آریا بانو
قائم مقام کمیته امداد: سوءگیری له یا علیه کسی در کمیته امداد پذیرفتنی نیست
چهارشنبه 7 آذر 1397 - 18:29:18
آریا بانو - قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: سوء گیری له یا علیه کسی در امداد پذیرفتنی نیست.

به گزارش ایسنا،سید منصور برقعی چهارشنبه، هفتم آبان در آیین تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، افزود: امداد ثابت کرد که یک دغدغه اصلی دارد و بر اساس وظیفه اصلی در اساس نامه امداد و در وفاداری به آن یک مشی روشن داشته که در مسائل سیاسی استان ها ورود و مداخله نمی‌کند.
وی با اشاره به نزدیکی به انتخابات و اینکه همکاران ما می توانند عقیده و نظر شخصی داشته باشند و آزادی فردی کسی را نمی توان مانع شد، اظهارکرد: اما اینکه امداد و رفتار امدادی بخواهد سمت و سو گیری بر له یا علیه کسی داشته باشد، به هیچ وجه در امداد پذیرفتنی نیست.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: امداد در عمل به اساس نامه و به وظیفه‌ای که ترسیم شده را بدون هیچ ملاحضه انجام می دهد و آن وظیفه توجه عمیق و دقیق و رسیدگی به نیازمندان است.
برقعی با اشاره به بخشی از سخنان امام علی (ع)، تصریح کرد: در کنار قله‌های ثروت است که دره‌های فقر ایجاد می شود و اصل شکل گرفتن ثروت از منابعی است که خداوند خلق کرده است.
وی با اشاره به ضرورت اصلاح ریشه‌ای قوانین، ادامه داد: ما اساسا مبتلای به آفتی هستیم که آثار آن را مشاهده می کنیم و آن آفت، آفت ریشه‌های پنهان اقتصاد نظام طاغوت و اندیشه سرمایه داری طاغوت است.
برقعی با اشاره به قدیمی بودن قوانین کشور، عنوان کرد: بخشی از قوانین ما در عرصه اقتصادی متعلق به زمان رضاه شاه بوده و تنظیم عرصه تجارت در کشور ما را قانون تجارتی انجام می دهد که متعلق به سال 1311 است . از روی قانون فرانسه و بلژیک مجموعا 600 ماده تدوین شده و از آن زمان روی آن ریل حرکت می کنیم.
وی با اشاره به صدمات ضعف قوانین بیان کرد: اگر طی دوماه وضعیتی پیش می آید و قیمت ها آثاری را به بار می آورد و به بخش های مختلف جامعه و حتی قشر متوسط فشار وارد می کند، این اجزایی که از هزینه ها گمشده، همان چاله هایی است که درست شده و روی قله ثروتی اضافه شده است.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور تاکید کرد: ما نتوانستیم نظام اقتصادی سرمایه داری که در رگ و پی ما پنهان است و آثارش را می بینیم از رگ و ریشه دربیاوریم و تحقق این موضوع همت بلند می خواهد.
برقعی گفت: قانون پولی بانکی ما متعلق به سال 1349 و قانون برنامه بودجه متعلق به سال 1351 ‌است و شاید چند ماده آن اصلاح شده، اما باید دید آیا چند شاخه کوچک آن اصلاح شده یا این قوانین از رگ و ریشه اصلاح شده است.
وی افزود: به تبع این موارد اتفاقاتی می افتد که همه ملت از آن رنج می برند و مدیران ما نیز باید همه وقت و انرژی را بگذارند که ذره‌ای آثار آن را کاهش دهند .
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور خاطرنشان کرد: در کمیته امداد اگر خود را نهاد انقلابی می بینیم، وظیفه داریم که به این موضوعات به شکل عمیق فکر کنیم .
برقعی بیان کرد: امداد ویژگی بسیار خوبی دارد و اراده سختکوشی که در همکاران امداد است، مثال زدنی است، اما در مدیرکل امداد باید این مهم مضاعف بر این باشد .
وی تصریح کرد: انتظارات ما در سطح امداد این است که مدیرکل و نیروهای امداد در وهله اول منشاء ایجاد اعتماد به نفس و بروز و ظهور قدرت درونی خود و جامعه هدف باشند.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه پدیده فقر ابتدا روحیه ها را می شکند، اضافه کرد: مهمترین نکته برای همکاران، توجه به این حوزه است که این توان، قدرت درونی و رزمنده بودن در برابر هر مشکل باید در وجود ما ایجاد شود . همچنین جز برخورد احترام آمیز در کمیته امداد چیزی پذیرفتنی نیست.
به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم قباد مبشری به عنوان مدیرکل جدید کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از زحمات فرید محبی مدیرکل سابق تقدیر شد.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/105108/قائم-مقام-کمیته-امداد--سوءگیری-له-یا-علیه-کسی-در-کمیته-امداد-پذیرفتنی-نیست
بستن   چاپ