آریا بانو
132 میلیون نفر در جهان به مایحتاج اولیه زندگی نیازمندند
چهارشنبه 14 آذر 1397 - 14:05:05
آریا بانو - مناطق بحران‌زده جهان گسترش یافته و هر روز بر شمار نیازمندان به کمک‌ برای برطرف کردن نیازهای اولیه زندگی افزوده می‌شود. در چنین شرایطی سازمان‌های امداد بین‌المللی در تلاشند که مردم کشورهای گوناگون در جهان را به کمک‌های بیشتر ترغیب کنند.

به گزارش ایسنا، گرسنگی، جنگ، فجایع طبیعی، آسیب‌های زیست‌محیطی از جمله دلایلی هستند که شرایط زندگی انسان‌ها را آشفته و نابود می‌کنند و آنان را وامی‌دارند که برای برطرف کردن نیازمندی‌های اولیه زندگی خود، به دریافت کمک‌های اضطراری سازمان‌های امدادی جهانی محتاج و وابسته شوند.
در حال حاضر جنگ‌های ویرانگر در کشورهایی مانند یمن، جنوب سودان ، سوریه و افغانستان، این مناطق را به کانون‌های بزرگ آسیب و درد و رنج انسان‌ها تبدیل کرده است.
مارک لوکوک، هماهنگ‌کننده برنامه کمک‌های اضطراری سازمان ملل متحد در ژنو، می‌گوید که جنگ در این کشورها سال‌هاست اثرات مخرب و ویرانگر خود را بر زندگی انسان‌ها گذاشته است.
در پایان سال گذشته میلادی (2017) 68،5 میلیون نفر در جهان در پی بروز جنگ و درگیری‌های مسلحانه خانه و کاشانه خود را از دست دادند. این رقم که بیشترین شمار آسیب‌دیدگان از جنگ و خونریزی است، 10 میلیون نفر بیشتر از سال 2014 است.
کارشناسان سازمان ملل متحد برآورد کرده‌اند تعداد کسانی که برای ادامه بقای خود نیازمند کمک‌های اضطراری هستند به 132 میلیون نفر در جهان برسد.
به گفته مارک لوکوک، سازمان‌ ملل متحد و دیگر سازمان‌های وابسته و همکار بین‌المللی می‌توانند تنها نیازمندی‌های اولیه 94 میلیون نفر را تامین کنند.
این سازمان‌ها مسکن، غذا، مراقبت‌های پزشکی و آموزش‌های اولیه را در اختیار آوارگان قرار می‌دهند و از آنان در مقابل خشونت محافظت می‌کنند. اما ظرفیت‌ها برای تامین این امکانات برای شمار بیشتری از آوارگان فراهم نیست.
پوشش نیازهای تنها نیمی از آوارگان
بنابر گزارش اخیر دویچه‌وله، 38 میلیون نفر از آسیب‌دیدگان جنگ و درگیری‌های مسلحانه در جهان نمی‌توانند از امکانات سازمان‌های امدادی بین‌المللی بهره‌مند شوند.
سازمان‌های جهانی برآورد می‌کنند که در سال آینده میلادی برای تامین هزینه‌های کمک‌های اضطراری به 25 میلیارد دلار نیاز باشد. تنها هزینه کمک به آوارگان سوریه حدود سه میلیارد دلار است.
سازمان ملل متحد در سال 2018 درخواست حدود 25 میلیارد دلار کمک‌های بشردوستانه را در جهان مطرح کرده بود. به گزارش سازمان کمک‌های فوری سازمان ملل تا ماه نوامبر56 درصد این مبلغ جمع‌آوری شده است.
به گفته لوکوک 41 کشور جهان از طریق جمع‌آوری کمک برای مناطق جنگ‌زده یمن و سوریه این مبلغ را در اختیار سازمان‌های امدادی قرار داده‌اند.
به گفته این کارشناس، کمک‌های بشردوستانه نمی‌توانند جایگزینی برای یافتن راه‌ حل‌های سیاسی طولانی‌مدت در کانون‌های جنگ‌ و درگیری‌های مسلحانه جهان باشند.
در سال 2018 به طور متوسط در یمن حدود هشت میلیون نفر جیره غذایی ماهیانه دریافت کرده‌اند. این کشور آسیب‌دیده از جنگ، خود پذیرای آوارگان آفریقایی است.
تنها در سال جاری میلادی حدود 150 هزار آفریقایی به یمن پناهنده شده‌اند. بنا به گزارش سازمان صلیب سرخ آلمان از 27 میلیون انسانی که در یمن زندگی می‌کنند، حدود 18 میلیون نفر به اندازه کافی غذا برای خوردن ندارند.
در سوریه هر ماه حدود 5،4 میلیون نفر از نیازمندان و آوارگان جنگی از کمک‌های دارویی و غذایی سازمان‌های امدادی جهان استفاده کرده‌اند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/106058/132-میلیون-نفر-در-جهان-به-مایحتاج-اولیه-زندگی-نیازمندند
بستن   چاپ