آریا بانو
معاون رئیس جمهوری :
بودجه سال آینده تاکید ویژه ای بر امور بانوان و خانواده دارد
شنبه 1 دي 1397 - 13:49:44
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - اهواز- معاون رئیس جمهوری در حوزه زنان و خانواده از اختصاص ردیف بودجه ویژه ای به حوزه بانوان و خانواده در بودجه سال آینده کشور برای ادارات کل امور بانوان استانداری ها خبر داد.

به گزارش ایرنا ، معصومه ابتکار روز شنبه در بدو ورود به استان خوزستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا هدف از سفر به استان را دیدار با بانوان کارآفرین و نیز اورژانس اجتماعی 123 اهواز اعلام کرد و افزود: همچنین از خانه امن سلامت زنان و بند زنان زندان اهواز بازدید می شود تا از نزدیک اقدامات انجام شده در این بند مورد بررسی قرار بگیرد.
وی ادامه داد: علاوه بر این ظهر امروز با کارآفرینان، فعالان اجتماعی و اقتصادی استان دیدار خواهم داشت و در نشست ملی خانواده با حضور احزاب و دانشگاهیان استان شرکت می کنم.
وی با اشاره به اینکه این سفرها با هدف بررسی توانمندی ها و رفع مشکلات بانوان در امور مختلف به صورت دوره ای در استان های مختلف برگزار می شود، افزود: امروز در استان خوزستان برنامه ها و سیاست های دولت در حوزه امور بانوان و خانواده اعلام خواهد شد.
معاون رئیس جمهوری در حوزه زنان و امور خانواده یادآور شد: یکی از مهم ترین رویکردها در دولت دوازدهم حرکت برنامه ای است که در این راستا استان ها همه سند خود برای ارتقا و بهبود وضعیت زنان را تنظیم کردند و این سند باید در دستور کار استان ها قرار بگیرد.
ابتکار تصریح کرد: این سند منجر به بهبود وضعیت زنان خواهد شد، شاخص های مرتبط با این سند که با عدالت جنسیتی ارتباط مستقیمی دارد تدوین و بر اساس یک رویه برنامه ریزی شده ابلاغ شده است.
وی یاد آور شد: در بودجه سال آینده برای نخستین بار یک ردیف ویژه امور بانوان استان ها تعیین شده که از این طریق شاخص ها پایش می شود و تکالیف استان ها مورد بررسی قرار می گیرد .
معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: می خواهیم یک حرکت خوب در راستای کاهش شکاف ها و فاصله ها و عدالت بیشتر در جهت توجه بیشتر به خانواده ها داشته باشیم.
9931/6002

http://www.banounews.ir/fa/News/109843/بودجه-سال-آینده-تاکید-ویژه-ای-بر-امور-بانوان-و-خانواده-دارد
بستن   چاپ