آریا بانو
رسم عجیب خانواده سلطنتی انگلیس در روز کریسمس
پنجشنبه 1 آذر 1397 - 15:41:28
آریا بانو - هر خانواده ای رسم و رسومات خاص خودش را دارد اما هیچکدام به عجیبی رسم خانواده سلطنتی انگلیس در روز کریسمس نیست.
در این رسم عجیب که به سال 1900 برمی گردد هرکدام از اعضای خانواده سلطنتی قبل و بعد از وعده شام روز کریسمس خودشان را وزن می کنند. اما این رسم زیاد هم نگران کننده نیست چون قرار نیست میهمانان در جمع خودشان را وزن کنند.
همانطور که زندگینامه نگار و مفسر سردبیر مجله سلطنتی اینگرید سوارد می گوید به فرمان ملکه الیزابت هر میهمانی که در روز کریسمس وارد کاخ ساندرینگهام می شود باید قبل از ورود خودش را روی ترازو وزن کند و قبل از ترک کاخ نیز باید همین کار را تکرار کند.
هدف ملکه این است که اطمینان پیدا کند از میهمانانش به خوبی پذیرایی شده است.

این رسم عجیب به دوره پادشاهی ادوارد هفتم در دهه 1900 باز می گردد. زمانی که هم سلامت مردم برای اعلیحضرت مهم بود و هم این که در روز کریسمس غذا به اندازه کافی خورده باشند. به اعتقاد او سلامت و تندرستی بسیار مهم است و به همین دلیل باید به اندازه کافی غذا خورد. او برای این که ثابت کند همه در روز جشن پرخوری نمی کنند و در سلامت به سر می برند از میهمانانش می خواست خودشان را قبل و بعد از جشن وزن کنند.
میهمانان روز کریسمس به ترتیب مقام درجه وارد کاخ ساندرینگهام می شوند و همه آن ها به جز ملکه کلاه کاغذی می پوشند.
این رسم برای همه میهمانان از جمله مگان مارکل و حتی مادرش دوریا رگلند نیز اجرا می شود. البته ناگفته نماند که تا کنون هیچ کدام از والدین عروس خانواده به این مراسم دعوت نمی شدند اما همانطور که گفته شده است امسال مادر مگان مارکل عروس جدید خانواده به این مراسم دعوت خواهد شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/103412/رسم-عجیب-خانواده-سلطنتی-انگلیس-در-روز-کریسمس
بستن   چاپ