آریا بانو
تاکید وزارت کشور بر حضور عموم جامعه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
يکشنبه 2 دي 1397 - 12:26:02
آریا بانو - معاون امور آسیب‌ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور، گفت: درباره آسیب‌های اجتماعی بهترین راهکار و فعالیت از طریق متن عمومی جامعه است که می‌تواند از سوی سازمان‌های مردم نهاد انجام شود.

به‌ گزارش ‌ایسنا، رضا محبوبی در جمع خبرنگاران و در حاشیه نشست دفاتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری‌های سراسر کشور، اظهار کرد: برای حضور هر چه بیشتر فعالیت سازمان‌های مردم نهاد، دولت از سه طریق می‌تواند این زمینه را بیشتر فراهم کند که یکی از این راه‌ها دادن مجوزهای لازم است تا روند فعالیت آنها تسهیل شود.
وی ادامه‌ داد: دومین عامل حمایت از آنها در جهت کسب مهارت‌های لازم و توانمند کردن آنها در جهت انجام فعالیت‌ها در جامعه است. مانند فعالیت در حیطه کودکان خیابانی.
محبوبی درباره سومین عامل حمایتی نیز، گفت: حمایت اعتباری از سازمان‌های مردم نهاد نیز لازم است. هر چند که این سازمان‌ها از نظر اعتباری نباید به اعتبار دولتی وصل باشند، اما باید در این زمینه از آنها حمایت شود. همچنین در کشور ما سازمان‌های مردم نهاد با کمک دولت متولد شده‌اند و زمینه تشویق آنها برای فعالیت بایستی فراهم شود.
معاون امور آسیب ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور، تاکید کرد: جایی که تشکل های غیر دولتی حضور پیدا کرده‌اند نتیجه‌ کار ، کارآمد بوده است.
محبوبی در مورد جلب توجه افکار عمومی در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز خاطرنشان کرد: در مقوله توجه افکار عمومی در بحث آسیب‌های اجتماعی در مواردی مانند دستفروشان تهران و کودکان کار چند مرحله کار شده است که مرحله اول آن در مورد افکار عمومی با کمک رسانه‌ها، سازمان صدا و سیما و بهزیستی بوده است.
معاون امور آسیب ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود، در مورد کمک مستقیم مردم به مواردی مانند کودکان خیابانی نیز اضافه کرد: کمک مستقیم فایده چندانی ندارد،‌ بلکه باید از طریق سازمان‌های مردم نهاد و دیگر تشکل‌ها نیازمندان شناسایی شده و کمک‌ها تجمیع شوند و هدفمند نیز توزیع شود.
وی تاکید کر : در خصوص مسائل و آسیب های اجتماعی بزرگنمایی مشکلی را حل نخواهد کرد.
وی ادامه‌ داد: در خصوص کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد انجام شده است و فعالیت‌هایی از سوی این سازمان‌های ذی صلاح انجام می‌شود و به صورت تخصصی نیز از آنها حمایت می‌کنیم.
معاون امور آسیب ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود، ادامه‌ داد: برای حل مشکل برخی از مسائل مانند جرم و حوادث از سوی دولت کار می‌شود ، اما در خصوص آسیب های اجتماعی بهترین راهکار و فعالیت از طریق متن عمومی جامعه است که می‌تواند از سوی سازمان‌های مردم نهاد صورت بگیرد.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/109924/تاکید-وزارت-کشور-بر-حضور-عموم-جامعه-برای-کاهش-آسیب‌های-اجتماعی
بستن   چاپ