آریا بانو
بهنام ابطحی: موسیقی‌های امروزی ساعت مصرف دارد
يکشنبه 27 آبان 1397 - 09:34:29
آریا بانو - بهنام ابطحی آهنگساز و نوازنده می‌گوید امروزه اکثر آهنگسازان، اشعار بزرگان مانند سعدی، حافظ و مولانا را برمی‌دارند و روی آن‌ها ملودی می‌گذارند که این کار اصلاً آهنگسازی نیست و در واقع ضربی‌خوانی است.


سرویس موسیقی هنرآنلاین: بهنام ابطحی آهنگساز و نوازنده در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، گفت: برای ماندگاری یک اثر وجود آهنگساز، خواننده و شاعر بسیار مهم است. در ابتدا آهنگساز ملودی را می‌سازد و شاعر ترانه‌سرایی می‌کند و در ادامه خواننده بر اساس احساس خود آن را می‌خواند، در نتیجه این سه نفر باید بتوانند حس خود را به‌خوبی منتقل کنند.
ابطحی ادامه داد: امروزه اکثر آهنگسازان اشعار بزرگان مانند سعدی، حافظ و مولانا را برمی‌دارند و روی آن‌ها ملودی می‌گذارند که این کار اصلاً آهنگسازی نیست و در واقع ضربی‌خوانی است، زیرا مصرع‌ها و بیت‌ها با هم یکی است. به این افراد نمی‌توانیم آهنگساز بگوییم.
این آهنگساز خاطرنشان کرد: به نظر من صداوسیما نقش مهمی می‌تواند در فرهنگ‌سازی داشته باشد. مسئولان نیز باید از هنرمندان حمایت کنند تا هنرمندان موسیقی آثار خوبی را ارائه دهند. اگر همه دست‌به‌دست هم دهیم و مخاطبان هم پذیرا باشند، به‌راحتی می‌توانیم فرهنگ‌سازی کنیم.
بهنام ابطحی افزود: من جوانان زیادی دیدم که استعداد و صدای خوبی دارند و فقط نیازمند حمایت هستند. متأسفانه الان رابطه در این حوزه گسترش یافته و این موضوع سبب شده است جوانان نتوانند به مراحل بالاتری برسند. موسیقی‌های امروزی ساعت مصرف دارد و این مشکل خوانندگان مطرح است. موسیقی در کشور ما مانند یک آشفته‌بازار عجیب‌وغریب است و هرکس هر کاری که دوست دارد انجام می‌دهد.

http://www.banounews.ir/fa/News/102662/بهنام-ابطحی--موسیقی‌های-امروزی-ساعت-مصرف-دارد
بستن   چاپ