آریا بانو
سرپرست اداره‌کل امور بانوان خوزستان عنوان کرد:
ثبت 750 مورد ازدواج زنان خوزستانی با مردان غیر ایرانی
يکشنبه 20 آبان 1397 - 13:06:36
ایسنا - زنان
آریا بانو - سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با اشاره به هم‌مرزی خوزستان با کشور عراق و ازدواج زنان خوزستانی با مردان عراقی، گفت: در استان خوزستان، اهواز، اندیمشک و شوش دانیال بیشترین تعداد ازدواج زنان با اتباع خارجی مخصوصا عراقی‌ها را دارند.

سیده فرانک موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تصویب لایحه تابعیت فرزندان زنان ایرانی دارای همسر خارجی در هیأت دولت، اظهار کرد: تصویب این لایحه در بهبود کیفیت زندگی فرزندان حاصل از این ازدواج‌ها و تثبیت خانواده‌ها تاثیر‌گذار است.
وی افزود: قطعا تصویب این لایحه استفاده از خدمات را برای فرزندان این ازدواج‌ها تسهیل می‌کند و فرزندان مادران ایرانی به کشور ایران تعلق خاطر پیدا می‌کنند.
سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان بیان کرد: در حال حاضر کودکان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان عراقی و افغانی در کشور و در استان خوزستان زندگی می‌کنند که برای تحصیل این کودکان محدودیت‌هایی وجود دارد بنابراین اگر این لایحه در مجلس تصویب شود این کودکان می‌توانند از ظرفیت‌های علمی، آموزشی و درمانی کشور استفاده ‌کنند.
موسوی با اشاره به هم‌مرزی خوزستان با عراق و ارتباط خویشاوندی بین این کشور و استان خوزستان گفت: در مجموع 800 مورد ازدواج زنان خوزستانی با اتباع خارجی (مخصوصا مردان عراقی) در خوزستان انجام شده است که 750 ازدواج از این تعداد، ازدواج‌های رسمی بوده‌اند.
وی ادامه داد: اهواز، اندیمشک و شوش دانیال بیشترین تعداد ازدواج زنان با اتباع خارجی مخصوصا عراقی‌ها را دارند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/100930/ثبت-750-مورد-ازدواج-زنان-خوزستانی-با-مردان-غیر-ایرانی
بستن   چاپ