آریا بانو
ابتکار: با دفاع "زنگنه" سهم ایران در اوپک ثابت ماند
شنبه 17 آذر 1397 - 17:52:51
آریا بانو - معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ماده 101 قانون برنامه ششم توسعه با هدف رسیدن به جامعه‌ای سالم، نگاه متعادل و سالم جنسیتی را در برنامه‌ریزیها مورد تاکید قرار داده است و دولت نیز بر این اساس توجه خاصی به عدالت جنسیتی دارد.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در نشست شورای اداری استان با بیان اینکه دشورای‌های زیادی در فضای اقتصاد و عرصه‌ بین‌المللی داریم، اظهار کرد: خوشبختانه با دفاع مهندس زنگنه در اوپک سهمیه ایران ثابت ماند و کمتر نشد اما باید در مقابله با جنگ تمام‌عیار دشمن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را با قوت بیشتری اجرا کنیم.
وی ادامه داد: تلاش دولت پاسخگویی به مشکلات مردم است و تلاش دولت هم کار سریع و هم اطلاع‌رسانی درباره‌ این فعالیت‌ها است تا با جنگ نرم دشمن مقابله کنیم و تاب‌آوری لازم را در برابر مشکلات بوجود آوریم.
معاون رئیس‌جمهور مسله اشتغال را مهمترین موضوع کشور عنوان کرد و گفت: زن و مرد بر اساس قانون اساسی و انسانی باید شغل شرافت‌مندانه داشته باشند و دولت هم بر اساس وظیفه‌ خود در این زمینه کار می‌کند تا شرایط کاری برای زنان تحصیل‌کرده فراهم شود.
ابتکار بر تنوع بخشی به مشاغل سنتی و دانش‌بنیان کردن آنها و بازاریابی در این زمینه تاکید کرد و گفت: در بازدیدی که از نمایشگاه صنایع دستی ایلام داشتم این نیاز کاملا مشهود بود و در این عرصه حل مشکلات مربوط به نظام بانکی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
معاون رئیس جمهور در امور خانواده و بانوان طرح توان‌افزایی زنان در زمینه آی. تی و آی.سی.تی را مهم دانست و تصریح کرد: برخی از زنانی که در زمینه‌های هنرهای دستی و سنتی فعالیت می‌کنند مشکلات خیلی جدی دارند که امیدواریم با مدیریت قوی پیگیری شوند.
ابتکار دستیابی به شغل را از محورهای عدالت در جامعه عنوان کرد و گفت: ماده 101 قانون برنامه ششم توسعه با هدف رسیدن به جامعه‌ای سالم، نگاه متعادل و سالم جنسیتی را در برنامه‌ریزی ها مورد تاکید قرار داده است و دولت نیز بر این اساس توجه خاص به عدالت جنسیتی دارد.
وی ادامه داد: خوشبختانه در ورزش قهرمانی دختران فضای خوبی فراهم شده است، تصریح کرد: از نظر امکانات ورزشی فاصله زیاد است و عدالت جنسیتی در این زمینه و سایر زمینه‌ها به این مفهوم است که فاصله‌ها را ببینیم.
معاون رئیس جمهور بازماندن از تحصیل به دلایل مختلف، ترک تحصیل و دسترسی به امکانات را از جمله مشکلات دختران عنوان کرد و گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری تا پایان برنامه ششم باید 30 درصد پست‌ها در اختیار بانوان قرار گیرد که ظرفیت لازم برای تحقق این قانون وجود دارد و اجرا خواهد شد.
ابتکار از کلید خوردن طرح گفتگوی خانواده در ایلام خبر داد و گفت: توانمندی زنان روستایی در تولید محصولات و ایجاد صندوق‌های خرد زنان روستایی از جمله طرح‌های موفق در حوزه زنان بوده است.
وی در این نشست از نگاه مثبت قاسم سلیمانی دشتکی استاندار،ایلام به مدیریت زنان قدردانی کرد.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/106425/ابتکار--با-دفاع-"زنگنه"-سهم-ایران-در-اوپک-ثابت-ماند
بستن   چاپ