آریا بانو
رئیس دفتر نمایندگی یونیسف در تهران:
رفع تبعیض، بنیان کنوانسیون حقوق کودک است
چهارشنبه 7 آذر 1397 - 18:26:30
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - تهران- رئیس دفتر نمایندگی یونیسف در تهران گفت: رفع تبعیض، بنیان کنوانسیون حقوق کودک است؛ بر این اساس هر کودک باید بدون تبعیض بتواند بهترین منافع را در جامعه کسب کند و دیدگاه های کودک به دور از جهت گیری ها و تبعیض ها محترم شمرده شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ویل پارکس روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی منطقه ای حقوق کودک با شعار «عدالت برای کودکان و نوجوانان» افزود: استانداردهای اولیه باید برای تضمین حقوق کودکان رعایت شود که یکی از مهمترین حقوق آنان، حق آموزش و تحصیل است.
وی اظهار داشت: عدالت برای نوجوانان باید به یک رویه ملی در هر کشور تبدیل شود و البته بدون وجود چارچوب های فراگیر عدالت در جامعه نمی توان انتظار تحقق حقوق کودکان را داشت.
رئیس دفتر نمایندگی یونیسف در تهران تصریح کرد: تلاش های زیادی در نظام دادگستری، بهزیستی و رفاهی ایران برای تضمین حقوق کودکان و نوجوانان به کار گرفته شده است.
پارکس با اشاره به مقررات سازمان ملل متحد در حوزه عدالت برای نوجوانان، گفت: تمرکز به سوی پیشگیری از وقوع جرم باید باشد و در این خصوص بهتر است از قانون حفاظت از نوجوانان در برابر خطا و جرم سازمان ملل پیروی شود.
وی اضافه کرد: برای تحقق حقوق کودک باید تلاش هایی در راستای آگاهی بخشی به خانواده ها انجام شود. همچنین دولت ها باید شرایطی فراهم کنند که کودکان خاطی باز به جامعه بازگردند و در جامعه ادغام شوند.
رئیس دفتر نمایندگی یونیسف در تهران تصریح کرد: هر کودک باید از حقوق خود بدون تبعیض برخوردار شود و بتواند آزادانه اظهار نظر کند.
پارکس اضافه کرد: درست است که ابزارهای حقوقی بین المللی حداقل استانداردها را مطرح می کند اما لازم است این استانداردها با حقوق و استانداردهای بومی تلفیق شود.
وی به تصویب قانون حمایت کودکان و نوجوانان در مجلس اشاره کرد و افزود: تربیت نیروهای متخصص و کادر حرفه‌ای در دادگاه های کودکان و نوجوانان برای برقراری عدالت ضروری است.
*٣٢٢٩*1834

http://www.banounews.ir/fa/News/105089/رفع-تبعیض،-بنیان-کنوانسیون-حقوق-کودک-است
بستن   چاپ