آریا بانو
رئیس بسیج زنان در گفت و گو با ایرنا:
جشنواره فرهنگی بانوان بسیجی برگزار می شود
شنبه 3 آذر 1397 - 13:54:16
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - تهران- رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: به مناسبت هفته بسیج، جشنواره فرهنگی و اردوهای جهادی ویژه بانوان بسیجی در 15 هزار پایگاه مقاومت بسیج سراسر کشور برگزار می شود.

مینو اصلانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این جشنواره فرهنگی از روز سه شنبه 29 آبان آغاز و تا پنجم آذر ادامه دارد و برپایی نمایشگاه، پخش فیلم، مسابقات فرهنگی و هنری، دیدار با خانواده های شهدا، یادواره شهدای زن و ده ها برنامه دیگر در این جشنواره به فراخور نیاز محلات، برنامه ریزی شده است.
وی با اشاره به وجود 9 میلیون بانوی بسیجی در سراسر کشور گفت: بخشی از 9 میلیون نفر بسیجیان زن در قالب اقشار مختلف دانش آموزی، دانشجویی، کارمندی و دیگر اقشار فعالیت دارند که به عنوان نمونه 2،5 میلیون نفر دانش آموز بسیجی و 700 هزار دانشجوی بسیجی، برنامه های مختلفی را در مدارس و دانشگاه ها اجرا می کنند.
اصلانی اظهار داشت: برگزاری کرسی آزاداندیشی، تبیین نقش بسیج و تولید علم و فرهنگ در تمام مراکزی که نیروهای بسیجی فعالیت دارند، از جمله برنامه های بسیجیان دانشجو در این هفته است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین نشست های تخصصی با موضوع زنان در سطح مراکز استان ها برنامه ریزی شده است که به بررسی جایگاه زن به ویژه در دهه چهارم انقلاب می پردازد و از آنجایی که انقلاب افق بسیار روشنی پیش روی زنان با تعالی فکری، عملی و معنوی ایجاد کرد، اکنون بانوان حضوری فعال در عرصه های مختلف دارند.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور به برگزاری اردوهای جهادی به مناسبت هفته بسیج توسط بانوان نیز اشاره کرد و افزود: خدمات رسانی و مشاوره از برنامه های کاری در اردوهای جهادی است که طی آن طرح های خدمات رسانی به اهالی محله، مشاوره خانوادگی و تربیت کودک به مدت یک هفته برنامه ریزی شده است.
وی ادامه داد: هزار گروه جهادی بانوان بسیجی فعال در این دوره همکاری می کنند تا این افراد در بخش های مختلف فرهنگی، آموزشی و مهارت افزایی برای دختران و بانوان مناطق محروم فعال و اثرگذار باشند.
اصلانی این اردوهای خدمات رسانی را در عرصه خدمات مشاوره، خانواده و تربیت فرزند، کارگاه های آموزشی برای دختران جوان و کارگاه های ارتقای دانش رسانه ای مادران دانست و اظهار داشت: در همه 20 هزار پایگاه بسیج برنامه های ویژه به مناسبت هفته بسیج برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در هفته بسیج، جشن های چهارمین دهه انقلاب اسلامی با برگزاری مسابقات ورزشی برای بانوان پیش بینی شده است.
29 آبان تا پنجم آذر ماه به نام هفته بسیج نامگذاری شده است.
* 7268*1834

http://www.banounews.ir/fa/News/103558/جشنواره-فرهنگی-بانوان-بسیجی-برگزار-می-شود
بستن   چاپ