آریا بانو
معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده:
باید کیفیت منابع رشته مطالعات زنان در دانشگاه ها ارتقا یابد
جمعه 30 آذر 1397 - 19:53:27
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - تهران- معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: موفقیت یک رشته دانشگاهی به شاخص های بسیاری بستگی دارد اما در مجموع اگر به کیفیت منابع و آموزش رشته مطالعات زنان پرداخته نشود، نباید انتظار بازار کار خوبی برای دانش آموختگان این رشته داشت.

اطهره نژادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا درباره اهمیت افزایش گرایش های رشته مطالعات زنان اظهار کرد: مسئله زنان به طور کلی فرابخشی، دینامیک و قابل بررسی از زوایای مختلف است، بنابراین گرایش های مختلف چنانچه مبتنی بر بنیان قدرتمند و منسجمی باشد، ارزشمند است.
وی تصریح کرد: دانشگاه با حرکت در چارچوب خاص و با عملکرد بهینه، بهترین مکان و منبع برای تأمین خوراک فکری سیاست گذاری و برنامه ریزی های کاری در این حوزه است.
نژادی افزود: مسائل مربوط به حوزه زنان هر روز با تغییرات و شتاب تغییرات بسیاری رو به رو است و برای ایجاد یک پشتوانه قوی برای برنامه ریزی و اجرا در حوزه زنان، باید تعامل دانشگاه و سازمان های مرتبط اجرایی بیشتر باشد.
معاون برنامه ریزی امور زنان ریاست جمهوری گفت: اگر گرایش های متعدد قدرتمندی در حوزه مطالعات زنان ایجاد شود، می توان موضوعات مربوط به زنان جامعه را از تمام زوایای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مورد بررسی قرار دادو در پی آن،برنامه ریزی و عملکرد نیز با سرعت شتاب تغییرات موضوعات همگام می شود.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه افزایش گرایش های رشته مطالعات زنان با افزایش بازار کار این رشته ارتباط مستقیم ندارد، گفت: افزایش حوزه های دانشگاهی در حوزه مطالعات زنان یک بحث است و مطابقت میزان عرضه فارغ التحصیلان این رشته از دانشگاه ها با تقاضای بازار کار بحث دیگری است.
به گفته نژادی، رشته مطالعات زنان از این منظر که می تواند تسری دهنده مفاهیم و موضوعات حوزه زنان در جامعه باشد، مفید است.
وی افزود: چنانچه در رشته های دیگر اگر به طور مثال کسی تاریخ و جغرافیا را به درستی بداند بیشتر به نکات مربوط به این حوزه ها اهمیت می دهد، افزایش علم حوزه زنان و برنامه ریزی های جنسیتی نیز بی شک حساسیت و دقت بیشتری را در این زمینه به همراه دارد.
**9491**1601**

http://www.banounews.ir/fa/News/109795/باید-کیفیت-منابع-رشته-مطالعات-زنان-در-دانشگاه-ها-ارتقا-یابد
بستن   چاپ