آریا بانو
رحیم پور ازغدی: نهادهای علمی و اجرایی باید نسبت به اغفال در برابر مسائل جمعیت و خانواده پاسخگو باشند
جمعه 25 آبان 1397 - 14:20:08
آریا بانو - عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بسیاری از نهادهای علمی و اجرایی کشور باید در برابر خدا نسبت به اغفال درباره مسائل جمعیت و خانواده در ایران پاسخگو باشند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش تخصصی جنگ جهانی جمعیت با بیان اینکه بسیاری از نهادهای علمی و اجرایی کشور باید در برابر خدا نسبت به اغفال در برابر مسائل جمعیت و خانواده در ایران پاسخگو باشند ابراز داشت: در کاهش جمعیت از غرب جلو افتاده ایم آنان طی 200 سال به این وضع رسیده اند و ما این راه را ببست ساله طی کرده ایم.
ازغدی با اشاره به اینکه غرب برای خلا های حاکمیتی ما در این زمینه برنامه ریزی می کند گفت: کنوانسیون حقوق کودک یکی از این موارد است که تحت عنوان آزار عاطفی امکان تربیت کودک را از والدین می گیرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه پاسخگوی مسائل اجتماعی امروز ما نیستند بیان داشت؛ در مساله جمعیت هنوز آیات و روایات بررسی نشده و حتی یک مقاله فقهی به نفع و یا علیه کنترل جمعیت نداشته ایم.
وی ادامه داد: هیچکس از خطر پیری جامعه سخنی نمی گوید و نگاه غیردینی و مادی گرایی و رشد منیت مانع فرزندآوری شده است.
ازغدی با اشاره به اینکه هیچ نظریه و تئوری دینی درخصوص فرزند آوری وجود ندارد خاطرنشان کرد: فرزندآوری در روایات و احادیث با جهاد برابر دانسته شده است.
انتهای پیام/

http://www.banounews.ir/fa/News/101600/رحیم-پور-ازغدی--نهادهای-علمی-و-اجرایی-باید-نسبت-به-اغفال-در-برابر-مسائل-جمعیت-و-خانواده-پاسخگو-باشند
بستن   چاپ