آریا بانو
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده:
دولت با تنظیم قوانین حضور سمن ها را در جامعه میسر می کند
سه شنبه 13 آذر 1397 - 17:45:20
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - تهران- معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به توجه دولت به تشکل های مردم نهاد گفت: دولت با تنظیم قوانین زمینه حضور سمن ها در جامعه را مهیا می کند.

به گزارش ایرنا معصومه ابتکار روز سه شنبه در آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه که در سالن مرکز همایش های رازی برگزار شد، افزود: دولت به ضرورت فعالیت ها تشکل های مردم نهاد آگاه است و از این رو زمینه فعالیت آنها را با تصویب قوانین مهیا می کند.
وی گفت: بسیار ارزشمند است که داوطلبان در سازمان های دولتی و غیر دولتی برای کاهش مشکلات جامعه هدفی مشترک دارند و فعالیت می کنند.
ابتکار با بیان این که داوطلبان باید در کنار هم از تجارب یکدیگر استفاده بکنند تا مشکلات مردم را کاهش دهند، اظهار داشت: معاونت رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و دولت نیز اعتقاد جدی دارد که سازمان های مردم نهاد یکی از ارکان های جدی برای توان افزایی اجتماعی و بهبود شرایط و شاخص توسعه به شمار می روند.
وی افزود: دولت در این راستا طرح های مختلفی را اجرا کرده که یکی از آنها طرح تاب آوری است که سه سال از اجرایی شدن آن می گذرد و در این طرح نهاد های مردم نهاد همکاری زیادی کردند.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده طرح گفت و گوی خانواده را یکی دیگر از مواردی عنوان کرد که این معاونت با همکاری انجمن ها آغاز کرده است.
وی گفت: در این طرح٫ به مهارت های ارتباطی و گفت و گوی بین نسلی که مغفول مانده توجه می شود.
ابتکار افزود: بهبود شرایط کارآفرینی بخصوص در میان زنان جوان تحصیلکرده از اهداف این طرح است.
وی با تاکید مجدد بر اینکه دولت مسیر فعالیت تشکل های مردم نهاد را هموار می کند، افزود: تشکل های مردم نهاد می توانند در دوره ای که جنگ اقتصادی علیه کشور ما وجود دارد و عده ای تلاش دارند با تزریق ناامیدی در کشور مردم را نا امید کنند، مشکلات مردم را کاهش دهند.
*3377*1193

http://www.banounews.ir/fa/News/105918/دولت-با-تنظیم-قوانین-حضور-سمن-ها-را-در-جامعه-میسر-می-کند
بستن   چاپ