آریا بانو
چیپ ایمپلنت یا تزریق اطلاعات به داخل بدن در سوئد
دوشنبه 21 آبان 1397 - 12:16:24
آریا بانو - از بهار سال 2018 نوعی جراحی در سوئد رایج شده است به نام چیپ ایمپلنت که از طریق آن اطلاعات مهمی را به داخل بدنشان تزریق می کنند. آن ها تراشه ای را بین انگشت شست و انگشت اشاره تزریق می کنند که جایگزین کارت ها، کلیدها و بسیاری چیزهای مهم دیگر است که مجبور هستند همیشه همراه خود داشته باشند.
سال گذشته حدود 100 نفر این جراحی را انجام داده بودند اما امسال تعداد آن ها به 4000 نفر رسیده است و همچنان در حال رشد است.
اما این تراشه ها چه هستند و چه کاری انجام می دهند؟

این تراشه جایگزین کیف پول الکترونیکی، کارت های بانکی، کارت های مسافرت و دیگر کارت های مهم است. می توانید تنها با لمس انتهای تراشه از آن استفاده کنید.
اندازه تراشه به کوچکی یک دانه برنج است.
هزینه این جراحی 180 دلار است و بعضی کمپانی ها به کارمندانشان این سرویس را پیشنهاد می دهند.
تراشه ردیاب جی پی اس ندارد و فرد ردیابی نمی شود.
تراشه اگر تا چند سانتیمتری شخص قابل استفاده است بنابراین اگر دزدیده شود قابل استفاده نیست مگر این که همراه با دست شخص دزدیده شود.
به اعتقاد دانشمندان این ابزار سوئدی ها را وارد دنیای تکنولوژی می کند و استفاده از آن بسیار آسان است.
تراشه قابل دیدن نیست.

اگر کمی پوست دست را فشار دهید می توانید آن را ببینید.

عکس اشعه ایکس از تراشه.

پروسه تزریق تراشه
View this post on Instagram
RFID implant #dangerousthings #rfidchip #biohacking #implants #needle
A post shared by Bendissimo Workman (@datmimeguy) on Jul 14, 2018 at 12:57am PDT
خیلی از مردم این اختراع را انتقاد کرده اند و بسیاری نمی توانند به آن اعتماد کنند زیرا معتقدند اطلاعات بااین کار محرمانه باقی نمی ماند.
بسیاری از مردم نیز معتقدند که این تراشه ها ردیاب دارند و شرکت ها با این کار می خواهند کارمندانشان را ردیابی کنند در غیر اینصورت ارائه رایگان این جراحی چه دلیلی می تواند داشته باشد.
این روش زندگی را آسان می کند. دیگر مجبور نیستیم کیف پول یا گوشی موبایل را از جیب مان دربیاوریم. به راحتی می توانیم تنها با یک حرکت درب را باز کنیم، غذا، لباس یا بلیط بخریم.
شاید 5 سال دیگر یکی از مطلب را بخواند و به نظرات محافظه کارانه ما بخندد اما جنبه اخلاقی این کار هنوز خیلی ها را نگران کرده است. نظر شما چیست؟ آیا دوست دارید از این نوع تراشه ها استفاده کنید؟

http://www.banounews.ir/fa/News/101086/چیپ-ایمپلنت-یا-تزریق-اطلاعات-به-داخل-بدن-در-سوئد
بستن   چاپ