آریا بانو
نیک‌طبع: چالش اصلی صنعتگران نساجی و پوشاک مالیات است
يکشنبه 25 آذر 1397 - 10:34:26
آریا بانو - حمیدرضا نیک‌طبع دبیر بخش صنعت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور تنها راه رشد صنایع در ایران را معافیت از پرداخت مالیات دانست.


سرویس مد و لباس هنرآنلاین: حمیدرضا نیک‌طبع دبیر بخش صنعت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور درباره سطح کیفی ششمین نمایشگاه بین‌المللی پوشاک ایران به خبرنگار هنرآنلاین گفت: اتفاق مهمی که در این دوره رخ داد، کاهش چشمگیر شرکت‌کنندگان خارجی بود که موجب شد توانمندی صنعت ایرانی در حوزه نساجی و پوشاک بیش از پیش نمود یابد.
او تصریح کرد: افزایش قیمت دلار در ماه‌های اخیر، واردات از کشورهای خارجی را به شکل چشمگیری کاهش داده و به‌زعم بسیاری از تولیدکنندگان و صنعتگران، فرصت بسیار خوبی برای افزایش تولید ملی با تکیه بر کیفیت بالا و خواست و نیاز مردم جامعه فراهم شده است.
دبیر بخش صنعت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در ادامه به یکی از مهم‌ترین مشکلات بخش صنعت اشاره و تصریح کرد: وجود واحد تحقیق و توسعه در شرکت‌های تولیدی و کارخانه‌های نساجی یک نیاز مبرم است که به افزایش سطح کیفی محصولات کمک خواهد کرد.
نیک‌طبع با اشاره به اینکه تنها راه رشد صنایع در ایران را معافیت از پرداخت مالیات است اذعان داشت: دریافت مالیات از تولیدکننده و صنعتگر در شرایط بد اقتصادی و بحران‌های موجود، بیش از پیش ایشان را متضرر کرده و بهتر است بخش‌های دریافت‌کننده مالیات، بجای صنعتگر به سراغ مصرف‌کنندگان رفته و از آنان مالیات خریدشان را دریافت کند.
او با اشاره به محصولات عرضه‌شده در این دوره از نمایشگاه گفت: تولید ایرانی عرضه‌شده در ششمین نمایشگاه بین‌المللی پوشاک ایران نشان داد که کشور ما به لحاظ تکنولوژی و متریال در سطح قابل قبولی قرار دارد و با شناسایی کارشناسان زبده برای فعالیت در بخش تولید و صنعت، ایران دیگربار جایگاه واقعی خود را در عرصه‌های جهانی مد و لباس پیدا می‌کند.
نیک‌طبع در خاتمه گفت: طی ماه‌های اخیر و با وجود بحران‌های اقتصادی و نوسانات ارزی شاهد آن بوده‌ایم که چراغ تعداد زیادی از کارخانه‌های ایرانی روشن شده و با ادامه این روند و اتکا به تولید ملی، علاوه بر رفع معضل بیکاری، شاهد جان گرفتن دوباره صنعت پوشاک و نساجی در کشور مبتنی بر ذائقه مصرف‌کننده ایرانی خواهیم بود.
ششمین نمایشگاه بین‌المللی پوشاک ایران "ایران مد 97" از 11 تا 14 آذر 97 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/108336/نیک‌طبع--چالش-اصلی-صنعتگران-نساجی-و-پوشاک-مالیات-است
بستن   چاپ