آریا بانو
تلویزیون، همه خدمات دولت به پیام‌رسان‌ها را تکذیب کرد
پنجشنبه 8 آذر 1397 - 22:38:19
آریا بانو - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به گزارش تلویزیونی درباره خدمات ارائه شده به پیام‌رسان‌های داخلی از ابتدای فعالیت آنها نوشت، در برنامه خبری 20:30، همه خدمات ارائه شده دولت از جمله ارائه پهنای باند رایگان، نیم بها شدن مصرف آنها برای کاربران و ارائه فضای مراکز داده رایگان تکذیب شد.

سرویس اخبار - محمدجواد آذری جهرمی چهارشنبه شب در توئیتر خود نوشت: «وام به پیام رسان‌ها؛ ارائه پهنای باند رایگان، نیم بها شدن مصرف آنها برای کاربران، ارائه فضای مراکز داده رایگان به آنها که در مصوبه شورای عالی فضای مجازی در حمایت از پیام‌رسانها آمده و در بیانیه‌ای مدیران پیام رسان‌ها آن را تایید کرده‌اند، یکجا در (برنامه خبری) 20:30 تکذیب شد.»
اواخر هفته گذشته بود که نشست تحلیلی بررسی چرایی مهاجرت نکردن مردم به پیام‌رسان‌های داخلی با حضور حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، احسان قاضی‌ زاده هاشمی، رییس فراکسیون فضای مجازی مجلس شورای اسلامی، مهدی داوری مدیرعامل پیام‌ رسان بیسفون‌ پلاس، محسن غفاری مدیرعامل پیام‌رسان ایتا، ایمان عیسی‌زاده مدیر فنی پیام‌رسان سروش توسط اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شد.
حمید فتاحی در این نشست از تصمیم بر حذف 5 پیام‌رسان داخلی از گردونه حمایت این وزارتخانه خبر داد و گفت: با این وجود برخی حمایت‌ها از سوی وزارت ارتباطات همچنان ادامه می یابد.
وی افزود: در کشور شبکه ‌های اجتماعی زیادی با 30 تا 40 میلیون کاربر وجود دارد اما برخی از اینها موفق هستند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره علل نبود اقبال کافی از سوی مردم به پیام‌رسان‌های داخلی یادآوری کرد: از سال گذشته سند حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی که نتیجه تلاش 18 ماهه دستگاه‌های مختلف کشور بود، در شورای عالی فضای مجازی تصویب و به رهبر معظم انقلاب تقدیم شد و سپس رییس جمهوری نیز آن را ابلاغ کرد.
وی افزود: در این سند، ابعاد زیادی وجود داشته و برای همه نهادها و دستگاه‌ها تکالیفی تعیین شده بود که در مرکز ملی فضای مجازی وظایف مشخص و به همه نهادهای مسوول ابلاغ شد و از این موارد 6مورد به وزارت ارتباطات مربوط می ‌شد.
به گفته فتاحی، پیام‌رسان‌های داخلی از زمان اجرای این سند که دی‌ماه سال گذشته بود، رشد 10 تا 12برابری داشتند که بسیار ارزشمند است. همچنین در تمام شرکت‌های دانش بنیان فعال در این حوزه تا امروز یک تولید دانش جدید صورت گرفته است.
27 آبان ماه نیز سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ایرنا گفت: فقط 2 پیام رسان بومی «سروش» و «گپ» که از نظر فنی توانایی های لازم را برای جلب بیش از 10 میلیون کاربر دارند، مورد حمایت های بیشتر قرار می‌گیرند.
به گفته «سیدجمال هادیان طبایی زواره» طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی حمایت از پیام رسان های بومی قانومند و ضابطه مند شده است.
منبع: ایرنا
میلاد براهیمی

http://www.banounews.ir/fa/News/105238/تلویزیون،-همه-خدمات-دولت-به-پیام‌رسان‌ها-را-تکذیب-کرد
بستن   چاپ