آریا بانو
لاجوردی: تخصص در حوزه مد و لباس بدون مهارت کار گروهی کارایی چندانی ندارد
يکشنبه 27 آبان 1397 - 09:34:38
آریا بانو - یک تولیدکننده شال و روسری در کشور از ضعف جدی در کار گروهی میان فعالان هنر صنعت مد و لباس ابراز گله‌ دارد.


سرویس مد و لباس هنرآنلاین: سید محمود لاجوردی مدیرعامل شرکت پارسیان و از تولیدکنندگان شال و روسری در ایران، درباره شرایط حاکم بر این حوزه به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: هر چند مشکلات بسیاری هم در بخش طراحی و هم تولید وجود دارد، اما به نظر می‌رسد اصلی‌ترین معضلات ما به نبود رویکرد آموزشی در ارتباط با موضوعات جمعی مربوط است.
لاجوردی از ضعف جدی در کار گروهی میان فعالان هنر صنعت مد و لباس ابراز گله‌مندی کرد و گفت: متأسفانه فردگرایی ریشه در فرهنگ ما دارد و به همین دلیل در بسیاری از امور که موفقیت آن‌ها وابسته به جمع است، نتوانسته‌ایم به نتایج قابل قبولی دست یابیم.
او در ادامه تأکید کرد: تخصص در حوزه مد و لباس بدون مهارت کار گروهی کارایی چندانی ندارد و به دلیل اشراف نداشتن به همین مهم است که بسیاری از طراحان ما در حد و اندازه مزون‌های شخصی بسیار کوچک باقی مانده‌اند و نتوانسته‌اند برای بخش تولید قدم چندانی بردارند.
لاجوردی با تأکید بر اینکه شاید اگر کمی به کار گروهی مسلط‌‌تر بودیم، بسیاری از مزون‌هایی که با تیراژهای کوچک کار می‌کنند رشد می‌کردند و بزرگ‌تر می‌شدند، اذعان داشت: شما اگر بهترین طراح لباس باشید، اما مهارت کار گروهی نداشته باشید، نمی‌توانید چشم‌انداز دوری برای هنر خود در عرصه مد و لباس شاهد باشید.
این تولیدکننده شال و روسری با اشاره به اینکه کمترین میزان هم‌افزایی را در عرصه مد و لباس شاهد هستیم اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های ما در پروسه کار تولید از کارگران کارخانه گرفته تا مدیران بالادستی بحث توانایی کار گروهی و تحمل یکدیگر است.
لاجوردی افزود: اتفاقاً از آنجا که در حوزه مد و لباس سلیقه اشخاص هم مطرح می‌شود که هر کدام مقوله‌ای چالش‌برانگیز هستند، داشتن روحیه کار گروهی منجر به اشتراک‌گذاری آراء و نظرات می‌شود و توجه به همین امر خروجی بهتر در بر دارد.
او همچنین به موضوع ممنوعیت و محدودیت واردات اشاره کرد و گفت: در حوزه طراحی شال و روسری دو بخش صنعتی و هنر داریم که تلفیق این دو کار آسانی نیست و برای همراهی هر چه بهتر این دو بخش لازم است موضوع آموزش تمام‌عیار را در این عرصه جدی بگیریم.
او در خاتمه گفت: برند اگر بر پایه تمامی مؤلفه‌های اصولی بنا شده باشد که بی‌شک یکی از مهم‌ترین آن‌ها توجه به مهارت کار گروهی است، با حذف یک فرد از پا نمی‌افتد و نابود نخواهد شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/102665/لاجوردی--تخصص-در-حوزه-مد-و-لباس-بدون-مهارت-کار-گروهی-کارایی-چندانی-ندارد
بستن   چاپ