آریا بانو
100 مهاجرعراقی از آمریکا اخراج می شوند
جمعه 30 آذر 1397 - 15:38:54
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - بغداد – ایرنا – یک دادگاه تجدیدنظر در آمریکا دستور `دونالد ترامپ` رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اخراج 100 مهاجر عراقی را تایید کرد.

به گزارش ایرنا، منابع عراقی روز جمعه خبر دادند که آمریکا می گوید علت اخراج این افراد آن است که پیشتر به جرم های مختلف در دادگاه های آمریکا محکوم شده بودند.
این دادگاه حکم دادگاه بدوی مبنی بر جلوگیری از اجرای تصمیم اخراج این افراد و همچنین دستور یک قاضی در ایالت میشیگان مبنی بر دادن حق بررسی امکان اعطای آزادی به قید کفالت این افراد را رد کرده است.
بر اساس این گزارش، دیدبان حقوق بشر به صدور این حکم انتقاد کرده است.
این نهاد حقوق بشری پیشتر در روز پنجشنبه نیز اعلام کرده بود که واشنگتن تعدادی از اتباع عراقی مقیم آمریکا را به اکراه، اجبار و به زور تهدید، از خاک کشورش اخراج کرده است.
براساس بیانیه منتشره، واشنگتن 30 تبعه عراقی از مجموع یک هزار و 400 تبعه عراقی مقیم آمریکا را به اجبار، اکراه و تهدید به زندانی شدن برای مدت های طولانی، از خاک خود بیرون کرد.
براساس این بیانیه، افراد بیرون رانده شده به دلیل فقدان اوراق هویتی معتبر، در صورت بازگشت به کشورشان عراق، بیم آن می رود که بازداشت اجباری و احتمالا سوء رفتار مواجه شوند.
به نوشته بیانیه، تا قبل از حکم «منع سفر به آمریکا» که دونالد ترامپ در ژانویه 2017 صادر کرد، دولت عراق از پذیرش اتباع عراقی مقیم آمریکا که به اکراه به کشورشان بازگردانده می شدند، خودداری می کرد.
طبق این گزارش، بعد از حکم منع سفر اتباع 7 کشور دارای اکثریت مسلمان به آمریکا، دولت عراق هواپیمای ویژه برای بازگرداندن و استقبال اتباع عراقی بیرون رانده شده اختصاص داد اما واشنگتن بعد از مدتی این کشور را از فهرست کشورهای ممنوع السفر مستثنا کرد.
دیدبان حقوق بشر از سازمان مهاجرت و گمرگات آمریکا خواسته است که تا حصول تضمین های لازم از طرف بغداد در خصوص عدم سوء رفتار یا بازداشت افراد اخراج شده، از بازگرداندن آنها به عراق خودداری کند.
آمریکا در حالی با این گونه برخوردهای غیر انسانی را علیه اتباع عراقی مقیم مرتکب می شود که همواره مسوولان عالی رتبه این کشور در رسانه ها ادعا می کنند که عراق جزو شرکای راهبردی واشنگتن است.
افکار عمومی عراق، آمریکا را از 1991 (جنگ خلیج فارس) تا به امروز مسوول نخست مصیبت ها، عقب ماندگی ها و ویرانی های کشورشان می دانند.
خاورم *4*380*

http://www.banounews.ir/fa/News/109789/100-مهاجرعراقی-از-آمریکا-اخراج-می-شوند
بستن   چاپ