آریا بانو
بهترین ترفندها برای آرایش چشم ریز و پف دار
چهارشنبه 16 آبان 1397 - 21:27:00
آریا بانو - توجه به نکات و ترفند‌های کاربردی در خصوص آرایش چشم ریز و پف دار می‌تواند به زیبایی و جذابیت هر چه بیشتر این مدل از چشم‌ها کمک شایانی کند.


سرویس آرایش و زیبایی - اگر چشمان ریز و یا پف‌داری دارید و می‌خواهید چشمان خود را بسیار حرفه ای و زیبا آرایش کنید باید به نکاتی در این خصوص توجه کنید. برای این کار قبل از هر چیز باید راه های رفع نقص و جذاب شدن چشم را به وسیله آرایش بدانید. در این مطلب سعی شده است تا مطالبی را در این خصوص بیان کنیم.
انجام آرایش چشم ریز و پف دار به صورت حرفه‌ای و مرحله به مرحله


برخی از افراد چشم‌هایی ریز و پف دار دارند. این افراد به طور معمول نسبت به به رفع پف چشم و درشت نشان دادن چشم هایشان به وسیله آرایش تمایل زیادی دارند. برای این کار باید ترفند‌هایی را در این خصوص فرا گرفته و در آرایش و میکاپ خود به کار برند. این ترفند‌ها باعث می‌شوند که ریزی و پف چشم مخفی شده و چهره را زیبا‌تر کنند. برای این منظور توجه شما را به نکاتی برای آرایش چشم ریز و پف دار که در ادامه آورده شده است جلب می‌کنیم:
بسیاری از آرایشگران معتقدند که برای رفع پف و تیرگی زیر چشم گذاشتن مقداری یخ قبل از انجام آرایش می‌تواند مفید باشد. در مرحله بعد می‌توان از یک لوسیون و یا کانسیلر مخصوص مخفی نمودن پف دور چشم استفاده کرد.
بیشتر بخوانید: راهنمای جامع خرید و استفاده از کانسیلر
مرحله بعد استفاده از خط چشم است. استفاده از این وسیله یکی از مهمترین قسمت‌های آرایش چشم ریز و پف دار است. نکاتی که در کشیدن مداد چشم برای چشم‌های ریز وجود دارد این است که هرگز نباید از مداد یا خط چشم مشکی به درون چشم استفاده گردد. چرا که این کار باعث کوچکتر به نظر آمدن چشم خواهد شد و به جای آن از مداد سفید برای داخل چشم استفاده شود. نکته مهم دیگر اینکه برای آرایش چشم‌های ریز و پف دار نباید از خط چشم پهن استفاده کرد بلکه باید خط چشمی نازک و درطول مژه‌های بالایی بهره برد. در صورت تمایل برای استفاده از سایه چشم باید مقداری سایه روشن را با فرچه‌ای مناسب در اطراف چشم محو کرد. برای مخفی نمودن بیشتر پف چشم می‌توان از سایه دیگری که تیرگی متوسطی دارد بر روی پلک و نزدیک به مژه‌ها نیز استفاده کرد. در ادامه انجام عملیات میکاپ استفاده از ابزار فر کردن مژه می‌تواند برای آرایش چشم‌های ریز و پف دار بسیار کارآمد باشد. فر کردن مژه‌ها چشم‌های ریز را درشت‌تر نشان خواهد داد و حالت زیباتری به آن‌ها می‌بخشد. بعد از آن که عملیات فر کردن مژه‌ها به پایان رسید از یک ریمل مناسب برای پرپشت کردن و زیبایی مژه‌ها استفاده شود.

اصول کلی برای آرایش چشم
آرایش چشم یکی از مهم‌ترین ارکان میکاپ است که انجام اصولی آن نقش مهمی در زیبایی چهره ایفا می‌کند. آرایش چشم معمولا از چند بخش تشکیل شده است که این بخش‌ها شامل استفاده از سایه پشت پلک، استفاده از خط چشم و استفاده از ریمل مژه‌ها می‌‌شود. نوع به کار بردن هر کدام از این ابزار‌ها برای انواع مدل‌های چشم متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال برای چشم‌های ریز باید از نوعی از آرایش چشم استفاده کرد که چشم‌ها را درشتر نشان دهد. همچنین باید سعی شود که آرایش چشم را در پایان فرآیند میکاپ به خصوص بعد از مصرف کرم پودر انجام گردد. چرا که نشستن گرد حاصل از این مواد بر روی مواد آرایشی چشم، ممکن است در آرایش چشم اختلال ایجاد کند. استفاده از مواد آرایشی مرغوب و مناسب برای آرایش چشم‌ها بسیار حائز اهمیت بوده و به سلامتی و زیبایی هر چه بیشتر چشم‌ها کمک شایانی می‌کند.

سخن آخر
به کار بردن مراحل بالا برای آرایش چشم ریز و پف دار تا حد زیادی می‌تواند در زیباتر به نظر رسیدن این نوع از چشم‌ها کمک کند. انجام این نکات کاربردی با ایجاد تضاد‌هایی در اطراف چشم باعث به وجود آمدن زیبایی و جذابیت فوق العاده در چهره خواهد شد. در پایان توصیه می‌شود که قبل از انجام آرایش چشم ریز و پف دار ابرو‌ها را مرتب کرده و خط آن را صاف کنید.
نرگس یزدان پناه

http://www.banounews.ir/fa/News/100669/بهترین-ترفندها-برای-آرایش-چشم-ریز-و-پف-دار
بستن   چاپ