آریا بانو
روایت ظریف از پشت‌پرده فضاسازی‌های تبلیغاتی علیه "FATF" و پولشویی‌های بزرگ در کشور
دوشنبه 21 آبان 1397 - 23:52:30
آریا بانو - محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه با اشاره به برخی مخالفت‎ها علیه FATF، گفته است: مجموع بودجه دلاری و ریالی وزارت امور خارجه ١١٠٠ میلیارد تومان است؛ یعنی کمتر از بودجه برخی دستگاه‌های فرهنگی که با ارگان‌های قدرتمند کشور ارتباط دارند و ما نمی‌توانیم با آن فضاسازی مقابله کنیم.

سرویس اخبار - محمدجواد، ظریف وزیر امور خارجه در گفت‌و‌گویی با وب‌سایت خبرآنلاین گفته است در ایران خیلی‌ها از پولشویی منفعت می‌برند و آنجاهایی که هزاران میلیارد پولشویی انجام می‌دهند حتما آنقدر توان مالی دارند که ده‌ها یا صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی در کشور علیه قوانین ضدپولشویی ایجاد کنند.
وزیر امور خارجه گفته است که فضایی درست کردند، کسانی که یک قلم معامله‌شان ممکن است 30 هزار میلیاد تومان در آن منفعت جا به جا شود.
کل بودجه وزارت خارجه را هزینه یک قلم تبلیغات و فضاسازی‌شان می‌کنند. مجموع بودجه دلاری و ریالی وزارت امور خارجه ١١٠٠ میلیارد تومان است؛ یعنی کمتر از بودجه برخی دستگاه‌های فرهنگی که با ارگان‌های قدرتمند کشور ارتباط دارند و ما نمی‌توانیم با آن فضاسازی مقابله کنیم. ظریف گفته کسانی که منافع دارند، پشت القای این تصورات (مخالفت با تصویب FATF) هستند.
منبع: آفتاب
میلاد براهیمی

http://www.banounews.ir/fa/News/101195/روایت-ظریف-از-پشت‌پرده-فضاسازی‌های-تبلیغاتی-علیه-"FATF"-و-پولشویی‌های-بزرگ-در-کشور
بستن   چاپ