اخیر سازمان‌های مردم نهاد نیز این بوده است که بعضی از پرونده‌های متقاضیان نیمه کاره رها می‌شد. بعد از پیگیری‌های انجام شده علت این مساله بی اطلاعی آنها از روند و مراحل ثبت سمن عنوان شد که امیدواریم با این سامانه این مشکل نیز برطرف شود.
وی با بیان اینکه پیش از این، امکان ثبت تقاضا و پیگیری پرونده در پایگاه اینترنتی Saman.msy.gov.ir نیز فراهم شده بود، تصریح کرد: هزینه ثبت یک سازمان مردم‌نهاد بین ٧٠٠ هزار تا ١ میلیون تومان برای هر استان متغیر است. برای کاهش هزینه‌های ثبت سمن نیز در تلاش هستیم تا با مساعدت دستگاه ها، این هزینه‌ها کاهش یابد.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/100620/راه‌اندازی-سامانه-استعلام-آخرین-وضعیت-پرونده‌-سمن‌های-جوانان
بستن   چاپ