آریا بانو
فیلم کوتاه باید بیشتر از هر فیلم دیگری توزیع شود / گفت‌وگو با ماری-لیس ربانه مهمان افتخاری جشنواره فیلم کوتاه تهران
سه شنبه 22 آبان 1397 - 11:59:37
آریا بانو - مهمان استونیایی جشنواره فیلم کوتاه تهران اعتقاد دارد فرهنگ‌ها و آن چیزی که در اطراف ماست هر روز کوچک‌تر می‌شود و فیلم کوتاه راه خیلی خوبی است برای اینکه بتوانیم مسائل اطرافمان را به راحتی نشان دهیم.


سرویس سینمایی هنرآنلاین : ماری-لیس رِبانه (Mari-Liis Rebane) کارشناس تولید و انیمیشن در مرکز فیلم کوتاه استونی است. او در جشنواره‌های متعدد به عنوان عضو هیئت داوران حضور داشته و داور فیلم‌های انیمیشن در جشنواره بین‌المللی اشتوتگارت بوده است.
رِبانه که یکی از مهمانان افتخاری سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران است در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فضای فیلم کوتاه در دنیا، گفت: فیلم کوتاه باید بیشتر از هر فیلم دیگری توزیع شود. فرهنگ‌ها و آن چیزی که در اطراف ما وجود دارد هر روز کوچک‌تر می‌شوند و فیلم کوتاه راه خیلی خوبی است برای اینکه بتوانیم مسائل اطرافمان را به راحتی نشان دهیم.
او ادامه داد: بسیار خوشحالم که در ایران حضور دارم و دلم می‌خواهد درباره فیلم کوتاه ایران بیشتر بدانم. فیلم‌هایی که در کتابخانه ویدئویی دیدم بسیار من را تحت تاثیر قرار داد. تخصص من در حوزه انیمیشن است، اما در مورد انیمیشن ایران خیلی آشنایی ندارم و دوست دارم که در این مورد بیشتر بدانم.
مهمان افتخاری جشنواره سی و پنجم درباره در خاتمه گفت: فستیوال بهترین مکان برای "پرزنت" آثار است، چرا که متخصصانی از جهان در اینجا حضور دارند و این فرصت خوبی است که فیلمسازان بتوانند با افراد مختلف ارتباط برقرار کنند، چرا که هر شرکت و بازار می‌تواند در توزیع و پخش فیلمشان در سطح بین‌الملل کمک کننده باشد.

http://www.banounews.ir/fa/News/101237/فیلم-کوتاه-باید-بیشتر-از-هر-فیلم-دیگری-توزیع-شود---گفت‌وگو-با-ماری-لیس-ربانه-مهمان-افتخاری-جشنواره-فیلم-کوتاه-تهران
بستن   چاپ