آریا بانو
حضور بیش از 70 هزار دانشجو در خانواده کمیته امداد(ره)
دوشنبه 28 آبان 1397 - 18:56:57
آریا بانو - معاون اشتغال و کارآفرینی کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) گفت: بیش از 70 هزار دانشجو در خانواده کمیته امداد(ره) داریم که بسیاری از این افراد صاحب ایده، خلاقیت و نوآوری هستند. اکنون وضعیت اقتصاد جهانی به سمتی می‌رود که خلاقیت و نوآوری در بستر اقتصاد دانش بنیان تعیین کننده بیشتر اتفاقات در آینده اقتصادی دنیا خواهد بود.

حجت‌الله عبدالملکی در گفت‌وگو با ایسنا در حاشیه سفر خود به کاشمر اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش می‌شود از همه این ظرفیت‌‎ها استفاده کنیم. بخشی از این ظرفیت‌ها مربوط به نخبگان در کمیته امداد است. تلاش می‌کنیم از ظرفیت نخبگان کمیته امداد برای حل مسائل و معضلات کشور و ایجاد اشتغال پایدار استفاده کنیم.
معاون اشتغال و کارآفرینی کمیته‌ امداد با بیان اینکه تلاش می‌کنیم با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز نوآوری و کارآفرینی اجتماعی امداد را تاسیس کنیم، گفت: با تشکیل این مرکز از همه فعالیت‌های دانش بنیان از جمله استارتاپ‌هایی که مرتبط با کمیته امداد هستند و به‌خصوص استارتاپ‌هایی که خانواده خود کمیته امداد در آن مشارکت دارند حمایت مالی، مادی، قانونی و معنوی خواهیم کرد.
وی افزود: از مهمترین برنامه‌های سازمانی کمیته امداد برای رفع فقر توانمند کردن خانواده کمیته ‌امداد و محرومان است.
معاون اشتغال و کارآفرینی کمیته‌ امداد کشور با اشاره به اینکه از ابتدای امسال حدود 50 هزار فرصت شغلی ایجاد شده و باقی از طریق تسهیلات شبکه بانکی و پشتیبانی‌های بعدی تا پایان سال محقق می‌شود، اظهارکرد: انحراف طرح‌های کمیته امداد به دلیل نظارت‌های دقیق به صفر رسیده است.
عبدالملکی با تاکید براینکه برای ارتقای پایداری و درآمد طرح‌ها باید تلاش کرد،اظهارکرد: وضعیت فضای کسب و کار کشور موجب شده تعدادی از مددجویان طرح‌ها را از دست بدهند و مجدد نیازمند حمایت شوند.
معاون اشتغال و کارآفرینی کمیته ‌امداد گفت: تلاش می‌کنیم با مدل‌های جدید سطح پایداری طرح‌ها را به جایی برسانیم که تلاطمات فضای کسب و کار کشور مشکلاتی برای مددجویان کمیته امداد ایجاد نکند.
وی با اشاره به اینکه زمانی خانواده کمیته امداد را خودکفا اعلام می‌کنیم که درآمد طرح‌شان به یک میلیون و 200 هزار تومان برسد، اظهارکرد: به جای اینکه طرح‌ها را برای اجرا به صورت مرکزی به استان‌ها ابلاغ کنیم سعی می‌کنیم دانش، مهارت کسب و کار همکاران استان‌ها و شهرستان‌ها را ارتقاء دهیم تا آن‌ها مزیت‌های منطقه را شناسایی کنند.
معاون اشتغال و کارآفرینی کمیته ‌امداد با بیان اینکه بیش از 90 درصد طرح‌هایی که در شهرستان‌ها اجرا می‌شود به پیشنهاد همکاران اشتغال کمیته امداد در شهرستان‌ها است، گفت: برخی طرح‌های ملی همانند نیروگاه‌های خورشیدی برای تولید برق نیز در منطقه قابل اجرا هستند.
عبدالملکی اظهار کرد: تاکنون 15 استان کشور به شبکه برق متصل شدند و هر دو ماه یکبار از طریق وزارت نیرو قیمت برقی که به شبکه می‌فروشند را دریافت می کنند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/103029/حضور-بیش-از-70-هزار-دانشجو-در-خانواده-کمیته-امداد(ره)
بستن   چاپ