آریا بانو
در بسته اخبار اجتماعی امروز ایسنا بخوانید:
از دخالت خانم بازیگر در حوزه دارویی تا تشکیل تیمی برای شناسایی عامل آتش زدن شهروندان
چهارشنبه 14 آذر 1397 - 21:43:31
آریا بانو - سلبریتی‌ها در درمان دخالت نکنند، اتمام حجت پلیس؛ نرده‌های چهارراه ولیعصر برداشته نمی‌شود، نشت فلزات سنگین در غذا؛ هشداری که جدی گرفته نمی‌شود، تدوین سند توسعه محلات پایتخت در برنامه سوم توسعه شهر، واریز «وام ضروری» 5 میلیونی بازنشستگان کشوری به حساب‌ها، جزییات ارسال پستی داروی بیماران خاص و... از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:
سلبریتی‌ها در درمان دخالت نکنند
دکتر کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در واکنش به اظهارنظر مهناز افشار مبنی بر مصرف داروی نالوکسان برای جلوگیری از مرگ ناشی از سوء‌مصرف مواد، گفت: سراسر این اظهارات اشتباه است و داروی نالوکسان دارویی است که حتما باید با تجویز پزشک تهیه شود.
وی با بیان اینکه اظهارات این بازیگر صحت ندارد و کسی غیر از صاحبان حرف پزشکی حق اظهار نظر در حوزه سلامت و درمان را ندارد گفت: متاسفانه در کشور ما ظاهرا افراد وقتی‌که اشتغالات دیگرشان کمتر می‌شود، فورا به اظهار نظر در حوزه پزشکی و طب مبادرت می‌کنند که این کار فقط موجب بروز مشکلات برای مردم می‌شود و می‌تواند پیامدهایی را برای مردم به دنبال داشته باشد.
وی تاکید کرد: اولا هیچ آمپول و فرآورده تزریقی در دنیا نیست که بدون تجویز پزشک مصرف شود. دوما داروی نالوکسان دارویی است که کاملا باید با تجویز پزشک تهیه شود و هیچ داروخانه‌ای حق ندارد بدون نسخه پزشک این دارو را در اختیار قرار دهد. سوما این دارو، دارویی است که در اورژانس پیش‌بیمارستانی، اورژانس بیمارستانی، اتاق عمل و ریکاوری‌های اتاق عمل با تجویز پزشک و تحت نظر افراد آموزش‌دیده و متخصص و تحت مانیتورینگ استفاده می‌شود.
تدوین سند توسعه محلات پایتخت در برنامه سوم توسعه شهر
سکینه اشرفی معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران از تدوین سند توسعه محلات پایتخت در راستای تدوین برنامه سوم توسعه شهر تهران تا پایان سال آینده خبر داد و گفت: تا پایان امسال، سند توسعه 150 محله تدوین و به اجرا گذاشته خواهد شد.
وی مهمترین رویکرد در برنامه توسعه محلات را استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی دانست و گفت: اگر مردم در تصمیم‌گیری نقش داشته باشند، احساس تعلق در آنها ایجاد شده و در زمان اجرای این تصمیمات هم مشارکت بهتری در سطح محله خواهند داشت و از این طریق، امور بهتر پیش می‌روند و مردم باید به محله باور داشته باشند و احساس هویت و تعلق به محله را در خود تقویت کنند تا بتوانند در امور محله مشارکت بهتری داشته باشند.
جزییات ارسال پستی داروی بیماران خاص
دکتر مهدی شادنوش رییس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت درباره نحوه انتقال داروهای بیماران خاص به درب منازل‌شان از طریق پست، گفت: در حال حاضر سامانه‌های ما به اداره ثبت‌احوال متصل شده و امکان اطلاع از آخرین اطلاعات بیماران خاص را برای ما فراهم می‌کند که می‌تواند مقدمه ارسال داروهای این بیماران به درب منازل‌شان باشد.
وی تاکید کرد: با امکان اتصال سامانه‌های ما با اداره ثبت‌احوال این اقدامات به خوبی پیش می‌رود. ما باید از آخرین اطلاعات و تغییر آدرس‌های بیماران‌مان مطلع باشیم. این کار مقداری هماهنگی بین‌بخشی می‌خواهد که در حال انجام آنها هستیم. خوشبختانه در حال حاضر سامانه‌های ما به اداره ثبت‌احوال متصل شده و امکان اطلاع از آخرین اطلاعات بیماران خاص را برای ما فراهم می‌کند که می‌تواند مقدمه ارسال داروهای این بیماران را به درب منازل‌شان ایجاد کند.
گلایه خداکرمی از درخواست مالی برخی هنرمندان برای پیوستن به کمپین "نه به پلاستیک"
ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر از درخواست برخی هنرمندان برای دریافت پول برای پیوستن به کمپین تهران بدون پلاستیک گلایه کرد و گفت: همواره برای پیشبرد اهداف و تصمیمات فرهنگی از هنرمندان، ورزشکاران و سلبریتی‌ها دعوت می‌شود که برای تحقق این هدف به این کمپین‌های فرهنگی ملحق شوند و در این حوزه به غیر از پرویز پرستویی هیچ کدام از هنرمندان حاضر به همراهی با ما نشدند و حتی متاسفانه برخی از آنها دستمزد و هزینه‌های گزافی را از ما طلب می‌کردند که پرداخت آن از عهده شورای شهر برنیامد و نتوانستیم از حضور شهروندان استفاده کنیم.
وی با بیان این‌که متاسفانه چهار روز قبل رادیو دویچوله کمپین نه به پلاستیک را راه‌اندازی کرد، اظهار کرد: ما خوشحال هستیم که تقریبا همه به موضوع پلاستیک و عدم استفاده از آن حساس شده‌اند، اما جالب است که هنرمندان و بازیگران زیادی به این کمپین پیوستند و این در حالی است که ما از یکسال قبل این موضوع را شروع کردیم اما اکثر هنرمندان حاضر نشدند به صورت رایگان به این کمپین بپردازند.
اتمام حجت پلیس؛ نرده های چهارراه ولیعصر برداشته نمی‌شود
سردار حسین رحیمی رییس پلیس پایتخت درباره اینکه آیا مسیر و تقاطع خیابان‌های ولیعصر و انقلاب برای عبور عابران پیاده بازگشایی خواهد شد؟ گفت: نخیر؛ چرا که فلسفه ساخت زیرگذر چهارراه ولیعصر یا چهارراه جهان نما این بود که عبور و مرور جمعیت به زیر سطح برود و میلیاردها تومان نیز برای ساخت آن هزینه شد تا ترافیک در آن منطقه از بین برود و حتی سوانح و حوادث رانندگی نیز کاهش بیابد.
پیش از این شهرداری تهران با درخواست انجمن‌های فعال در دفاع از حقوق معلولان تصمیم به بازگشایی مسیر و تقاطع چهارراه ولیعصر برای تردد عابران گرفته بود که باوجود برگزاری مراسمی برای بریدن نرده‌های چهارراه ولیعصر، با مخالفت پلیس روبه رو شد و نرده ها مجدد نصب شد.
نشت فلزات سنگین در غذا؛ هشداری که جدی گرفته نمی‌شود
علی مریدی مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست به مناسبت روز خاک اعلام کرد: در حوزه آلودگی خاک، مهمترین عامل، فلزات سنگین است که بر اثر استفاده بی‌رویه از سموم باعث آلودگی خاک و به تبع آن آلودگی محصولات غذایی می شود و دلیل عمده ابتلا به سرطان‌ها فلزات سنگین باقیمانده در مواد غذایی است
وی ضمن انتقاد از وضعیت کشاورزی کشور اظهار کرد: به دلیل مصرف بی‌رویه کود و سموم در حوزه کشاورزی اکولوژیک و پایدار، وضعیت مناسبی نداریم البته وزارت جهاد کشاورزی سعی دارد به سمت کشاورزی اکولوژیک و محصولات ارگانیک پیش رود تا باقیمانده سموم در محصولات غذایی به حداقل ممکن برسد و کمترین مخاطره را برای سلامت انسان داشته باشد.
واریز «وام ضروری» 5 میلیونی بازنشستگان کشوری به حساب‌ها
زهرا زاده غلام مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: نوبت سوم وام ضروری بازنشستگان و وظیفه بگیران در آذرماه جاری به مبلغ 5 میلیون تومان به حساب حقوقی آنان واریز شد.
زاده غلام با بیان اینکه مرحله چهارم وام ضروری بازنشستگان قرار است در دی ماه امسال پرداخت شود، یادآور شد: واجدین شرایط به ترتیب اولویت «کمترین مجموع وام دریافتی» و «کمترین حقوق دریافتی» نوبت بندی شده و با توجه به سقف اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل به صورت ماهیانه وام ضروری آنان پرداخت می‌شود.
الزام قانونی برای برچسب‌گذاری محصولات تراریخته
نیره خوش خلق سیمامشاور بیوتکنولوژی رییس سازمان محیط زیست ضمن پاسخگویی به برخی انتقادات درباره واگذاری مرجعیت کنوانسیون تنوع زیستی به وزارت جهاد کشاورزی، واگذاری مسئولیت «جف» به سازمان محیط زیست را یک فرصت برای دریافت تسهیلات مالی بین المللی دانست و گفت: متاسفانه میزان دریافت اعتبارات مالی از «جف» توسط کشور ما حتی از افغانستان هم پایین تر است.
مشاور بیوتکنولوژی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با تاکید بر اینکه تا زمانی که وزارت بهداشت مجوز سلامت محصول تراریخته را ندهد، رهاسازی صورت نمی‌گیرد، گفت: برای مثال در مورد رهاسازی محصول تراریخته پنبه وزارت بهداشت اعلام کرده که برای لوازم آرایشی و بهداشتی امکان استفاده از پنبه وجود دارد اما مجوز استفاده خوراکی از پنبه را نداده است و وی ادامه داد: وزارت بهداشت در بررسی‌های اولیه اعلام کرده که رهاسازی پنبه تراریخته هیچ مخاطره‌ای ندارد و سلامت استفاده از آن را برای مصارف بهداشتی تایید کرده است و برای مصرف خوراکی نیز نیاز به بررسی دیگری دارد. وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده است که وزارت بهداشت نظر قطعی خود را در مورد استفاده از پنبه دانه‌ها در روغن‌های خوراکی ارائه دهد.
69 ساله‌ها با 11 سال سابقه بازنشسته می‌شوند
محمدرضا واعظ مهدوی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه امسال طبق قانون کسانی را که 69 سال سن و 11 سال سابقه بیمه پردازی دارند بازنشسته می‌کنیم، از سازمان هدفمندی یارانه‌ها به دلیل عدم عمل به تعهدات و پرداخت منابع مالی لازم برای بازنشستگی پیش از موعد مشمولان گلایه کرد.
وی با بیان اینکه صندق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر، صندوق جوانی است و خوشبختانه در ایام اخیر استقبال خوبی از آن به عمل آمده و میزان مراجعات عشایر برای استفاده از امکانات بیمه بسیار بیشتر از قبل شده است اظهار کرد: طبق آخرین گزارشات، میزان حق بیمه دریافتی، 28 درصد نسبت به سال قبل رشد کرده است و بویژه در دو سه ماه اخیر رشد بیمه شدگان بالاتر بوده و برای ما مسئولیت سنگینی دارد. باید نظام تعادل درآمد هزینه صندوق را مدیریت کنیم به نحوی که گرفتار مشکلات دیگر صندوق‌ها نشویم.
صدور پروانه‌های شکار در استان تهران بدون ارزیابی زیست‌محیطی
محمد کرمی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران، گفت: آمار دقیقی از پرندگان این استان در دسترس نیست و با توجه به ظرفیت این محدوده تمام افرادی که مجوز گرفته‌اند موفق به شکار نمی‌شوند و پروانه‌های شکار پرنده در استان تهران پس از پنج سال صادر شده است. بر اساس جلسات کارشناسی که در استان تهران داشتیم به این نتیجه رسیدیم که باید پاسخگوی متقاضیان قانونی شکار پرنده باشیم و برای آن‌ها پروانه‌های شکار صادر کنیم.
وی با بیان اینکه برای صدور پروانه‌های شکار محدودیت‌های خاصی لحاظ کرده‌ایم، اظهار کرد: شکارچیان فقط در روزهای پنجشنبه و جمعه می‌توانند به شکار بروند، همچنین هر شکارچی می‌تواند فقط یک پروانه شکار دریافت کند یعنی اگر فردی پروانه شکار پرندگان آبزی را می‌گیرد، پروانه شکار پرندگان خشک‌زی دیگر به او تعلق نمی‌گیرد. گونه‌های پرنده‌ای که می‌توانند شکار کنند نیز محدود است. شکارچیان فقط مجاز به شکار اردک و خوتکا در بین پرندگان آبزی و کبک و کیهو یا کبوتر و فاخته در بین پرندگان خشک‌زی هستند.
رشد 71 درصدی جرایم فضای مجازی
الزام بانک‌ها به استفاده از رمزهای یک بار مصرف بانکی
سردار کمال هادیانفر، رییس پلیس فتای ناجا از برنامه‌ریزی پلیس برای استفاده از رمزهای یک بار مصرف کارت‌های بانکی برای همه تراکنش‌ها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در هشت ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته جرایم فضای مجازی 71 درصد رشد داشته است و طی این مدت 41 هزار جرم در فضای مجازی رخ داده است که پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال این جرایم به حدود 58 تا ـ 59 هزار مورد برسد.
وی با اشاره به مراحل اجرای رمز یک بار مصرف خاطرنشان کرد: 32 بانک و موسسه مالی در کشور فعال هستند که در فاز نخست طرح رمزهای یک بار مصرف، موظف شدند تا امکان ارائه رمز یک بار مصرف به هنگام خریدهای اینترنتی و استفاده از موبایل بانک را فراهم کنند. در این مرحله افرادی که قصد خرید با استفاده از درگاه‌های بانکی را داشته باشند، می‌توانند در ازای هر بار خرید رمز جدیدی را از طریق پیامک دریافت کنند که این اقدام تاثیر بالایی در جلوگیری از شیوه فیشینگ دارد و کسانی که از رمزهای یک بار مصرف برای خریدهای اینترنتی خود استفاده کنند دیگر قربانی سایت‌های فیشینگ نخواهند شد.
" تهران" فقیرترین استان‌ از نظر برخورداری از فضای آموزشی
مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه تهران جزو محروم‌ترین و فقیرترین استان‌ها از نظر برخورداری از فضای آموزشی است، اظهار کرد: ضرورت دارد خیرین نیکوکار در این استان مشارکت بیشتری داشته باشند.
وی با بیان اینکه 20 درصد از فضاهای آموزشی کشور توسط خیرین ساخته شده است، یادآور شد: این میزان مشتمل بر بیش 100 هزار کلاس درس است که البته بدون احتساب زمین‌هایی که توسط خیرین به آموزش و پرورش اهداء شده است و امسال نیز در شش ماهه اول سال 8000 کلاس درس به بهره برداری رسید که 50 درصد این کلاس‌ها توسط خیرین ساخته شده بود.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:
کمتر از 20 روز تا پایان مهلت بخشودگی برخی از جرائم رانندگی
تشکیل تیمی ویژه برای شناسایی عامل آتش زدن شهروندان+ فیلم
اتمام حجت پلیس؛ نرده های چهارراه ولیعصر برداشته نمی‌شود
توضیحات حناچی درباره ملاقاتش با رهبر انقلاب
آتش سوزی در رزمال
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/106112/از-دخالت-خانم-بازیگر-در-حوزه-دارویی-تا-تشکیل-تیمی-برای-شناسایی-عامل-آتش-زدن-شهروندان
بستن   چاپ