آریا بانو
مشاور معاون رئیس جمهوری ایران؛
مشارکت زنان در تمامی حوزه ها از شاخص های توسعه پایدار است
يکشنبه 18 آذر 1397 - 01:54:13
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - بلگراد - مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ایران گفت: مشارکت زنان در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در زمره مهمترین شاخصه های توسعه پایدار است.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا از سفارت ایران در مجارستان، "زینب حمیدزاده" در اجلاس بین المللی انرژی بوداپست پیرامون اهمیت نقش و جایگاه زنان در توسعه کشورها، افزود: اهمیت قائل شدن برای نقش زنان در اقتصاد به عنوان نیمی از منابع انسانی موجود جوامع بشری می تواند موجب تسریع روند توسعه در جوامع انسانی شود.
وی با اشاره به راهبرد دولت جمهوری اسلامی ایران در زمینه توانمند سازی زنان به عنوان بخش مهمی از جمعیت کشور عنوان کرد: این راهبرد به دنبال ارتقای رویکردهای موجود نسبت به موضوعات زنان، پرداختن به چالش ها و موانع پیش روی آنان است.
مشاور معاون رئیس جمهوری ایران در ادامه بر لزوم توجه به توانمند سازی زنان در بخش مالکیت های تجاری و سرمایه گذاری به جای تمرکز صرف بر بکارگیری زنان در بخش انرژی پاک تاکید کرد.
شایان ذکر است حضور نماینده زن ایرانی در این اجلاس بازتاب بسیار خوبی در بین شرکت کنندگان خارجی داشت، به گونه ای که پس از سخنرانی نامبرده، بسیاری از سخنرانان و نمایندگان شرکت های خارجی حاضر در این اجلاس از پیشرفت های زنان ایرانی و حضور آنان در عرصه های مختلف تقدیر کردند.
"غلامعلی رجبی یزدی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در مجارستان نیز در دیدار با اعضای هیات کشورمان ضمن اشاره به سیاست های مجارستان در زمینه کاهش بهره گیری از انرژی های فسیلی و جایگزین ساختن انرژی های تجدیدپذیر در این کشور، بر وجود زمینه های مشترک همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و مجارستان از جمله تبادل دانش و تکنولوژی در خصوص انرژی های خورشیدی تاکید کرد و خواهان بهره برداری از این فرصت برای ایجاد مکانیزم های همکاری بین دو کشور گردید.
شبد**اروپام**436**1455**1379

http://www.banounews.ir/fa/News/106439/مشارکت-زنان-در-تمامی-حوزه-ها-از-شاخص-های-توسعه-پایدار-است
بستن   چاپ