آریا بانو
چهار نامزدی برای «مرز» در آکادمی فیلم اروپا
دوشنبه 21 آبان 1397 - 16:12:36
آریا بانو -
علی عباسی با نامزدشدن در 4 رشته برای فیلم «مرز» از کشور سوئد در جایگاه خوبی قرار گرفت.
امروز از سوی آکادمی فیلم اروپا که رییس آن ویم وندرس است و مقرش در برلین، فهرست کامل نامزدها در رشته های گوناگون اعلام شد. در این بین فیلم «مرز» که قبلا در جشنواره کن جایزه بزرگ نوعی نگاه را به دست آورده بود، و همچنین از سوی سوئد در رشته بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان به اکادمی اسکار پیشنهاد شده، در رشته های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین سناریو و بهترین بازیگر زن از سوی آکادمی فیلم اروپا نامزد شد.
مرز (به سوئدی: Gräns) یک فیلم درام سوئدی به کارگردانی علی عباسی محصول سال 2018 است. فیلم بر مبنای داستان کوتاه «اجازه بده فرد درست وارد شود» نوشته جان اجوید لیندکوییست ساخته شده است.
قصه فیلم درباره یک محافظ مرز با بازی اوا ملاندر است که قادر است با بو کشیدن حس افراد، قاچاقچیان را دستگیر کند.عباسی با همکاری ایزابلا اکلوف و جانآجوید لیندکوییست رمان نویس سوئدی این فیلمنامه را نوشته است.
عباسی دو سال پیش در جشنواره فیلم برلین با فیلم درام ترسناک «شِلی» حضور پیدا کرد و نظر منتقدان سینمایی را به خود جلب کرد.
آلیسا سیمون منتقد و رایتی پیش از این فیلم مرز را یک ترکیب هیجان انگیز و هوشمندانه از رمانس، فیلم نوآر اسکاندیناویایی، رآلیسم اجتماعی و فیلم ترسناک ماورایی خوانده بود.
استفن دالتون نیز در هالیوود ریپورتر درباره این فیلم نوشته بود: «این محصول سوئدی- دانمارکی مانند فیلم های خون آشامی کلاسیک نوجوانانه یونلیندکی است، داستان های فولکلور فراطبیعی را بارئالیسم مدرن ادغام کرده تا تمثیلی جهانی درباره قبیله گرایی، نژادپرستی و ترس از دیگری به وجود آورد.اگرچه برخی فرضیه های دراماتیک، ماده ژنتیکی یکسانی با تمثیل های غیرطبیعی سری فیلم های مردان ایکس دارد، اما ارایه ناتورالیستی آن، بیش تر با فضای افسرده فیلم های نوآر کشورهای نوردیک(شمال اروپا و شمال آتلانتیک) شباهت دارد».

http://www.banounews.ir/fa/News/101151/چهار-نامزدی-برای-«مرز»-در-آکادمی-فیلم-اروپا
بستن   چاپ