آریا بانو
راه‌هایی ساده برای داشتن رابطه جنسی موفق
شنبه 17 آذر 1397 - 14:02:29
آریا بانو -
رابطه جنسی را یک کار روزانه عادی نبینید‎
رابطه جنسی موفق فاکتور‌های مختلفی دارد. بهره‌گیری صحیح ازمتخصصان، ورزش، عادات غذایی سالم و ... از جمله مواردی هستند که به شما کمک می‌کند تا رابطه جنسی موفق‌تری را تجربه کنید.
آیا زندگی جنسی شما دچار ضعف شده است؟ در بین مشکلات زندگی مدرن مانند مشکلات مربوط به کودکان، کار، اقتصاد و دیگر فشارها، رابطه جنسی گرم، شاید بیشتر شبیه یک فانتزی به نظر برسد. در این مطلب سعی شده تا به نکات اصلی و مهم برای داشتن یک رابطه جنسی موفق اشاره شود. حتی اگر همین الان هم رابطه جنسی عالی دارید، همیشه جایی برای بهتر شدن وجود دارد، مگر اینطور نیست؟
ورزش کیگل را انجام دهید
شما احتمالا نام تمرینات کیگل یا دیافراگم لگنی را شنیده‌اید، اما آن چیست؟ عوامل گوناگونی مانند بارداری و پیری این ماهیچه‌ها را به مرور ضعیف می‌کنند. زمانی که این ماهیچه‌ها قدرتمند باقی بمانند، نه تنها باعث کاهش خطر ابتلا به بی اختیاری ادرار می‌شوند، بلکه به بهبود زندگی جنسی شما کمک فوق‌العاده‌ای می‌کنند.
رابطه جنسی را یک کار روزانه عادی نبینید
شاید عجیب به نظر برسد، اما رابطه جنسی نیز می‌تواند مانند هرکار دیگری در لیست انجام کار‌های شما قرار گیرد و شما آن را یک موضوع عادی روزانه ببینید که نتیجه آن از بین رفتن اشتیاق شما برای انجام آن باشد.
طبق مطالعه‌ای که مقاله آن در یکی از ژورنال‌های معتبر چاپ شده است، تعدد رابطه جنسی بین زوج‌ها الزاما موجب شادی بیشتر نمی‌شود. دلیل چیست؟ انجام بیش از حد رابطه جنسی باعث می‌شود این عمل به یک کار عادی تبدیل شود. برای آن زمان بگذارید، اما تعادل آن را حفظ کنید.
بهره‌گیری از متخصصان را فراموش نکنید
آیا با بیان احساساتتان به شریک زندگیتان مشکل دارید؟ آیا نگران این هستید که شریک زندگیتان بیشتر از شما نیاز به رابطه جنسی دارد؟ آیا مشکلات مربوط به زندگی زناشویی شما را آزار می‌دهد؟ در برابر کمک گرفتن از یک متخصص مقاومت بیجا نداشته باشید. شما نیز می‌توانید ازمشاور ازدواج و نیز مشاور روابط جنسی کمک بگیرید.
پیش از دخول، معاشقه کنید
داشتن رابطه جنسی خودبخودی اشکالی ندارد، اما عموما زنان زمان بیشتری را نسبت به مردان برای تحریک نیاز دارند. اما زمانی که به بالاترین نقطه تحریک می‌رسند باعث می‌شوند که هر دوی شما تجربه بسیار بهتر جنسی و ارگاسم کاملتری را تجربه کنید؛ بنابراین معاشقه یا عشق بازی پیش از رابطه جنسی را فراموش نکنید؛ چرا که انجام این کار باعث می‌شود خون در اندام‌های جنسی جریان پیدا کرده که نتیجه آن ارگاسم قویتر و برآورده شدن کامل نیاز جنسی است.
آزمایش را فراموش نکنید
برای داشتن رابطه جنسی موفق، باید سلامت جسمی نیز داشته باشید. این موضوع فقط شامل بیماری‌های آمیزشی نمی‌شود بلکه شامل خیلی موضوعات می‌تواند باشد. آزمایشات منظم پزشکی می‌تواند دلایلی که باعث شده تا زندگی جنسیتان ناخوشایند شود را مشخص نمایید. اختلال نعوظ می‌تواند نشان‌دهنده بیماری‌های قلبی عروقی باشد و رابطه جنسی دردناک می‌تواند نشانه‌ای از بیماری‌های زنان باشد. به همین دلیل هیچ‌وقت چک‌آپ‌های سالیانه را فراموش نکنید.
اگر موضوعی آزارتان می‌دهد، با پزشکتان مشورت کنید
آیا شما شاهد تخلیه غیرعادی انرژی و یا گرفتگی عجیب و غریب عضلاتتان در هنگام سکس هستید؟ هیچ وقت این اطلاعات را از پزشکتان مخفی نکنید. آن‌ها برای حل کردن چنین مشکلاتی تعلیم دیده‌اند و دلیلی برای خجالت کشیدن از آن‌ها وجود ندارد؛ به خصوص وقتی این مشکل باعث ایجاد مشکل در روابط جنسی شما می‌شود و حتی ممکن است نشانه‌ای از مشکل بزرگتری باشد.
ورزش می‌تواند زندگی جنسی شما را بهبود بخشد‌
می‌گویند زوج‌هایی که با هم بازی می‌کنند بیشتر با هم زندگی می‌کنند. در واقع این حرف درست است. ورزش نه تنها باعث بهبود سلامت فیزیکی شما می‌شود بلکه بهبود رابطه جنسی را به دنبال خواهد داشت. اما اگر شما این برنامه ورزشی یا یک پیاده روی دونفره را همراه با شریک زندگیتان ترتیب دهید، رابطه خارج از سکستان تقویت خواهد شد. این بهبود رابطه خود را در زندگی جنسیتان نمایان می‌کند. اگر این ورزش باعث افزایش اعتماد به نفس شود، یک معامله برد برد برای هر دو خواهد بود.
دارو‌های خود را بررسی کنید
برای داشتن رابطه جنسی موفق، دارو‌های خود را بررسی کنید. آیا شما و شریک زندگیتان نسبت به رابطه جنسی بی تمایل هستید؟ برخی از دارو‌ها مانند دارو‌های ضد افسردگی، پیشگیری و حتی آنتی هیستامین‌ها می‌توانند میل جنسی شما را تحت تأثیر قرار دهند. اگر این دارو‌ها زندگی جنسی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، همیشه با پزشکتان درباره دارو‌های بیماری مزمنتان صحبت کنید؛ چرا که ممکن است این دارو‌ها جایگزین‌هایی را شامل شود که این اثرات جانبی را نداشته باشد.
غذای سالم میل کنید
عادات غذایی می‌تواند تأثیر زیادی بر روی زندگی جنسی شما بگذارید. انتخاب‌های ضعیف غذایی می‌تواند میل جنسی شما را به شدت تحت تأثیر منفی قرار دهد، سطح انرژی شما را تخلیه کند، باعث ایجاد التهاب شده و حتی باعث اختلال نعوط شود. افزایش وزن حاصل از عادات غذایی غلط نیز می‌تواند بر روی زندگی جنسی شما تأثیر منفی بگذارد. نه تنها اضافه وزن برای قلب شما مضر است، بلکه می‌تواند باعث ایجاد تأثیرات منفی در عزت نفس شما شود.
غذا‌هایی را مصرف کنید که تأثیر مثبت بر روی میل جنسی شما داشته و باعث رابطه جنسی موفق در شما شود؛ از جمله آن می‌توان به میوه‌جات تازه، سبزیجات، لوبیا، منابع پروتئنی مانند سالمون و گوشت قرمز با کیفیت اشاره کرد. تنقلاتی مانند شکلات تلخ با پلی فنل‌ها رابطه دارند که برای میل جنسی فوق‌العاده هستند.

ورزش می‌تواند زندگی جنسی شما را بهبود بخشد‌‎
آغاز رابطه جنسی از سوی شما اشکالی ندارد
اگر شما تشنه رابطه جنسی هستید، اشکالی ندارد که حرکات اولیه را آغاز کنید و این کار الزاما مختص به شریک زندگی شما نیست.
ارتباط قوی یک کلید است
ارتباطات قوی در هر رابطه‌ای مهم است و این موضوع در سکس اهمیت دوچندانی دارد. عدم ارتباط باعث ایجاد نارضایتی می‌شود و که نتیجه آن رنجش و عصبانیت است و باعث می‌شود شریک شما احساس ناخوشایندی داشته باشد.
سلامت قلبی عروقی شما مهم است
اگر اخیرا در رابطه جنسیتان دچار مشکل شده‌اید ممکن است به دلیل وجود مشکلات قلبی در بدن شما باشد. اختلال نعوظ معمولا به دلیل مشکل در چرخش خون ایجاد می‌شود که ریشه آن را می‌توان بیماری‌های قلبی دانست. سکس یک راه خوب برای حفظ سلامت قلب است، اما اگر با کمبود میل جنسی مواجهید، باید سلامت قلبتان را مورد آزمایش قرار دهید.
جرقه‌ها را زنده نگه دارید
به قرار‌های شبانه بروید، برای سرگرمی رانندگی کنید و در آن آهنگ مورد علاقه‌تان را در سالگرد آشناییتان گوش کنید یا برای آخر هفته یک سفر ترتیب دهید تا بتوانید هیجان زندگی جسیتان را حفظ کنید.
بر روی عزت نفستان کار کنید
عوامل گوناگونی در زندگی وجود دارد که می‌تواند عزت نفس شما را تحت‌الشعاع قرار دهد. این عامل می‌تواند افزایش وزن، نشانه‌های فیزیکی افزایش سن با رسیدن به بحران نیمه‌عمر و ... باشد. عزت نفس پایین قطعا می‌تواند اشتیاق شما و رابطه جنسی موفق شما را تحت تأثیر قرار دهد.
درباره این که چه چیزی باعث ایجاد عزت نفس پایین در شما شده فکر کنید و برای بهبود آن تلاش کنید. به عنوان مثال از یک رژیم غذایی صحیح استفاده کنید، برنامه تمرینی درست داشته باشید، کار‌هایی بکنید که از آن لذت می‌برید. یک مهارت جدید یاد بگیرید یا به آرایشگاه بروید. در یک کلام کاری کنید که از این فضا خارج شوید.
کار، استرس، پول، حیوانات خانگی و بچه‌ها را خارج از رابطه جنسی نگه دارید
مشکلات کاری و مالی یک عامل بسیار منفی برای میل جنسی شما است. شما می‌توانید با نگه داشتن آن‌ها خارج از رابطه جنسی، میل جنسیتان را بالا نگه دارید. فقط بر روی خودتان دو نفر در حین رابطه جنسی فکر کنید و درباره مشکلات شغلی و مالی در هنگام رابطه جنسی صحبت نکنید.
مصرف الکل را متوقف کنید
مصرف زیاد الکل می‌تواند میل جنسی شما را از بین ببرد و حتی میزان رابطه جنسی شما را به شدت کاهش دهد یا حتی به طور کلی آن رامتوقف کند. متخصصان براین باورند که الکل تحریک پذیری جنسی را در مردان و زنان به شدت کاهش می‌دهد که نتیجه آن کاهش کیفیت رابطه جنسی است. در مردان، الکل می‌تواند باعث ایجاد مشکل در نعوظ و عدم توانایی در حفظ نعوظ شود و در زنان می‌تواند باعث کاهش روانی واژن، ارگاسم سخت‌تر و یا ارگاسم با شدت پایین شود.
فهرستی برای زندگیتان تهیه کنید
تغییرات زندگی، کوچک یا بزرگ می‌تواند در زندگی جنسی شما تأثیرات منفی داشته باشد و این مختص به تغییرات منفی نیست و گاهی تغییرات مثبت نیز می‌تواند عامل ایجاد تأثیرات منفی گردد. یک خانه، شغل و یا کودک جدید می‌تواند باعث ایجاد خستگی فیزیکی و روحی در شما شود. این موضوعات را با شریک زندگیتان بررسی کنید و بدانید این مشکلات موقتی هستند.
هورمون‌هایتان را چک کنید
کمبود تمایل جنسی می‌تواند نشانه‌ای از عدم تعادل هورمونی باشد. وجود کورتیزول بالا که حاصل از استرس است می‌تواند تمایل جنسی شما را تحت تأثیر منفی قرار دهد. برای برخی از زنان، سطح استروژن پایین حاصل از یائسگی باعث خشکی واژن، رابطه جنسی دردناک و به طور کلی کاهش میل جنسی شود و برخی دیگر نیز می‌توانند عدم تعادل تستسترون حاصل از سندرم تخمدان پلی کیستیک و یا استرس را شاهد باشند. با پزشکتان در این رابطه مشورت کنید و سطح هورمونهایتان را مورد آزمایش قرار دهید.
فقط شما دو نفر مهم هستید
وظایف مربوط به خانواده اولیه‌تان می‌تواند در زندگی مشترک شما و همسرتان اختلال ایجاد نماید. همچنین اختلافات خانوادگی در خانواده اولی، رابطه‌تان را می‌تواند تحت تأثیر منفی قرار دهد. زمانی را مخصوصا برای خودتان به طور منظم نگه دارید چرا که شما در ابتداباید نیاز‌های همدیگر را مرتفع نمایید. از این که عوامل منفی که توسط خانواده‌تان یا دیگر افراد ایجاد می‌شود به زندگی مشترکتان نیز وارد گردد جلوگیری نمایید.
به تمایلات خودتان نیز فکر کنید
خودتان را بهتر و عمیق‌تر بشناسید. ببنید چه چیز‌هایی باعث تحریکتان می‌شود و فانتزی‌هایتان چیست؟ آن را با شریک زندگیتان به اشتراک بگذارید.
منبع: setare.com


http://www.banounews.ir/fa/News/106356/راه‌هایی-ساده-برای-داشتن-رابطه-جنسی-موفق
بستن   چاپ