آریا بانو
وزیرآموزش‌وپرورش: بخاطر پخش فوتبال در مدارس توسط یک نهادحاکمیتی احضار و توبیخ شدم
دوشنبه 19 آذر 1397 - 00:26:04
آریا بانو - وزیر آموزش و پرورش گفته است که "بخاطر پخش فوتبال در مدارس"، توسط یک نهاد حاکمیتی احضار و توبیخ شده است.

سرویس اخبار - صبح روز گذشته، شنبه 17آذر، سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش به مناسبت بیستمین سالگرد آغاز به کار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در این رسانه حضور یافت و از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد. بخشی از اظهارات وزیر ، حاکی از آن بود که شادی دانش‌آموزان و ایجاد حس شادمانی در فضاهای آموزشی همیشه باب میل همه نیست و لبخند به لب نمی‌آورد.
روایت سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، از توبیخ شدنش به دلیل صدور دستور نمایش دور رفت فینال جام باشگاه‌های آْسیا در مدارس، خیلی رک و راست خبر می‌دهد که حتی تلاش برای نشاط و شادمانی در مدارس می‌تواند هزینه‌ساز باشد.
این توبیخ نشان می‌دهد که هنوز برخی‌ها مثل چندین دهه قبل، از مدرسه و تخته سیاه، چوب ناظم را می‌شناسند و سرمای صف اول صبح را به یاد دارند. گویی برای آن‌ها هنوز مدرسه نمی‌تواند مامنی باشد از شادمانی برای کودکان و تمرین شادی جمعی با محوریت مسابقات ورزشی و البته همه این‌ها روایت‌گر دشواریِ انجام کار درست برای نسلی است که قرار است آینده این مرز و بوم را بسازند.
بطحایی در این ویدئو می‌گوید وقتی بخشنامه اجازه پخش فوتبال در صورت وجود امکانات لازم در مدارس را امضا می‌کرد، اصلا تصور نمی‌کرده با این موج بزرگ و مثبت مواجه شود و این پیشنهاد این گونه مورد استقبال قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه بخاطر صدور این بخشنامه توبیخ رسمی شده است،‌افزود: «با کمک شما رسانه‌ها باید این فضا را عوض کنیم. ااینکه دانش‌آموز فرق هذلولی و سهمی را باید بداند،‌به وزیر آموزش و پرورش ربط پیدا نمی‌کند؛ این کار دانشگاه است؛ ما باید زندگی‌کردن را به دانش‌آموزان یاد بدهیم.»
منبع: آفتاب
میلاد براهیمی

http://www.banounews.ir/fa/News/106587/وزیرآموزش‌وپرورش--بخاطر-پخش-فوتبال-در-مدارس-توسط-یک-نهادحاکمیتی-احضار-و-توبیخ-شدم
بستن   چاپ